میزبان نخستین دوره جام جهانی کاراته مشخص شد



کمیته اجرایی فدراسیون جهانی کاراته نخستین دوره مسابقات قهرمانی تیمی جهان را به جام جهانی تغییر داد.اسپانیا میزبان این مسابقات است.

                                                                   

به گزارش صبح ساحل، فدراسیون جهانی کاراته در نظر دارد مسابقات تیمی و انفرادی قهرمانی جهان به صورت مجزا برگزار کند. بر همین اساس مقرر است تاتامی نخستین دوره مسابقات تیمی قهرمانی جهان آذرماه به میزبانی اسپانیا در شهر «پامپلونا» پهن خواهد شد.

در همین رابطه سایت فدراسیون کاراته در خبری از تغییر نام این رقابت‌ها توسط کمیته اجرایی خبر داد. طبق اعلام WKF این تغییر نام یک حرکت استراتژیک برای افزایش شناخت مسابقات است. تصمیمی که برای تقسیم مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان به دو رویداد جداگانه، انفرادی و تیمی گرفته شده است و هدف آن هویت متمایز به هر مسابقه برای تمرکز بر ویژگی‌های منحصر به فرد آنها بوده تا محبوبیت بزرگترین رویداد ورزشی را به حداکثر برساند.

همچنین طبق اعلام فدراسیون جهانی تغییر نام این رویداد برای برجسته کردن روحیه ورزشی مسابقات است که تیم‌های ملی کاتا و کومیته برای کسب تاج جهانی با هم درگیر شوند.

اولین دوره این رقابت‌ها با نام جدید طی روزهای ۲۲ تا ۲۴ نوامبر (۲ تا ۴ آذرماه) برگزار خواهد شد. این رویداد در هر دو بخش به صورت جداگانه برگزار می‌شود و از دوره بعدی در سال ۲۰۲۶ به میزبانی چین، این مسابقات با عنوان جام جهانی کاراته شناخته می‌شود. علاوه بر این، کمیته اجرایی WKF موافقت کرد که نام مسابقات قهرمانی انفرادی بزرگسالان جهان را به «مسابقات جهانی کاراته» تغییر دهد.

آنتونیو اسپینوس، رئیس فدراسیون جهانی در خصوص مسابقات جهانی نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال نیز گفت: "تغییر نام مسابقات قهرمانی تیمی جهان به جام جهانی کاراته گامی اساسی در افزایش اعتبار و شهرت این رویداد است. اما در رده‌های سنی پایه مسابقات به همان شکل قبل و با همان نام برگزار می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها