تشریح اقدامات پلیس برای سفر به عتبات در محرم و صفر



سخنگوی پلیس ضمن تشریح اقدامات و خدمات پلیس برای سفر به عتبات در ایام ماه‌های محرم و صفر، گفت: زیرساخت های لازم برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به زائران کربلای معلی و راهپیمایی اربعین ۱۴۰۳ ایجاد شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، سردار سعید منتظرالمهدی در آستانه ماه‌های محرم و صفر و حضور خیل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در عراق و کربلا گفت: زیر ساخت‌های لازم برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به زائران کربلای معلی و گردهمایی بزرگ فرهنگی، اجتماعی، معنوی اربعین ایجاد شده است.

سخنگوی پلیس با اشاره به این که فرآیند دریافت گذرنامه مانند سال گذشته به‌ سرعت و در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد، افزود:  عزیزانی که از سال گذشته گذرنامه زیارتی (آبی رنگ) دارند کماکان تا پنج سال اعتبار داشته و بدون نیاز به هیچ اقدام خاصی می‌توانند برای سفر اربعین از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: کسانی‌که اعتبار گذرنامه عادی (قرمز رنگ) آنان تمام شده است یا افرادی که می‌خواهند جدیدا گذرنامه زیارتی بگیرند می‌توانند از طریق سامانه‌های مجازی و برنامه کاربردی پلیس من بخش گذرنامه را انتخاب و بدون نیاز به مراجعه حضوری درخواست خود را ثبت کنند که در اولین فرصت، گذرنامه زیارتی با نازلترین قیمت که در حدود ۶۵ هزار تومان است و کمترین زمان ممکن در حدود ۷۲ ساعت به در منزل آنها ارسال خواهد شد.

به گفته منتظرالمهدی اخذ گذرنامه زیارتی صرفا از طریق وب سرویس و اپلیکیشن موبایلی پلیسِ من انجام خواهد شد و این خدمت در دفاتر پلیس +۱۰ انجام نخواهد شد.

سخنگوی فراجا ادامه داد: دفاتر پلیس+۱۰ در سراسر کشور به صورت حضوری برای دریافت مدارک برای صدور یا تمدید گذرنامه عادی  آماده خدمت رسانی  هستند؛ فرایند تکمیل مدارک تا صدورگذرنامه‌ متقاضیانی که یک بار به این دفاتر مراجعه کرده‌اند طی چهار تا پنج روز  و بر اساس قیمت مصوب هیئت دولت، آماده سپس تحویل پست داده می‌شود که مدتی هم آنجا زمان می‌برد.

وی با بیان اینکه مسافران و زائران عزیز از هم اکنون جهت اخذ گذرنامه اقدام و آن را به  روزهای پایانی موکول نکنند، گفت: لازم به‌ذکر است امسال استفاده از برچسب جهت تمدید گذرنامه استفاده نمی‌شود.

منتظرالمهدی با اعلام این که تسهیلات ویژه‌ای در مرزها ایجاد شده که فرآیند شناسایی، ثبت و مُهر شدن گذرنامه  از زمان حضور در گیت‌های پلیس برای خروج از کشور حدود چهار ثانیه طول می‌کشد و کمترین ایستایی زائرین را شاهد خواهیم بود، افزود: طی هماهنگی‌های لازم با طرف عراقی،   فرآیند ورود به آن کشور نیز سرعت بخشیده شده  و زائرین بدون معطلی وارد کشور عراق خواهند شد.

 به گفته سخنگوی فراجا در پایانه‌های مرزی امسال شاهد سهولت و سرعت بیشتری خواهیم بود، چرا که در دعوت اخیر از وزیر کشور عراق توسط فرمانده انتظامی کل کشور موارد لازم مطرح شده،   تبادل داده و دیتا صورت گرفته و هماهنگی و تدابیر راهگشا اتخاذ و عملیاتی شده است.

وی خدمات در مرزهای هوایی و  شش مرز زمینی مهران، خسروی، شلمچه، تمرچین، باشماق و چزابه را  تا به امروز شایسته و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دربیشتر ایام زیارت اربعین بصورت شبانه روزی فعالند و همچنین فعالیت در مرزهای  دریایی و ریلی نیز در دستورکار پلیس است.

سخنگوی فراجا اضافه کرد: همکاران ما در پلیس راهنمایی و رانندگی نیز برنامه‌ریزی مناسب و هوشمندی را برای شد و آمد زائرین از مبدا تا پایانه مرزی انجام داده‌اند و تعامل و همکاری گسترده با دوستانمان در وزارت راه و شهرسازی بسیار راهگشا بوده است که زحمات آنان قابل تقدیر است.

 منتظرالمهدی گفت: عزیزان مشمول غیر غائب شامل دانش آموزان، طلاب و  دانشجویان  را نیز از یاد نبرده‌ایم و می‌توانند بدون سپردن وثیقه از طریق سامانه سخا درخواست خروج را از اول محرم تا پایان ماه صفر ثبت و یکبار به سفر اربعین بروند و  البته در موارد استثنا و مشکل به محل ادارات وظیفه عمومی استان مراجعه کنند.

وی همچنین گفت: متولدین ۱۳۸۵ نیاز به اخذ مجوز از وظیفه عمومی ندارند، مجوز سربازان در حال خدمت با هماهنگی رده‌ها و فرماندهان آنها میسر است و مشمولین و غائبین حق خروج ندارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها