توصيه‌هاي پيشگيرانه پليس هرمزگان در خصوص پيشگيري ازسرقت داخل خودرو



رئيس پليس پيشگيري استان هرمزگان توصيه‌هاي پيشگيرانه اي در خصوص پيشگيري از سرقت داخل خودرو به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش صبح ساحل، «سرهنگ علي اکبر خرمي»، رئيس پليس پيشگيري استان هرمزگان با اشاره به اينکه به واسطه گرماي هوا در استان امکان دارد رانندگان شيشه خودرو را جهت تهويه هوا پايين بکشند که اين امر ضريب سرقت وسايل داخل خودرو را بالا ميبرد، افزود: هوشياري و دقت نظر افراد ، رعايت نكات ايمني و هشدارهاي پليسي ، مشارکت و همکاري آنان با پليس در کاهش وقوع سرقت ها ضروري است و رعایت توصيه هاي مهم و کاربردي در اين خصوص براي شهروندان اثرگذار است.

وي افزود: هر زمان که از خودرو پياده وقصد پارک نمودن آن را داريد، حتما درب هاي آن را قفل کنيد، از قفل بودن درها اطمينان حاصل نماييد و مواظب باشيد کليد را برروي درب خودرو رها نکنيد.

اين مسئول انتظامي با بيان اينکه رها نمودن کيف، وسايل قيمتي، موبايل و... در داخل خودرو مي تواند زمينه سرقت را براي سارقان فراهم کند، اذعان داشت: از رها نمودن تلفن همراه، موبايل، اسناد، مدارك، وجه نقد، دسته چك و سايراشياء با ارزش و قيمتي در داخل خودرو خودداري نموده و در صورتي که قصد رها نمودن آن ها را در داخل خودرو داريد، از رها نمودن در معرض ديد عموم و روي صندلي ها جدا خودداري نماييد و در صندوق نگه داري شوند.

وي از علل اصلي وقوع سرقت داخل خودرو را پايين بودن شيشه هاي خودرو هنگام رها کردن آن اشاره کرد و گفت: بايستي رانندگان و سرنشينان همواره به اين مهم توجه کنند، در معابرعمومي و... حتي با داشتن پارکينگ ايمن براي پارک خودرو نبايستي از خودرو خود غافل شوند و حتما شيشه هاي خودرو بالا و خودرو نيز کنترل شود.

رئيس پليس پيشگيري هرمزگان تصريح کرد: درصورت وقوع پنچري ويا نقص فني اتومبيل، درصورت قصد برطرف نمودن آن، ابتدا از قفل بودن درب ها و بالابودن شيشه ها اطمينان حاصل نماييد.

وي ادامه داد: از پارک نمودن خودرو در محل هاي تاريک، کم تردد ونقاط کور جدا خودداري نموده در توقف هاي کوتاه مدت و حتي چند ثانيه اي، هنگام ترک خودرو سوئيچ را برداريد و خودرو را خاموش کرده و در زمان پارک کردن خودرو براي مدتي طولاني، هر از چندگاهي به خودروي خود سر بزنيد.

سرهنگ خرمي اظهار داشت: حتما خودرو را در پارکينگ هاي عمومي داراي نگهبان پارک نماييد و در صورت عدم دسترسي به پارکينگ چنانچه ناچاريد براي مدتي از خودرو فاصله بگيريد وسايل نقليه خود را در مکان هايي پارک كنيد که مجهز به سيستم دوربين مداربسته باشد.

رئيس پليس پيشگيري هرمزگان در پايان خاطرنشان کرد: حتي در زمان پارک در پارکينگ ها نيز، وسايل قيمتي خودرا از داخل خودرو برداشته و به هيچ عنوان آن ها در داخل خودرو رها نکنيد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها