ایران میزبان ۴۶ کشور در المپیاد جهانی فیزیک



پنجاه‌و‌چهارمین المپیاد جهانی فیزیک صبح روز دوشنبه اول مردادماه به میزبانی ایران در اصفهان برگزار خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل، سید رضا حسینی؛ رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان اظهار کرد: ایران میزبان پنجاه‌و‌چهارمین المپیاد جهانی فیزیک 2024 است و این دومین بار است که بعد از سال 2005 ایران موفق به میزبانی  المپیاد جهانی فیزیک می‌شود.
وی افزود: 46 کشور خارجی شامل 200 دانش‌آموز و 150 همراه از فردا اول مردادماه در المپیاد جهانی فیزیک به میزبانی ایران رقابت خواهند کرد و امروز شاهد ورود تیم‌ها به کشور هستیم که تا این لحظه 25 کشور وارد ایران شده‌اند.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان گفت: کشورهایی همچون روسیه، کوبا، عربستان، تایوان، رومانی، ترکیه و اغلب کشورهای آسیایی و اروپایی در این المپیاد شرکت کردند البته آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش بسیاری را برای گرفتن میزبانی از ایران انجام دادند که موفق نشدند.

حسینی با اشاره به اینکه افتتاحیه پنجاه‌و‌چهارمین المپیاد جهانی فیزیک ساعت 9 صبح روز دوشنبه اول مرداد در شهر اصفهان است، عنوان کرد: روند برگزاری المپیاد در دو روز و تصحیح آزمون نیز در دو روز انجام می‌شود البته ایران به مدت 9 روز میزبان دانش‌آموزان حاضر در المپیاد جهانی فیزیک است و مراسم اختتامیه نیز 7 مردادماه برگزار خواهد شد.
وی درباره روند طراحی سؤالات المپیاد گفت: طراحان سؤالات ترکیبی از مدال‌آوران المپیاد جهانی فیزیک و اساتید دانشگاه عضو کمیته علمی المپیاد فیزیک ایران هستند.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان درباره برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان حاضر در المپیاد جهانی فیزیک گفت: المپیاد به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان سایر کشورها علاوه بر پیشرفت‌های تکنولوژی و صنعتی با فرهنگ ایران هم آشنا شوند و در کنار بازدید از دستاوردهای علمی ایران از آثار فرهنگی و تاریخی ایران هم بازدید داشته باشند.
حسینی ادامه داد: چون المپیاد در حوزه فیزیک است دستاوردهای کشور مرتبط با رشته فیزیک همچون اوپتیک و لیزر و صنایع دفاعی را به دانش‌آموزان سایر کشورها نمایش می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه یک بخش از المپیاد جهانی فیزیک مربوط به آزمون عملی است و دانش‌آموزان باید آزمایش‌هایی را انجام دهند، عنوان کرد: بسیاری کشورها وسایل آزمایشگاهی را از سایر کشورها خریداری می‌کنند اما در این المپیاد دانش‌آموزان از تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران استفاده می‌کنند.
رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان بیان کرد: آشنایی با دانشمندان ایرانی مانند ابن‌سینا، زکریای رازی، خواجه نصیرالدین طوسی و شهیدان محسن فخری‌زاده، مصطفی احمدی‌روشن و داریوش رضایی‌نژاد از سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها