حضور پرشور هرمزگانی‌ها در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری؛

حماسه‌آفرینی برای عزت و افتخار ایران


نویسنده: صبح ساحل

روز انتخابات همچنان که رهبر انقلاب تعبیر کردند، به راستی روز شادی و نشاط مردم ایران بود. اکثر شعب رای‌گیری در استان هرمزگان شاهد حضور پرشمار مردم بود. از دقایق ابتدایی آغاز رای‌گیری، مردم پای صندوق‌‌ها حاضر شدند؛ حضوری که تفاوت محسوسی با دوره پیشین انتخابات داشت. رای‌اولی‌ها، جوانان، پیرمردها و پیرزن‌ها از هر نسلی حضور یافتند و خلق حماسه کردند. 
مردم با وفاداری به نام و یاد رئیس جمهور فقید، حماسه‌ای برای پیشرفت، آبادانی و عزت ایران رقم زدند. مسئولان استان هرمزگان نیز با حضور در مسجد قدس رای خود را به صندوق انداختند و سپس در جمع خبرنگاران حاضر شدند که شرحی از اظهارات آن‌ها در ادامه آمده است. 
  

 حضور پرشور امنیت‌آفرین است

 نماینده ولی فقیه در هرمزگان پس از اینکه رای خود را به صندوق انداخت، در جمع خبرنگاران گفت: تبریک عرض می‌کنم به ملت بزرگ ایران که امروز یک یوم‌الله و حماسه دیگری را رقم زدند.
 حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده افزود: انتخابات عرصه آزمون ملت بزرگ ایران و پیمان و عهدی است که مردم با امام، شهدا، آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب دارند؛ در مجموع برای تحقق ایران قوی است.
وی با بیان اینکه انتخابات امسال از شرایط خاصی برخوردار است، گفت: مردم ما همیشه نسبت به زمان و شرایط درک خاص خودشان را دارند.
عبادی‌زاده گفت: دیدیم که در دوران دفاع مقدس، زمانی که صدام، ملت ایران را تهدید می‌کرد که فلان نماز جمعه را بمباران می‌کنیم؛ مردم ایران حضور پررنگ‌تری داشتند زیرا می‌دانستند هرجایی که تهدیدهای دشمن باشد و دشمن از عدم حضور ملت شاد می‌شود، باید حماسه آفرید. مردم ما بصیرت بسیار بالایی دارند و همواره توانستند معادلات را بر هم بزنند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: امروز هم، شاهد همین اقتدار و حضور موثر هستیم.
امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: ملت عزیز  خوب می‌دانند که این حضور به امنیت بالای کشور کمک می‌کند و سطح امنیت ما را بالا می‌برد. دشمنان وقتی پشتوانه آرای ملت را با حضور در حماسه انتخابات ببینید، ناامید می‌شوند و در معادلات و محاسبات آن‌ها در آینده تاثیر خواهد گذاشت.
به گفته عبادی‌زاده، این انتخابات و حضور مردم به‌ویژه هم استانی‌های عزیز می‌تواند ایران قوی را رقم بزند و اقتدار ملت را بالا ببرد. همچنین می‌تواند در تقویت خواسته‌ها و مطالبات مردم ما اثر گذار باشد. وی افزود: مردم اگر می‌خواهند خواسته‌هایشان محقق شود قطعا یکی از راه‌هایی که می‌تواند برای تحقق مطالباتشان باشد پای صندوق‌های رای است‌. امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه عدم حضور و بی‌‌تفاوتی نسبت به انتخابات هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، گفت: مسیر درست مردم سالاری که امروز نماد و نمود این مردم سالاری را با حضور ملت پای صندوق‌های رای می‌بینیم؛ برای کشور باعث افتخار است.
نماینده ولی فقیه در بندرعباس افزود: در چهل و چند سال عمر انقلاب هر سال یک انتخابات را داشتیم که این نشان می‌دهد بالاترین سطح حضور ملت و مشارکت مردمی را داریم و بالاترین سطح حماسه‌های انتخابات و تحقق مردم سالاری دینی را در کشور شاهد هستیم.
عبادی‌زاده گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید "چه کسی رئیس جمهور است"؛ این نشان می‌دهد که رای مردم اثرگذار و تعیین کننده است. برخلاف آنچه دشمنان القا می‌کنند، آنچه از آرا مردم و صندوق رای بیرون می‌آید همان تعیین کننده خواهد بود. درواقع یک مردم سالاری حقیقی را شاهد هستیم. 
  

یکی از روزهای بزرگ تاریخ ایران 

 استاندار هرمزگان در حاشیه برگزاری انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: حضرت آقا در دقایق ابتدایی آغاز فرآیند رای‌گیری جملاتی فرمودند که نقشه راه ما است و آن هم اینکه دوام، قوام، عزت و آبروی ما در جهان را منوط به حضور در انتخابات دانستند.
«مهدی دوستی»، افزود: امام خمینی(ره) نیز در روزهای ابتدایی آغاز دفاع مقدس فرمودند که "جنگ جنگ است و عزت و آبروی ما در گرو این جنگ"؛ اگر این سخنان را با سخنان امروز رهبری قیاس کنیم در می‌یابیم که گره زدن عزت ما یک روز در دفاع از کشور و امروز به حضور مردم در انتخابات نشان از اهمیت حضور مردم در انتخابات به اندازه اهمیت حضور مردم در جنگ تحمیلی است.
دوستی اظهار کرد: این نشانه مشخصی است که اهمیت انتخابات را بدانیم. مردم این روز مبارک را رقم خواهند زد. وی در پایان گفت: به برکت حضور مردم یکی از روزهای بزرگ تاریخ ایران رقم خواهد خورد.
  

سپاه و بسیج در کنار مردم برای تامین امنیت انتخابات

فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان گفت: ملت بزرگ ایران در تشییع پیکر شهدا سنگ تمام گذاشتند و امیدواریم در انتخابات با مشارکت حداکثری، ظرفیت افزایی برای نظام ایجاد کنند و یک انتخابات پر شکوهی شاهد باشیم.  سردار اباذر سالاری در حاشیه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بندرعباس اظهار داشت: مردم استان هرمزگان در این چهار دهه از انقلاب در کنار هم با حفظ انسجام حضوری پر رنگ در انتخابات داشتند، این انتخابات زودرس به جهت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محترم که شخصیتی مردمی و شاخص بودند در حال برگزاری است. وی افزود: ملت بزرگ ایران در تشییع پیکر شهدا سنگ تمام گذاشتند و امیدواریم در انتخابات با مشارکت حداکثری، ظرفیت افزایی برای نظام ایجاد کنند و یک انتخابات پر شکوهی شاهد باشیم. فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان گفت: مردم ان شاالله انتخاب اصلح خواهند داشت و راه و مسیر شهید رئیسی را دنبال می کنند، سپاه و بسیج در کنار مردم برای مشارکت در انتخابات و تامین امنیت انتخابات حضور پر رنگی دارد. وی تصریح کرد: امیدوارم حماسه پر شکوهی شاهد باشم و در استان هرمزگان هم شاهد حضور حماسی مردم باشیم.
  

۱۰ هزار نیروی نظامی و اطلاعاتی، امنیت انتخابات را رصد می‌کنند

 دادستان بندرعباس با حضور در ساعات اولیه انتخابات، رای خود را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران گفت: به عنوان یک شهروند حضور و مشارکت در انتخابات یک وظیفه ملی است. عارف اکبری درباره امنیت انتخابات افزود: بیش از ۱۰ هزار نیروی انتظامی، نظامی و اطلاعاتی، امنیت انتخابات را رصد می‌کنند. با هوشیاری مردم هیچ خللی در بحث امنیت انتخابات ایجاد نخواهد  شد. عارف اکبری، با بیان اینکه چهار گروه با چهارنگاه مختلف سلامت انتخابات را رصد می‌کنند، اضافه کرد: به کسانی که بخواهند در فضای مجازی یا فضای حقیقی شائبه ایجاد کنند و روان مردم را در بحث سلامت انتخابات تخدیش کنند هشدار می‌دهم که برخورد جدی خواهد شد.
دادستان بندرعباس درباره اهمیت مشارکت گفت: هزینه و تبلیغات سنگین دشمن برای عدم حضور شما، اهمیت حضورتان را نشان می‌دهد.
 از همشهریان عزیز تقآضا می‌شود با حضورتان باعث عزت ایران شوید.
  

 دشمن به دنبال فضاسازی است 

رئیس کل دادگستری هرمزگان ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور فقید و شهدای پرواز اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت:«یاد و خاطره همه شهدا، بویژه شهدای استان، شهدای قوه قضاییه و شهید آیت‌الله بهشتی را گرامی می‌داریم».
«مجتبی قهرمانی» افزود:«امروز روز شوق و شادی ملت ایران است؛ این پیامی است که رهبر معظم انقلاب در روز انتخابات فرمایش کردند. وی با اشاره به حضور متفاوت و پررنگ مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد:«تفاوت حضور مردم با دوره‌های قبلی تفاوت محسوسی است. ان‌شالله تا پایان ساعت رای‌گیری این حضور باعث عزت ایران شود».
رئیس کل دادگستری هرمزگان درخصوص تبیین پیام رهبری در روز انتخابات اظهار کرد:«وقتی به یک ملت اجازه می‌دهید که انتخاب کنند آن‌ها دارای حق انتخاب می‌شوند که دارایی باارزشی محسوب می‌شود. حق انتخاب هم به عنوان یک دارایی به مالک آن این توانمندی را می‌دهد که عزت و کرامت را اعمال کند».
قهرمانی با بیان اینکه عزتمندی و داشتن حق باعث می‌شود روز انتخابات را روز جشن و سرور بدانیم، اضافه کرد:«گاهی این حق به راحتی به دست نمی‌آید. همین الان هم ملت‌هایی هستند که این حق را بدست نیاوردند ومحروم‌اند؛ ملت ایران ۴۵ سال است که با دادن هزینه‌های سنگین این حق را بدست آورده است».
وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ همواره بحث تحریف وجود داشته است، گفت:«با وجود رسانه‌ها و فضای مجازی این موضوع بیشتر هم شده است».
رئیس کل دادگستری هرمزگان خطاب به کسانی که مردد هستند و تصمیم قطعی نگرفتند، گفت:«دشمن به دنبال فضاسازی است که حضور مردم را کم رنگ کند و به نظام ضربه بزند و از حضور کم‌رنگ مردم سوءاستفاده کند. مرددها بدانند که انتخاب را گذاشتند که به سلیقه افراد باشد در این دوره هم تنوع کاندیدا و نامزدها به هر سلیقه‌ای که می‌خواهند رای دهند».
قهرمانی در پایان گفت:«درخواست من از همه مردم ایران این است که به وارونه‌سازی‌ها توجه نکنند و از دارایی خود استفاده کنندو جهت و مسیر آینده کشور را ترسیم و باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی شوند».
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها