اپل احتمالاً در آیفون 16 فناوری جدیدی برای تعویض باتری معرفی می‌کند



اپل در این فناوری احتمالاً باتری را در یک محفظه فلزی قرار می‌دهد و سپس با کمک برق ولتاژ پایین، باتری به‌سادگی قابل تعویض است.

دیجیاتو نوشت: براساس گزارش‌های منتشرشده، ظاهراً اپل روی فناوری جدیدی کار می‌کند که تعویض باتری آیفون را ساده‌تر می‌کند و احتمالاً اواخر امسال در سری آیفون 16 شاهد آن خواهیم بود.

قانون جدید اتحادیه اروپا از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند می‌خواهد که تا سال 2025 در محصولات خود از باتری‌هایی استفاده کنند که به‌راحتی توسط ابزارهای در دسترس قابل‌تعویض باشند. حالا The Information در گزارش جدید خود به نقل از منابع زنجیره تولید آیفون می‌گوید که اپل درحال بررسی استفاده از فناوری چسب القاشده به‌صورت الکتریکی برای رسیدن به این هدف است.

تغییرات فناوری جدید تعویض باتری آیفون

روش فعلی تعویض باتری آیفون نسبتاً چالش‌برانگیز است. به‌عنوان مثال ابتدا باید نوارچسب‌ها را جدا کرد و پس از بیرون‌آوردن باتری قدیمی، برای نصب باتری جدید به یک دستگاه تخصصی نیاز است.

اما در فناوری جدید، اپل احتمالاً باتری را در یک محفظه فلزی (به‌جای فویل) قرار می‌دهد و با کمک برق ولتاژ پایین، باتری جدید به‌سادگی قابل تعویض است. تصویر بالا سال گذشته فاش شده بود که باتری آیفون 16 پرو با محفظه فلزی و هیت‌‌سینک گرافنی را نشان می‌دهد.

البته حتی بااین‌وجود نیز کاربران همچنان باید خودشان گوشی آیفون را باز کنند که به‌دلیل استفاده از چسب و پیچ برای ثابت‌نگه‌داشتن نمایشگر آیفون و حفظ مقاومت آن در برابر آب، کار پیچیده‌ای است.

پیش‌بینی می‌شود که این روش جدید برای تعویض باتری حداقل در یکی از مدل‌های آیفون 16 که اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد، استفاده شود. همچنین ممکن است در صورت موفقیت‌آمیزبودن، تمام نسخه‌های آیفون 17 سال آینده از آن بهره ببرند.

حتی با وجود این تغییرات که به‌منظور ساده‌کردن فرایند تعویض باتری آیفون طراحی شده‌اند، انتظار می‌رود که اپل با توجه به پیچیدگی و خطرات احتمالی مرتبط با آن، همچنان به کاربران توصیه کند که برای انجام این کار از افراد متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها