بایدن از هریس حمایت کرد/ واکنش ترامپ به کناره‌گیری نامزد دموکرات‌ها



چند روز پس از تشدید فشارهای دموکرات‌ها برای کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، او در نهایت شامگاه یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از ادامه این کارزار کناره‌گیری و از معاون خود حمایت کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات پس از کناره‌گیری از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، از «کامالا هریس» معاون خود حمایت کرد.

بایدن پس از عملکرد فاجعه‌بار در مناظره با «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواه خود و همچنین عقب‌افتادن از او در نظرسنجی‌ها، تحت فشار شدید دموکرات‌ها برای کناره‌گیری قرار گرفته بود.

او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دوستان دموکرات من، من تصمیم گرفتم نامزدی (انتخابات) را نپذیرم و تمام انرژی خود را بر روی وظایف خود به عنوان رئیس‌جمهور برای باقی‌مانده دوره خود بگذارم».

او با بیان اینکه «اولین و بهترین تصمیم» او به عنوان نامزد حزب موکرات در سال ۲۰۲۰ انتخاب هریس به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور بود، نوشت: «امروز می خواهم حمایت کامل و تایید خود را برای کامالا به‌منظور نامزدی حزب ما در سال جاری اعلام کنم».

رئیس‌جمهور آمریکا در پایان پیام خود نوشته است: «دموکرات‌ها، زمان اتحاد و شکست ترامپ است. بیایید این کار را انجام دهیم».

  

ترامپ: باید بدترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده آمریکا بود

نامزد حزب‌جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا در واکنش به کناره‌گیری رقیب دموکرات خود از ادامه رقابت‌ها، گفت معاون او را راحت‌تر شکست می‌دهد.

«دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان درباره کناره‌گیری رقیب خود، بایدن را «با اختلاف، بدترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده» دانست.

درحالی‌که هنوز مشخص نیست نامزد حزب دموکرات برای رویارویی با ترامپ چه کسی است، او گفت فکر می‌کند که هریس را راحت‌تر از بایدن شکست می‌دهد.

 

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها