رونمایی جدید شرکت کشتی سازی سپهر دریا جنوب:

شناور 600 تنی میکاییل دریا به آب اندازی شد


نویسنده: سامیه طهورنیان

شناور "میکاییل دریا" با ظرفیت 1200 تن و قابلیت ایجاد اشتغال برای 100 نفر، با حضور با حضور استاندارهرمزگان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ،مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، مدیر عامل شرکت کشتی سازی سپهر دریا جنوب به آب اندازی شد.


به گزارش صبح ساحل، خلیل قاسمی در این آیین در جمع خبرنگاران گفت :در ادامه برنامه های دهه تولید و تجارت در مجموعه شناور سازی سپهر دریا جنوب،شاهد به آب اندازی یک فروند شناور 1200 تنی با اعتبار هزینه کرد بیش از 85 میلیارد تومان هستیم.
خلیل قاسمی با بیان اینکه عملیات اجرایی یک شناور حمل سوخت نیزامروز آغاز شد افزود : در حوزه صنایع دریایی بخصوص در بخش خصوصی با حمایت های استان روز به روز شاهد افزایش تولید هستیم .
وی تاکید کرد : تولیدات و شناور های ساخته شده همه با تکیه بر دانش و توان داخلی بوده است.


مدیر عامل شرکت کشتی سازی سپهر دریا جنوب نیز در این مراسم با بیان اینکه عملیات اجرایی این شناور در شهریور 1402 آغاز و در تیر ماه 1403 به پایان رسید گفت : شناور میکائیل دریا دارای 1200 تن ظرفیت و 600 تن وزن است .
کامبیز عرب بیان کرد : طول این شناور 68*5/14 متر و ارتفاع آن نیز 2/3 متر است . وی میزان اشتغال این شناور در استان را 100 نفر اعلام کرد و گفت : شناور میکائیل دریا با اعتبار 85 میلیارد تومانی بخش خصوصی در شرکت کشتی سازی سپهر دریا جنوب ساخته شده است. وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی یک شناور ماژ تانکر نیز به کارفرمایی سازمان بنادر در این مجموعه آغاز خواهد شد.
استاندار هرمزگان نیز در حاشیه این مراسم و در جمع صنعتکاران نمونه استان با اشاره به لزوم توسعه دریا محور در کشور گفت: ما برای سرمایه‌گذاری در حوزه دریا با یک ترس تاریخی روبرو هستیم که با ترغیب بیمه‌ها جهت ورود به این حوزه سعی شده ریسک سرمایه‌گذاری در دریا را به حداقل برسانیم هرچندکه بیمه، تئوری اعداد بزرگ است و همین تئوری ما را دچار دور باطلی کرده چرا که تا حجم اقتصاد دریا کوچک است بیمه به آن ورود نمی‌کند و تا بیمه‌ها هم به حوزه ورود نکنند حجم این اقتصاد بزرگتر نخواهد شد.


مهدی دوستی بهبود محیط کسب و کار را دیگر راهبرد دولت در استان هرمزگان معرفی کرد و گفت: باهمین راهبرد رتبه امنیت سرمایه‌گذاری در هرمزگان از رتبه نوزدهم به رتبه نخست رسیده و این جایگاه را چندین فصل است که حفظ کرده‌ایم چون معتقدیم نتیجه این بهبود محیط کسب و کار و سرمایه‌گذاری در استان،کسب رتبه نخست کشوری در مجموع سرمایه‌گذاری‌هاست و به تبع آن ۱۰۲ هزار میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری در استان به بهره‌برداری رسیده است. لازم به ذکر است ؛شرکت سپهردریا جنوب به عنوان کشتی سازی دارای حوض خشک جهت داکینگ و ساخت انواع شناوردر سال 1382 تاسیس شد.
این شرکت با تکیه بر تجارب حاصله طی سالهای 1372 لغایت 1382 در تعمیر و نگهداری – راهبری و تعمیرات دوره ای انواع شناورهای ماهیگیری یدکش برج و لندینگ کرافت با نام کارگاهی سپهر شروع به کار نمود.
تولیدات این کارخانه از ابتدا تحت استانداردهای بین المللی  IACS بوده و گواهینامه ایزو 9001 از موسسه رده بندی BV را  در سال 2006 اخذ کرده است. اهم فعالیت های این شرکت در سال 1382 لغلیت 1399 تولید 5 فروند لندینگ کرافت 1000 و 1200 و 1500 تن و یک فروند بارج 2000 تن و 3 فروند قایق طنابگیر و تعمیرات دوره ای و تغییر کاربری و تنوع ده ها شناور دیگر این شرکت هم اکنون با بیش از بیش یکصد نفر پرسنل از معدود شرکتهای فعال و مجهز به داک خشک در صنعت ساخت کشتی در بخش خصوصی در ایران است.

  

  

  

میاییل دریا طهورنیان سپهر دریا هرمزگان شهرک صنعتی هرمزگان امیرزاده

میاییل دریا طهورنیان سپهر دریا هرمزگان شهرک صنعتی هرمزگان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها