با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد

سمینار دانش‌افزایی ناظران و داوران فوتبال هرمزگان



از سوی هیئت فوتبال، سمینار دانش افزایی پیش فصل ناظران مسابقات، داوران و کمک داوران قوتبال هرمزگان برگزار شد.

 


به گزارش صبح ساحل، سمینار دانش افزایی ناظران مسابقات فوتبال، داوران و کمک داوران فوتبال استان هرمزگان با احمد مرادی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مظفر مهری خادمی نسب مدیر کل ورزش و جوانان استان هرمزگان، داوود رافتی دبیر کارگروه ستاد استاندارد سازی ورزشگاه‌ها فدراسیون فوتبال کشور ، قاسم رنجبریان رئیس هیئت فوتبال استان هرمزگان ، خانم دارا نایب ریئس هیئت فوتبال هرمزگان، روح الله مرادی مدیر احرایی باشگاه پالایش نفت بندرعباس، عبدالسلام کریمیان مدیریت مجموعه موتورسیکلت کریمیان ، احمد فرامرزی مدیریت تولیدی احسان کوهیج و اعضای کمیته های هیئت فوتبال با تدریس عبدالمجید معماری مدرس رسمی فدراسیون فوتبال در محل سالن فردوسی شهرداری بندرعباس برگزار شد.
در این سمینار که ۱۳۵ نفر از داوران و ناظران مسابقات فوتبال حضور داشتند قاسم رنجبریان رئیس هیئت فوتبال هرمزگان با ابراز رضایت از برگزاری این سمینار گفت : توجه به آموزش و دانش افزایی بسیار مهم است و به همین دلیل آموزش یکی از اولویت های هیئت فوتبال استان است.
رئیس هیئت فوتبال هرمزگان بیان داشت: توسعه ورزش فوتبال بدون آموزش لازم امکان پذیر نخواهد بود چرا که هر هزینه ای در زمینه آموزش، سرمایه گذاری برای آینده است.
رنجبریان با اشاره به این که داوران استان هرمزگان از جایگاه ارزنده ای برخوردار هستند بیان داشت : داوران آقا و بانوان ما تمامی سطوح مسابقات فدراسیون فوتبال را قضاوت می کنند اما هنوز به جایگاه واقعی خود شان در کشور نرسیده اند و ما باید کمک کنیم که این اتفاق زودتر بیفتد و از کمیته داوران فدراسیون فوتبال خواستار استفاده بیشتر از پتانسیل داوری استان هرمزگان در سطح مسابقات کشوری شد. وی ابراز امیدواری کرد که با نگاه مثبت کمیته داوران سهمیه داوری استان هرمزگان در نیم فصل دوم لیگ های برتر و یک افزایش یابد.
مظفر مهری خادمی نسب مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان که در آیین افتتاح سمینار دانش افزایی حضور داشت گفت: هیئت فوتبال هرمزگان از بهترین هیئت های ورزشی استان است و این هیئت با رئیس کار بلد و کادری که در کنار رئیس هیئت فوتبال هرمزگان هستند موفق شده اند اتفاقات خوبی برای فوتبال هرمزگان رقم بزنند. وی اظهار داشت : هیئت فوتبال و کمیته های مختلف آن واقعا به بحث آموزش ارزش قائل هستند و دوره های آموزشی بسیار خوبی را برگزار کرده اند.
داوود رافتی دبیر کارگروه ستاد استاندارد سازی ورزشگاه‌ها فدراسیون فوتبال کشور و از داوران بازنشسته بین المللی فوتبال ایران که به منطور بازدید از ورزشگاه های خلیج فارس و پی پشت قشم به بندرعباس سفر کرده بود به دعوت هیئت فوتبال و کمیته داوران استان در مراسم افتتاحیه سمینار دانش افزایی ناظران مسابقات و داوران حضور یافت و گفت:
شما داوران سرمايه های اصلی فوتبال هستید و باید مسوولان ورزشی قدردان تلاش های شما باشند.
وی بیان داشت : حضور بنده در شهر بندرعباس به دلیل بازدید از ورزشگاه خلیج فارس برای بازی کردن تیم های پالایش نفت بندرعباس در لیگ یک و یکی از تیم های فولاد هرمزگان و شهرداری بندرعباس در لیگ های دسته دوم است و امیدوارم که ورزشگاه خلیج فارس بتوانند با زحماتی که برای آن کشیده می شود بتواند میزبان مسابقات لیگ یک و دو کشور باشد.
رفعتی گفت: همچنین بازدیدی از ورزشگاه شناور سازی پی پشت قشم برای بازی کردن در لیگ دو خواهیم داشت و امیدوارم که این ورزشگاه مشکلی برای میزبانی نداشته باشند. وی بیان داشت : متاسفانه شرایط ورزشگاه های ما در سطح کشور زیاد خوب نیست و از ورزشگاه آزادی گرفته تا جاهای دیگر کشور مشکلاتی دارند که اگر می خواهیم واقعا فوتبال حرفه ای داشته باشیم اول باید به بحث زیرساخت های ورزشی به خصوص ورزشگاه های خود بپردازیم.
احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم که از مهمانان ویژه سمینار دانش افزایی بودند گفت: هر کاری وقتی به اهلش سپرده شود يقينا خوب پیش می رود.
وی بیان داشت : در حال حاضر مدیریت فوتبال هرمزگان به اهلش سپرده شده است و قاسم رنجبریان در این مدت نشان داده است که یک مدیر کار بلد و دلسوز برای فوتبال هرمزگان می باشد.
مرادی گفت: بدون تعارف می گویم هر جا که نیاز باشد حضور خواهم یافت و برای رشد و اعتلای ورزش هرمزگان و زير ساخت های آن از هیچ کوششی دست بر نمی دارم.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع را برای کمک به ورزش پای کار آورده ایم و از مسوولان پالایش نفت بندرعباس هم به خاطر خرید امتیاز لیگ یک و شاد کردن دل مردم تشکر می کنم و از مسوولان پالایش نفت می خواهم در بحث بازسازی ورزشگاه خلیج فارس تلاش بیشتری بکنند و همان طور که کار را شروع کردند با جدیت بیشتر دنبال کنند تا این ورزشگاه که حق مردم هرمزگان است که بازی نماینده خودشان را در آن تماش کنند زودتر آماده شود.
قبل از شروع سمینار دانش افزایی داوران و ناظران مسابقات مراسم رونمایی از لباس داوران برای قضاوت فصل جدید مسابقات با حضور عبدالسلام کریمیان مدیریت مجموعه موتورسیکلت کریمیان و احمد فرامرزی مدیریت تولیدی احسان کوهیج رونمایی شد.
تدریس این سمینار دانش افزایی را عبدالمجید معماری مدرس رسمی فدراسیون فوتبال و رئیس دپارتمان داوری فوتبال هرمزگان بر عهده داشت و آخرین قوانین داوری را به داوران حاضر در سمینار بازآموزی شد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها