تازه ترین آمار انتخاب رشته رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها اعلام شد



مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور از انتخاب رشته بیش از ۷۶ هزار مجازین کنکور و ۱۷ هزار متقاضی رشته‌های بدون آزمون در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «علیرضا کریمیان»، مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور ضمن بیان این مطلب گفت: نتیجه علمی داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به صورت کارنامه ملاک برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش قرار گرفته است، داوطلبان می توانند با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس https://my.sanjesh.org، کارنامه خود را مشاهده کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: تا به امروز تعداد ۷۶ هزار نفر برای پذیرش در آزمون سراسری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده اند و بیش از ۱۷ هزار نفر هم برای رشته‌های بدون آزمون ثبت نام و انتخاب رشته نموده اند.
مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام اموزش کشور افزود:  مجازین این آزمون از امروز می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

به گفته وی؛ داوطلبانی که در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت کرده و در زمان ثبت‌نام آزمون اعلام کرده‌اند فقط متقاضی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان بودند (چه در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته‌شده یا پذیرفته نشده باشند) و در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام نکرده‌اند، داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نیستند لذا برای آنان کارنامه ملاک انتخاب رشته تهیه نشده و اجازه انتخاب رشته در آزمون سراسری را ندارند.

کریمیان اضافه کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی حاوی تمامی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون»)، توضیحاتِ کامل دربارة نحوة تکمیل فرم انتخاب رشته و همچنین راهنمای مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری است و داوطلبان باید دفترچه‌های انتخاب رشته مربوط را به دقت مطالعه نمایند.

تاکید می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) گروه آزمایشی مربوط و توضیحات مندرج در دفترچه پیوست ها و نیز ویژه نامه انتخاب رشته اقدام نموده و کدرشته محل‌های مورد نظر خود را (برابر ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته) استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب نمایند.

پس از آن، کدرشته‌محل‌های انتخابی خود را ابتدا در فرم پیش‌نویس مندرج در انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج و پس از اطمینان از صحت کدرشته محل‌های انتخابی، آنها را در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت و تکمیل نمایند. پس از تائید نهایی کدرشته‌محل‌های انتخابی، رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرار داده خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها