رئیس سازمان ثبت اسناد خبر داد:

صدور ۵۰۰ هزار سند الکترونیک از ابتدای تیر



رییس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: از ابتدای تیرماه تا کنون ۵۰۰ هزار سند الکترونیک املاک صادر شده و برای املاک دولتی نیز در اسرع وقت سند الکترونیک صادر می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، حسن بابایی در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه اموال و دارایی های ملی (سادا نوین) اظهار کرد: نسل سوم در بانک کاداستر دولتی مبتنی بر توصیف زمانی است. در این سامانه لایه هایی مشاهده می شود اما در کاداستر نسل سوم لازم است تا حفاظت از اراضی ملی، منابع و جنگل ها مدنظر قرار گیرد و برای این سامانه تعریف شود.

وی افزود: به طور مثال باید آخرین وضعیت جنگلهای شمال را بدانیم و هر ماه این وضعیت را با هم مقایسه کنیم. نکته دیگر استنادپذیری و پایش داده ها به صورت برخط است. پیشنهاد این است که مخزن اسناد الکترونیک تعریف شود.

بایایی اعلام کرد: از اول تیر ۵۰۰ هزار سند الکترونیک صادر شده و اسناد دولتی را در اسرع وقت به اسناد الکترونیک تبدیل می‌شود تا تبادل داده‌ها بهتر شود. در بحث اراضی و املاک هیچ گونه محدودیتی نداریم و این آمادگی وجود دارد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک در برخی از پهنه ها نیازمند اقدام جدی هستیم. درخصوص املاک آموزش و پرورش با وجود جلساتی که برگزار و تاکید شد آمادگی داریم به صورت آنلاین عملیات مستندسازی را انجام دهیم، متاسفانه شاهدیم که املاک این وزارتخانه مستندسازی نشده است. تبادل سرویس با سامانه املاک و اسناد نیز باید صورت گیرد. می توانیم از سکوی کاتب برای تبادل اطلاعات و ایجاد وب سرویس استفاده کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها