به میزبانی ایران برگزار شد

گرامیداشت روز مقابله با طوفان‌های گرد و غبار در سازمان ملل



دومین مراسم گرامیداشت روز مقابله با طوفان‌های گرد و غبار، به میزبانی نمایندگی دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، در این سازمان برگزار شد. 

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، در این مراسم که با حضور نمایندگان کشورهای مختلف، کارشناسان محیط زیست، و نهادهای متعدد سازمان ملل متحد برگزار شد، سخنرانان به بررسی و تحلیل ابعاد مختلف طوفان‌های گرد و غبار پرداختند و تأثیرات این پدیده‌ها بر محیط زیست، کشاورزی، و سلامت عمومی را مورد بحث قرار دادند. شرکت‌کنندگان ضمن برشمردن آسیب‌های ناشی از طوفان‌های گرد و غبار از ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، و زیست‌محیطی، بر ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

سفیر و نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس جلسه، ضمن تشریح اقدامات کشورمان در سه سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی، به میزبانی دومین کنفرانس بین‌المللی مقابله با طوفان‌های گرد و غبار در سپتامبر ۲۰۲۳ در جمهوری اسلامی ایران و اهمیت آن در پیشبرد همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی پرداخت.

یکی از محورهای اصلی این نشست، بررسی روش‌های نوین برای پیش‌بینی و کاهش اثرات مخرب طوفان‌های گرد و غبار بود. در این راستا، نمایندگان کشورهای مختلف تجربیات و دستاوردهای خود را در زمینه اجرای پروژه‌های کاهش طوفان‌های گرد و غبار ارائه کردند.

همچنین، در این مراسم قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در خصوص مبارزه با طوفان‌های گرد و غبار مورد بررسی قرار گرفت و بر اجرای مؤثرتر آن‌ها تأکید شد. نمایندگان بر اهمیت آموزش عمومی و افزایش آگاهی مردم در خصوص مخاطرات ناشی از طوفان‌های گرد و غبار و روش‌های پیشگیری از آن‌ها تأکید کردند.

این مراسم نشان‌دهنده تعهد جمهوری اسلامی ایران به مسائل محیط زیستی و تلاش برای بهبود شرایط زیستی در سطح بین‌المللی بود و مورد استقبال گرم شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها