کارشناس هواشناسی هرمزگان:

شناور‌های سبک و صیادی با احتیاط رفت و آمد کنند



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان برای امروز ناپایداری‌ هایی در وضعیت جوی و دریایی استان پیش بینی کرد.

                                

به گزارش صبح ساحل، مجتبی حمزه نژاد افزود: دریا در ساعات بعدازظهر با افزایش باد‌های غربی متلاطم پیش بینی می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی جهت تردد ایمن احتیاط‌های لازم را در نظر داشته باشند. 

وی گفت: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، در ساعات صبح همراه با مه رقیق صبحگاهی در سواحل و جزایر و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر در مناطق مستعد و ارتفاعات استان، احتمال رگبار پراکنده و موقتی باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد افزود: از امروز، با تشدید باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان در شرق کشور، در مناطق شرقی استان هرمزگان نیز افزایش سرعت باد‌های شمال شرقی با احتمال بروز گردوخاک، کاهش رطوبت نسبی، افزایش خشکی هوا در طول روز پیش بینی می‌شود که این شرایط به تناوب تا اوایل هفته پیش رو تداوم خواهد داشت.



وی گفت: به لحاظ دمایی تا اوایل هفته پیش رو، ماندگاری هوای گرم در سطح استان مورد انتظار است که در شرق استان به دلیل کاهش رطوبت نسبی و افزایش خشکی هوا محسوس‌تر خواهد بود؛ بنابراین توصیه می‌شود، از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات گرم روز و تردد‌های غیرضرور در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری شود. همچنین تنظیم دما و رطوبت گلخانه‌ها و دامداری‌ها با توجه به تنش دمایی، صرفه جویی در مصرف آب و برق مورد توجه قرار گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها