ناگفته‌های ملی پوش دراگون‌بوت هرمزگان از مشکلات بانوان قایقران

به‌جای طبل بر دبه‌های 20لیتری می‌کوبیم



صبح ساحل- ورزشی/حسین نارنجی نسب/  دراگون بوت یا اژدها قایق، گونه ای قایق پارویی دراز پیکر و باریک چینی است که درمسابقات تیمی قایقرانی استفاده می‌شود.  
انیسه پورعبدالهی ملی پوش دراگون بوت و دارای مدال برنز جهانی ایتالیا دراین رشته است. با وی در خصوص وضعیت این روزهای دراگون بوت استان به گفت وگو نشستیم که خواندن این گپ و گفت خالی از لطف نیست.
 از خودت وافتخاراتی که کسب کرده اید بگوید؟
انسیه پورعبدالهی متولد سال 1368 در بندرعباس از 9 سالگی در رشته شنا وقایقرانی فعالیت می کنم ویازده سال است که به صورت حرفه ای دررشته دراگون بوت فعالیت دارم. تحصیلات مدیریت ورزشی(لیسانس) و دارای مدرک بین المللی نجات غریق، مربی شنا، ناجی غریق وداوری و مربیگری بین المللی دراگون هستم ودر سال 90 همراه با تیم هرمزگان دربوشهر با تیم آوش قهرمان کشور شدیم.
درمسابقات بین المللی فستیوال چین مقام دوم وسوم را به دست آوردیم ودرمسابقات باشگاه های جهان درایتالیا با تیم سکان ایران مدال برنز کسب کردم.
بعد ازجدایی دراگون بوت از فدراسیون قایقرانی، حمایت لازم از این رشته صورت نگرفته است آیا این موضوع به نظر شما درست است؟
اصولا وقتی یک رشته ای از فدراسیون جدا می شود وتابع مقررات انجمن وهیات می شود مشکلاتی برایش به وجود می‌آید که دراگون بوت نیز با همین وضع روبروست وباید یک تحول ساختاری انجام شود، که بهترین راه حل آن تشکیل یک هیات مستقل است.
 دربحث قایق ، پارو وتجهیزات مشکلاتی در استان وجود دارد واگر این مشکلات است چرا برای آن فکری نمی‌شود؟
بودجه معمول فدراسیون ها معمولا به سختی کفاف هزینه های جاری فدراسیون را نیز می کند چه برسد به خرید تجهیزات. درسال 85 یک قایق اژدها به هیات استان تحویل داده شد واز آن سال با تهیه پارو از طرف خودمان ونداشتن طبل که با دبه های 20 لیتر این کار را انجام می‌دهیم فعالیت می کنیم . باتوجه به این  که سه تیم بانوان و یک تیم ازآقایان دراین رشته فعالیت می کنند و تنها یک قایق تمرینی برای این چهارتیم وجود دارد.
 بهترین راه حل برای فعالیت مستمر این رشته دراستان چیست؟
تاسیس باشگاه های خصوصی و حمایت از این باشگاه ها برای فعالیت رشته دراگون بوت بهترین راه حل  است واگر این کار انجام شود و پشتیبانی نیز به همراه داشته باشد این رشته می تواند بسیار موفق عمل کند و حتی هرمزگان به قطب دراگون بوت تبدیل شود ونمونه هایی بسیار موفقی از این باشگاه درسطح کشور منجمله بوشهر وجود دارد که فعالیت بسیار چشمگیر داشته است.
 درحال حاضر درکدام تیم فعالیت می کنید؟
به علت نبود امکانات ترجیح دادم درجای دیگراز استان  فعالیت کنم واگر در استان خودم امکانات فراهم شود دوست دارم برای تیم استانم خدمت کنم.
 حرف پایانی .....؟
حرف پایانی من هم مثل سایر ورزشکاران این است که مسوولان برای ورزش بیشتر دل بسوزانند و با کمی وقت گذاشتن به ورزش و ورزشکاران یقینا شاهد یک جامعه پویاتر خواهیم بود. ورزش استان سرمایه های زیادی دارد اما این سرمایه ها نیازمند حمایت هستند و امیدوارم که این حمایت از ورزشکاران بیشتر صورت بگیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها