سریلانکا در کدام کشور است؟ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری



سریلانکا کشور زیبا و سرسبزی است که در جنوب شرقی هند قرار گرفته و سال‌ها تحت حکومت هلند، انگلیس و پرتغال بوده است. این کشور در سال ۱۹۴۸ به استقلال رسید. با یک جستجو روی نقشه می‌توانید یک جزیره بزرگ اشکی شکل در اقیانوس هند پیدا کنید. این جزیره قطره‌ای شکل، همان سریلانکا است که با نام گوشواره هند یا اشک هندوستان هم شناخته می‌شود. درست است که جزیره سریلانکا به‌عنوان بخشی از کشور هندوستان شناخته می‌شود. اما تاریخچه بسیار غنی دارد و به خاطر داشتن جاذبه‌های گردشگری متعدد، یکی از مقاصد سفرهای گردشگری و تور سریلانکا 1403 است.

درباره سریلانکا بیشتر بدانیم

سریلانکا مهد ادیان مختلفی چون بودایی، اسلام، هندو و مسیحیت است. پایتخت این کشور کلمبو است و از نظر مساحت و جمعیت، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر سریلانکا محسوب می‌شود. جاذبه‌های گردشگری متعدد مانند موزه‌ها، معابد و بازارهای قدیمی باعث شده‌اند تا گردشگران خارجی علاقه خاصی به سریلانکا داشته باشند. در شهرهای بزرگ سریلانکا چون کلمبو، مردم با ادیان و زبان‌های مختلف زندگی می‌کنند. جغرافیای سریلانکا و محل قرارگیری این کشور باعث شده تا جذابیت‌های طبیعی فوق‌العاده چشم‌نوازی داشته باشد. از سواحل بی‌نظیر سریلانکا‌ گرفته که زیبایی آن‌ها چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند تا معابد و مجسمه‌های بزرگ و کوچک، همه و همه برای گردشگران جذابیت زیادی دارند.

آب و هوای این کشور مرطوب و گرم است و به خاطر قرار گرفتن در اقیانوس هند، طبیعت بسیار زیبا و سرسبزی دارد. مزارع معروف چای سریلانکا یکی از دلایل شناخته شدن این کشور هستند. اما سریلانکا از نظر گردشگری هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به همین خاطر در ادامه بیشتر درباره جاهای دیدنی سریلانکا صحبت می‌کنیم که سفر به آن‌ها هزینه زیادی هم نیاز ندارد.

 

 

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری سریلانکا

سفر به سریلانکا فرصتی است تا از هیاهوی زندگی مدرن امروزی فرار کنید و بهترین سواحل جهان را از نزدیک ببینید. این کشور مکان‌های توریستی شگفت‌انگیزی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

1. معبد غار دامبولا

بسیاری از گردشگران که تجربه سفر به سریلانکا را داشته‌اند، معتقدند که معبد غار دامبولا مهم‌ترین جاذبه گردشگری این کشور است. مجموعه معابدی که می‌توانید نقاشی‌ها و مجسمه‌های متعدد مربوط به قرن ۱۲ بعد از میلاد را در آنجا ببینید، برای هر گردشگری جذاب است. این معبد ۵ اتاق دارد که همه آن‌ها روی یک کوه سنگی بسیار بزرگ ساخته شده‌اند. مناظر شگفت‌انگیزی که می‌توانید از بالای این معبد ببینید و مجسمه‌های زیبای بودا جزو جذابیت‌های اصلی آن محسوب می‌شوند.

2. معبد دندان سریلانکا

معبد دندان در شهر کندی نیز یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا است. در این معبد انواع ساخته‌های دست بشری برای تماشای گردشگران وجود دارند که بسیار جذاب هستند و نشانگر تاریخ این کشور می‌باشند. گفته می‌شود دندان بودا در این معبد نگهداری می‌شود.

3. پل نه قوسی

شاید از شنیدن نام این پل تعجب کنید. اما در شهر کوهستانی کوچک الا یک پل بسیار زیبا و قوسی شکل قرار گرفته که از وسط مزارع سرسبز چای عبور می‌کند. از روی این پل نیز ریل قطار عبور می‌کند و منظره بسیار چشمگیری را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. نکته جالبی که درباره این پل وجود دارد این است که بدون استفاده از فولاد ساخته شده و فقط از جنس سنگ، سیمان و آجر است.

 

 

4. میهینتاله زادگاه دین بودایی

یک کوه سنگی در نزدیکی شهر آنورادهاپورا قرار دارد که گفته می‌شود، زادگاه بودیسم است. این کوه سنگی برای مردم محلی و گردشگران جذابیت زیادی دارد و بناهای تاریخی و مذهبی متعددی در نزدیکی آن قرار گرفته‌اند. مردم محلی معتقدند که ماهیندا یک راهب بودایی توانسته در این محل با پادشاه ملاقات کند و صلح را در کشور سریلانکا گسترش دهد.

5. ساحل شنی آناواتونا

در شهر ساحلی آناواتونا یک ساحل شنی وجود دارد که بسیار بکر و زیبا است. صخره‌های مرجانی که نزدیک این صخره قرار گرفته‌اند، مکان مناسبی برای غواصی هستند. ماهی‌های رنگارنگ و لاک پشت‌های زیبا نیز در این سواحل به‌وفور دیده می‌شوند. گردشگران می‌توانند در غذاخوری‌هایی که در کنار ساحل وجود دارند، ساعتی را استراحت کنند و از طبیعت زیبای این ساحل لذت ببرند.

6. شهر پولونارووا

شهر مقدس پولونارووا یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا است که اگر به آنجا سر بزنید می‌توانید خرابه‌ زیارتگاه‌ها و کاخ‌های دوران پادشاهی باستانی سریلانکا را ببینید. مجسمه پاراکراما باهو اول یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی به‌جامانده از آن دوران است. این شهر سال‌ها پیش مهم‌ترین مرکز مذهبی تجاری سریلانکا بوده است و حدود ۳۰۰ سال مقر امپراتوری‌های این کشور محسوب می‌شده است. اما امروزه به یک محوطه باستانی تبدیل شده که ارزش تاریخی بسیاری دارد. این شهر مقدس در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

7. آنوراداپورا

آنوراداپورا یک شهر بسیار قدیمی است که در گذشته به مدت ۱۳۰۰ سال در کشور سریلانکا پایتخت مذهبی و سیاسی بوده است. این شهر سال‌ها در دل جنگل مخفی مانده بود. اما امروزه به خاطر قصرها، بناهای باستانی و صومعه‌های تاریخی که دارد، ارزش فرهنگی پیدا کرده و جزو محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی این کشور است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. گفته می‌شود در قرن سوم قبل از میلاد مسیح، این شهر باستانی با کاشتن یک درخت انجیر توسط بودا ساخته شده است و ابتدای یک شهر مذهبی بوده، اما در سال ۹۹۳ بعد از میلاد متروکه شده است.

8. ترینکومالی

ترینکومالی یک دنیای متفاوت در دل طبیعت زیبای سریلانکا است. این ساحل زیبا محل مناسبی برای غواصی زیر آب است. اما به خاطر وجود معابد قدیمی و قبرستان جنگی که در باغ‌های سرسبز این منطقه قرار گرفته، برای گردشگران جذابیت زیادی دارد. اگر علاقه‌مند به ورزش‌های آبی هستید و می‌خواهید غواصی کنید، می‌توانید سری به این ساحل زیبا بزنید.

9. معبد نالروکوویل جافنا

شهر جافنا یکی از شلوغ‌ترین شهرهای سریلانکا است که به خاطر وجود معبد نالورکوویل بین گردشگران شهرت پیدا کرده است. این قلعه در مرکز شهر قرار گرفته است. در شهر جافنا معابد دیگری هم وجود دارند که مکان مناسبی برای مدیتیشن هستند. معبد ناگاتیپا پورانا ویهارا نام معبد دیگری است که برای رسیدن به آنجا باید قایق کرایه کنید. این معبد دور از شلوغی است و برای افرادی که می‌خواهند ساعاتی را در آرامش باشند، مکان مناسبی است.

10. قلعه گاله

شهر گاله یکی از معروف‌ترین شهرهای سریلانکا است. در این شهر جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها قلعه گاله است. این منطقه دارای جاده‌های سنگفرش شده‌ای است و کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری برای گردشگران در آنجا وجود دارند. مناظر زیبا و طبیعت بکر این شهر نیز مسافران را جادو می‌کند و جزو پربازدیدترین مکان‌های گردشگری این کشور است.

 

 

11. سیگیریا کوه خاطره

سیگیریا یک صخره بسیار بلند است که از دل جنگل سر برافراشته و جزو جاذبه‌های خیره‌کننده سریلانکا محسوب می‌شود. بیشتر گردشگران برای دیدن مناظر پانورامای اطراف و تماشای قلعه قدیمی سیگیریا به این منطقه می‌روند. قلعه سیگیریا که داخل صخره‌های سر به فلک کشیده ساخته شده یک قلعه تاریخی است و گوشه گوشه آن داستان‌هایی را از دوره‌های گذشته روایت می‌کند. شهر باستانی پولونارووا نیز در نزدیکی صخره سیگیریا قرار دارد. بنابراین اگر می‌خواهید از این شهر تاریخی ویران شده هم دیدن کنید و صومعه‌های قدیمی با ستون‌های سر برافراشته آن‌ها را از نزدیک ببینید، می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و کمی رکاب بزنید تا بتوانید این شهر زیبا را نیز از نزدیک ببینید.

12. نوارا الیا

اگر می‌خواهید ساعاتی را در مزارع خوش عطر چای سپری کنید، نوارا الیا یک مکان عالی برای شما است. سراسر این منطقه را تپه‌های شیب‌دار سرسبزی پوشانده که با ابرهای مه‌آلود احاطه شده‌اند و جاده‌های زیبایی دارند که از بین دشت‌های سرسبز و پارک‌های زیبا عبور می‌کنند. این منطقه بهشت گردشگران است.

13. پارک ملی اوداوالاوی

اگر برای دیدن حیات وحش زیبای سریلانکا به این کشور سفر کرده‌اید، پارک ملی اوداوالاوی مقصد اصلی شما است. در این پارک ملی فیل‌های عظیم‌الجثه زندگی می‌کنند. انواع حیوانات دیگر مانند طاووس، میمون، بوفالو و ... در پارک هستند که با یک سافاری هیجان‌انگیز می‌توانید از نزدیک آن‌ها را ببینید.

کلام پایانی

سریلانکا کشوری است که قدمت تاریخی و مذهبی بالایی دارد. این کشور در اقیانوس هند و جنوب شرقی کشور هندوستان قرار گرفته است. در این نوشتار به معرفی معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا پرداختیم تا درصورتی‌که قصد سفر به سریلانکا را دارید، بیشتر درباره مکان‌های دیدنی این کشور بدانید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها