وزیر کشور:

پایان مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری



وزیر کشور گفت: پایان مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می‌کنم.

    

به گزارش صبح ساحل، احمد وحیدی در نشست خبری ظهر شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ پس از پایان دور اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: پایان مرحله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را اعلام می‌کنم.

وزیر کشور اضافه کرد: ما یکبار دیگر در چند ماه گذشته توانستیم همگی باهم یک موفقیت را پشت سر بگذاریم.انتخاباتی با امنیت کامل، سلامت کامل، رقابت جدی و حضور ارزشمند مردم پای صندوق‌های رای انجام شد.

وی ادامه داد: نسبت به شمارش آرای انتخاباتی که تا ۱۲ شب روز گذشته برگزار شد، اقدام شد و توسط سخنگوی ستاد انتخابات اعلام گردید و شهادت ایت‌الله رئیسی و همراهانشان هیچ خللی در روند انتخابات ایجاد نکرد.

وی ضمن نقدیر از دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و نظارتی که مسئولیتهای خود را در این انتخابات به درستی به جا آوردند، تأکید کرد: مردم عزیزمان توسط صداوسیما با نیازها و برنامه‌های آنها آشنا شدند.

وحیدی همچنین از نامزدها و همراهی آنان تشکر کرد و گفت: قدردانی اصلی مربوط به مردم عزیز است که حضور خوبی را در این انتخابات داشتند.

وزیر کشور با اشاره به برگزاری ۳ انتخابات طی، چند ماه گذشته، افزود: حضور مردم در انتخابات فعلی هم بسیار مغتنم بود و در مرحله انتخابات هم به همین صورت بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم چه در حضورهای خیابانی مثل تشییع شهدای پرواز اردیبهشت، اربعین و … و چه در انتخابات سنگ تمام می‌گذارند.

وحیدی با اشاره به شهادت تعدادی از نیروهای فراجا در هنگام نقل و انتقال صندوق‌های سیار اخذ رای، یاد این شهدا را نیز گرامی داشت.

وزیر کشور ضمن گرامیداشت یاد شهید امیرعبداللهیان، گفت: این شهید در پای صندوق آوردن ایرانیان مقیم خارج از کشور، پای صندوقهای رای تاثیر گذار بودند.

وحیدی خاطرنشان کرد: امیدوارم روز جمعه دو کاندیدایی که خود را در معرض رای مردم می‌گذارمد، با هماهنگی ستادهایمان شاهد برگزاری انتخابات پرشور در سراسر کشور باشیم.

وزیر کشور اعلام کرد: با توجه به اینکه پیش بینی میشد انتخابات به دور دوم کشیده شود، تعرفه به میزان لازم به سایر کشورها ارسال شده است.

وی گفت: کانادا حرکت بسیار زشتی داشت و به رغم اینکه بر دموکراسی تاکید دارند، اجازه ندادند رای گیری در این کشور انفاق بیفتد و بعید است در دور دوم هم این اتفاق بیفتد. از سایر دولت‌ها که در برگزاری انتخابات به همکاری کردند تشکر می‌کنیم.

وحیدی یادآور شد: موضوع تبلیغات نامزدها را از فردا تا روز چهارشنبه خواهیم داشت؛ روز ۵شنبه سکوت تبلیغاتی خواهد بود و روز جمعه انتخابات برگزار می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها