بزرگ‌ترین تاب ساحلی ایران در ساحل شهر نصب شد:

هدیه خواجه عطا برای بندرعباس/ چوب این سازه، متعلق به 50 سال پیش است


نویسنده: سامیه طهورنیان

طی روزها و شب‌های گذشته، بزرگ‌ترین تاب ساحلی ایران در ساحل خواجه عطا و به همت مردم محلی نصب شد. ارتفاع این تاب 9 متر و چوب سازه، متعلق به 50 سال پیش اسکله شهید باهنر بندرعباس است.

به گزارش صبح ساحل، محله خواجه عطا یکی از محلات قدیمی شهر بندرعباس است و اهمیت فرهنگی و تاریخی بسیاری دارد. ورزش‌های دریایی که در جوار این محله برگزار می‌شود و برای مردم شهر بندرعباس و گردشگرانی که به شهر بندرعباس سفر می‌کنند، ناشناخته مانده بود. همین موضوع و ناشناخته ماندن جاذبه‌های گردشگری شهر بندرعباس سبب شده تا بسیاری از گردشگرانی که به هرمزگان سفر می‌کنند بندرعباس را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب نکنند و برای تفریح به سراغ جزایر هرمزگان بروند.

یکی از اهداف «جشنواره فرهنگی و ورزشی خواجه عطا»، معرفی جاذبه‌های ورزشی شهر بندرعباس است. در راستای این طرح خودجوش مردمی، دست‌اندرکاران این جشنواره و مردم محلی اقدام به نصب بزرگ‌ترین تاب ساحلی ایران در ساحل خواجه عطا کردند.

یکی از مجریان این جشنواره به صبح ساحل گفت: این ناب هم‌اکنون بزرگ‌ترین تاب ساحلی کشور است که ارتفاع آن 9 متر و وزن آن 7 تن اعلام شد. نکته جالب در مورد این سازه، داستان چوب آن است که طی یک عملیات تعمیر از آب‌های اسکله شهید باهنر بیرون کشیده شده است. کارشناسان عمر چوب را تقریباً 50 سال عنوان کرده‌اند که متعلق به اقدامات پیش از انقلاب است. به گفتهٔ مسئولان، چوب سر در اسکله شهید حقانی نیز از همین جنس چوب است.


همچنبن مسئولان محلی تأکید کردند که بالاترین سطح ایمنی را برای آن انجام داده‌اند و پایه‌های تاب را در ستون‌های بتنی دفن کرده‌اند.


مجریان جشنواره خواجه عطا پس از رونمایی از این تاب مرتفع، اعلام کردند که به‌زودی مجموعه برنامه‌های خود، ویژه ساحل خواجه عطا را اعلام می‌کنند.

  خواجه عطا برای بندرعباس/ طهورنیان ساحل قلیون جشنواره خواجه عطا

منتظر تایید: 5
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها