سنت حسنه رئیس جمهور


نویسنده: عبداسلام جمالی

دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب همان طور که در تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری وعده داده بود در یک اقدام خلاقانه که در نوع خود مسبوق به سابقه نیست برای انتخاب وزرا و تشکیل کابینه خود اقدام به تشکیل شورای راهبردی با عضویت گروهی از نخبگان سیاسی، دانشگاهی و اجتماعی از قومیت‌ها ومذاهب و جنسیت‌های مختلف با هدایت و رهبری محمد جواد ظریف کرده تا این شورا عصای دست ایشان در چینش کابینه چهاردهم باشد. این اقدام بدیع و بجای رئیس جمهور منتخب می‌تواند دستاوردهای مثبت و فراوانی را با خود به همراه داشته باشد که ذیلا فقط به چهار مورد آن تیتروار اشاره می‌گردد.
اولا: این کار رئیس جمهور منتخب می‌تواند سنت حسنه و یادگار ارزشمندی از ایشان برای آیندگان و اخلاف(روئسای جمهور آینده) باشد که کار آنها را برای چینش کابینه‌ای کارآمد و قوی آسان نماید.
ثانیا: این شورا می تواند در حال حاضر افرادی توانمند و شایسته را برای پست وزارت به رئیس جمهور منتخب پیشنهاد دهد که از دل آن یک کابینه خوب و قابل قبول برای امروز ایران بیرون آید.
ثالثا: با توجه به اینکه این کارگروه متشکل از افرادی نخبه می‌باشند و با وسواس فراوان و دقت زیاد افرادی جامعه‌الشرایط را برای چینش کابینه معرفی می‌کنند افراد پیشنهادی برای وزارت خانه ها بهتر می توانند از سد مجلس شورای اسلامی که ظاهرا اکثر نمایندگانش خط فکریشان با رئیس جمهور منتخب هم راستا نیست بگذرند و به عنوان وزیر انتخاب شوند.
رابعا: چون شورای راهبردی از اقوام و مذاهب و بانوان شکل گرفته همه ی ایرانیان خود را در انتخاب وزرا و تشکیل دولت سهیم می دانند و انتخاب وزرا هم در واقع یک شِبه انتخابات است که مردم در تعیین و انتخاب آنها به نحوی نقش دارند.
امید که از دل این کارگروه وزرای توانمندی انتخاب و به مجلس شورای اسلامی معرفی تا پس از رای اعتماد بتوانند مشکلات جامعه و مردم را رفع و یا کاهش دهند.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها