۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ ثبت نام کردند



رئیس سازمان سنجش گفت: در آزمون سراسری نوبت دوم ۱۴۰۳، ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر ثبت نام کرده که از این تعداد ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر مرد هستند.

 

به گزارش صبح ساحل، «عبدالرسول پورعباس»، رئیس سازمان ملی سنجش در نشست خبری که امروز ۱۷ تیر ماه به مناسبت برگزاری آزمون سراسری دور دوم برگزار شد گفت: در آزمون سراسری نوبت دوم ۱۴۰۳ ، ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر ثبت نام کرده که از این تعداد ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و  ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر مرد هستند. در آزمون سراسری نوبت دوم ۶۳ درصد از ثبت نام کنندگان زن و ۳۷ درصد مرد هستند. 

پورعباس ادامه داد: در آزمون سراسری نوبت اول یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر ثبت نام کرده که ۷۲۹ هزار و ۶۶۶ نفر زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر زن هستند و در آزمون سراسری نوبت اول هم ۶۳ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان زن و ۳۷ درصد مرد بودند. 

 

کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری امروز منتشر می‌شود

وی ادامه داد: کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ امروز منتشر می‌شود و داوطلبانی که علاوه بر گروه‌های آزمایشی اصلی در گروه‌های هنر یا زبان خارجی شرکت کرده اند باید دو کارت دریافت کنند.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۰۸ شهرستان و بخش مختلف کشور و در صبح و بعد از ظهر ۲۱ تیر و صبح ۲۲ تیرماه در گروه‌های آزمایشی پنجگانه برگزار خواهد شد.

 

اعلام جوان‌ترین و پیرترین داوطلب کنکور ۱۴۰۳

 وی گفت: یک داوطلب متولد سال ۱۳۸۸ جوان‌ترین و یک داوطلب متولد سال ۱۳۱۸ از شهر شیراز پیرترین داوطلب در آزمون این نوبت است.

 

کنکور به‌تدریج حذف می‌شود

پورعباس در پابان با بیان اینکه به سمت اهمیت تعلیم و تربیت در مدارس می‌رویم گفت: کنکور به تدریج حذف می‌شود و روند تاثیر قطعی سوابق تحصیلی نیز افزایش می‌یابد و تا دو سال آینده به ۶۰ درصد در کل آزمون می‌رسد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها