پربحث‌ترین‌های هفته


نویسنده: معصومه نعمتی

در «پربحث‌ترین‌های هفته»، به‌مرور اخبار و حاشیه‌هایی که در هفته دوم شهریورماه پربازدید شده و موردتوجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرارگرفته است، می‌پردازیم.

 

افتخارآفرینی دانش‌آموز هرمزگانی در کنکور 1403

«صبا معصوم نیا سماوش» از ناحیه ۲ بندرعباس که پدرش نیز از افسران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است، برای نخستین بار در تاریخ کنکور سراسری با کسب رتبه یک علوم تجربی، نام استان هرمزگان را در آموزش کشور درخشان کرد.

این دانش‌آموز مستعد و پرتلاش مدرسه دولتی (فرزانگان یک) از شهر بندرعباس موفق شد در کنکور سراسری رشته علوم تجربی به یکی از برترین رتبه‌های کشور دست پیدا کند و این موفقیت بزرگ نه تنها باعث افتخار خانواده و مدرسه وی شده است، بلکه بار دیگر توانمندی‌های دانش‌آموزان هرمزگانی در عرصه آموزش کشور را به نمایش گذاشت. او می‌گوید که برای کسب این رتبه روزانه تا ۱۴ ساعت مطالعه می‌کرده و این موفقیت را مدیون زحمات معلمان و مدیران نظام آموزشی استان، تلاش و مطالعه زیاد، حمایت‌های پدر و مادر و لطف خدا می‌داند.

 

‌علی عادلی‌ در فارس : "صبا معصوم‌نیا سماکوش دانش‌آموز مدرسه فرزانگان ۱  ناحیه ۲ بندرعباس که پدرش نیز از افسران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است،  موفق به کسب رتبه نخست کنکور

 

بهمنی در کرانه خلیج فارس آرام گرفت

محمدعلی بهمنی شاعر و ترانه‌سرای مطرح ایرانی در سن 82 سالگی درگذشت. این هنرمند هرمزگانی (۳۱ مرداد) با سکته مجدد مغزی و خون‌ریزی وسیع در بیمارستان تندیس تهران بستری شد و نیمه شب تحت عمل جراحی قرار گرفت اما علی رغم تلاش‌های پزشکان، نهم شهریورماه دعوت حق را لبیک گفت. درحالی که برخی خواستار تدفین این شاعر در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران بودند، با درخواست‌های مردم هرمزگان و پیگیری‌های مسئولان استانی، خانواده استاد بهمنی با خاکسپاری ایشان در بندرعباس موافقت کردند و سرانجام در ۱۳شهریورماه، پیکر این شاعر و غزل‌سرای مطرح کشورمان با حضور اقشار مختلف مردم، اصحاب فرهنگ و هنر و مسئولان استانی در بندرعباس تشییع شد و  ساحل جنوب، «بهمنی» را در آغوش گرفت.

 

 

 

 

 حذف رضا حجار از تیم ملی بدنسازی به خاطر استفاده از واژه «دوست دختر»

رضا حجار، قهرمان بدنسازی، خبر داد که به دلیل تقدیم مدال طلای مسابقات انتخابی به «دوست دخترش» از تیم ملی بدنسازی خط خورده است.

او درمورد این خبر گفت: «بنده را از تیم الف کنار گذاشتند؛ در جلسه بازبینی گفتند آبروی تیم ملی را به دلیل کلمه «دوست دختر» بردی». او در یک استوری دیگر با انتشار تصویری کنار دوست دخترش نوشته که اگر ۱۰۰ مدال طلای دیگر هم بگیرم، باز هم او تو تقدیم می‌کند.

یکی از مسئولان فدراسیون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری مهر تاکید کرد: وی از تیم ملی خط نخورده و با تصمیم کمیته فنی باید در تیم ملی ب حضور داشته باشد. وی ادامه داد: تا قبل از انتشار این ویدئو در فضای مجازی او همچنان عضو تیم ملی بود اما با این حاشیه سازی ها قطعا فدراسیون با او برخورد خواهد کرد./ تجارت نیوز

 

ماجرای حذف یک ورزشکار به‌خاطر «دوست دختر»!

  

 

قتل هولناک عضو هیئت رئیسه فدراسیون بوکس

عیسی گل‌محمدی، پیشکسوت نامدار بوکس ایران و متولد میانه، در سن ۴۲ سالگی در باغ شخصی‌اش در رباط کریم با شلیک ۱۱ گلوله و ۵ ضربه چاقو توسط ۲زن  به قتل رسید.

وی سالیان متمادی مسئولیت‌های مهمی را در ورزش بوکس کشور بر عهده داشت؛ از جمله ریاست هیئت بوکس استان آذربایجان شرقی، عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون و سرپرستی تیم ملی امید.

سرهنگ تیمور کلانتری در رباط‌کریم، به وقوع قتل ورزشکار و مربی بوکس سابق تیم ملی در باغ شخصی اشاره کرد و اظهار داشت: این قتل سه‌شنبه شب در باغ شخصی مقتول رخ داده است. فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم در این رابطه گفت: نگهبان باغ اذعان کرده دو زن به همراه مقتول که از ورزشکاران و مربیان اسبق تیم ملی بوده به باغ شخصی آمدند. به گفته سرهنگ تیمور کلانتری، نگهبان در بازجویی به شنیده شدن صدای شلیک گلوله اشاره کرده و با حضور در باغ مشاهده کرده است دو زن به مقتول با سلاح گرم شلیک کرده و گوشی مقتول را با خود برده‌اند. پلیس با اقدامات فنی و اطلاعاتی در پی قاتلین است و پس از دستگیری جزئیات آن از طریق رسانه‌ها منتشر خواهد شد./ تسنیم

 

کلانشهر - قتل هولناک عضو هیئت رئیسه فدراسیون بوکس با ۱۱ گلوله و ۵ ضربه  چاقو/ پای ۲ زن در میان است

 

همه ایرانی‌ها در بچگی اروپا رفته‌اند؟!

در روزهای اخیر توئیت کاربری کم مخاطب و با نام مستعار در توئیتر فارسی به شدت مورد توجه قرار گرفته و موفق شده با شکستن رکوردها به پربازدیدترین توئیت و کامنت در تاریخ توئیتر فارسی بدل شود. این توئیت تاکنون بیش از ۴۰ میلیون بار دیده شده است.

ماجرا از این قرار است که کاربری ناشناس به نام «جاردینو» پای توئیت کاربری دیگر به نام «شبز» نوشته بود که «ایرانی بس کن! واقعا یه مسافرت چیز خاصی نیست همه تو بچگیشون حداقل یه اروپا رو رفتن»؛ این توئیت واکنش‌های بسیاری را برانگیخت و بسیاری از کاربران با کوت کردن آن عکس‌هایی از کودکی خود منتشر کردند و با چاشنی طنز و خیالپزدازی از خاطرات دوران کودکی خود، به نوعی این کامنت را به تمسخر گرفتند. اما این همه ماجرا نیست، این توئیت جریان خبری را شکل داد که به واکنش جامعه‌شناسان و رسانه‌ها نیز منجر شد. به دنبال آن آماری از ایرانی‌هایی که هرگز سفر خارجی نرفته‌اند،‌ اعلام شد و بر اساس آن، ۷۰.۳ درصد ایرانیان تاکنون مسافرت به خارج از کشور را تجربه نکرده‌اند./ ایسنا، خبرآنلاین 

 

  

پشت پرده ادعای کلاهبرداری و تهدید مادر مرحوم علی انصاریان

سادات شاه ولایتی، مادر مرحوم علی انصاریان روز شنبه ۱۰ شهریورماه در تماسی که با رسانه «طرفداری» داشت، صحبت‌هایی را در خصوص تهدید شدنش به مرگ و کلاه‌برداری از سوی دو نفر مطرح کرد.

این مصاحبه بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت و با واکنش‌های مختلفی هم همراه شد. در حالی که عده‌ای اعتقاد داشتند صحبت‌های مادر علی انصاریان تحریف شده، او یک روز بعد یعنی یکشنبه ۱۱ شهریورماه بار دیگر بر جملاتی که گفته بود تاکید و از اهالی ورزش درخواست کمک کرد.

طی روزهای گذشته افراد مختلفی مدعی شدند صحبت‌های مادر علی انصاریان درست نیست و تمام اموال علی انصاریان همچنان به نام اوست. با استعلام از ارگان‌های مربوطه، مشخص شد که تمام اموال علی انصاریان همچنان به نام مادر اوست.

بعد از آن فاطمه انصاریان، خواهر علی انصاریان اسناد و مدارک دیگری را در اختیار رسانه طرفداری قرار داد و گفت: خانم شاه ولایتی به دلیل فوت برادرم دچار ضربه روحی شدیدی شدند و قرص های متعددی مصرف می‌کنند و اصلا در شرایط مصاحبه نیستند. همه اموال مرحوم برادرم علی انصاریان چه منقول چه غیر منقول به اسم خانم شاه ولایتی است و با یک استعلام ساده می‌توانید به راحتی ببینید که تمام اموال به نام ایشان هست و نیازی به این جنجال‌ها نبود. فاطمه انصاریان افزود: خانم اشرف شاه ولایتی تحت نظر پزشک هستند و قرص‌های بسیاری مصرف می‌کنند. درست نیست بنده درباره مسائل خانوادگی به این صورت صحبت کنم چون مرحوم برادرم دوست نداشتند مسائل شخصی خانواده خوراک رسانه شود. بنده به علت حجمی از فشارها مجبور به صحبت شدم./ طرفداری

  

خواهر علی انصاریان سکوتش را شکست/ پاسخ رسمی به حواشی اخیر؛ وضعیت اموال مشخص شد

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها