درخشش هنرمندان هرمزگان در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر؛

نوای جفتی «خالو قنبر » و اجرای گروه «زاروگه» همه را به وجد آورد



صبح ساحل ، هنری - سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در شب سوم کنسرت‌های خود با هنرنمایی خالو قنبر(قنبر راستگو) ساعات خاطره‌انگیزی برای مخاطبان رقم زد.

به گزارش ایسنا،  سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در شب سوم کنسرت‌های خود با اجرای گروه موسیقی جنوب ایران و حامد همایون ساعات خاطره‌انگیزی برای مخاطبان رقم زد.

کنسرت موسیقی جنوب ایران در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی برگزار شد . در این کنسرت گروه موسیقی هرمزگان و بوشهر با حال و هوایی خاص و دل‌نشین در اجرا مخاطبان را به ذوق و هیجان آوردند.

در این کنسرت گروه موسیقی هرمزگان و گروه پرطرفدار «آوای موج» از بوشهر با سازهای مربوط به موسیقی نواحی و بومی این مناطق برای مخاطبان به اجرا پرداختند.

در ابتدای کنسرت گروه موسیقی هرمزگان به روی صحنه آمد و با اجرای موسیقی محلی هرمزگان و سوز و حالی که این نوع موسیقی داشت مخاطبان را مجذوب کرد.  در ادامه اجرا از قنبر راستگو استاد و پیشکسوت موسیقی هرمزگان دعوت شد تا روی صحنه حاضرشده و به اجرا بپردازند . سپس قنبر راستگو با نواختن نی جفتی با زبان محلی این منطقه به خوانندگی پرداخت که حضار به تشویق این استاد و پیشکسوت موسیقی هرمزگان پرداختند.بعدازاین اجرا گروه موسیقی هرمزگان از صحنه خارج‌شده و مجری روی صحنه آمد و از گروه آوای موج از بوشهر به سرپرستی محسن آقایی دعوت کرد تا روی صحنه حاضرشده و برای مخاطبان اجرا کنند.گروه «آوای موج» در یک صف با ساز زنی احمد علیشرفی استاد و پیشکسوت موسیقی بوشهر وارد سالن شده و درحالی‌که حرکات آیینی توسط مهدی عبدی همراه با نوای موسیقی بوشهر و متناسب با آن انجام می‌شد، مخاطبان نیز با شور زیادی به تشویق این گروه می‌پرداختند تا این گروه در حال اجرا از سالن خارج شوند. سپس محسن آقایی سرپرست «گروه آوای موج» و اعضای آن در سالن حاضر شدند.سپس گروه آوای موج قطعه «یار بالا» را برای مخاطبان اجرا کردند و در ادامه محسن آقایی درباره موسیقی بوشهر اظهار کرد: این موسیقی وارداتی است و چون از همه اقوام در بوشهر وجود دارد ترکیبی از همه موسیقی‌ها در آن وجود دارد حتی سازهای غیر از موسیقی محلی وارد این موسیقی شده و با آن به نوازندگی می‌پردازند که درست نیست.

قطعات «مجنون»،مولودی‌خوانی، عروسی، مرکب خوانی، هله دان، خیامی و یزلی از دیگر قطعاتی بود که در کنسرت دیشب گروه آوای موج از بوشهر برای مخاطبان اجرا شد.محسن آقایی درباره شرایط این گروه در تهران در روزهای جشنواره بیان کرد: هتل و امکانات در اختیار گروه گذاشته نشده است و 25 نفر از هرمزگان و بوشهر جایی ندارند که مستقر شوند.در دقایق پایانی اجرا سرپرست گروه آوای موج از گروه موسیقی هرمزگان دعوت کرد تا روی صحنه حاضر شوند و از احمد علیشرفی اجرای موسیقی بوشهر را درخواست کردند که این استاد پیشکسوت موسیقی بوشهر در جایگاه حاضرشده و با نواختن نی جفتی مخاطبان را هیجان‌زده کردند.محسن آقایی «نوازنده نی‌انبان و سرپرست گروه»، عیسی سلیمانیان «خواننده»، احمد علیشرفی «نی جفتی»، فرهاد راد «ضرب و تمپو»، پدرام عطایی «پرکاشن»، سیاوش آزاد «تمپو»، علیرضا فرحی « دمام و دایره»، علی احمدی «دایره‌زنگی»، میثاق نامی « قانون»، فرهاد گلگون «پیپه» و  مهدی عبدی «حرکات آیینی» اعضای گروه موسیقی آوای موج از بوشهر و ایوب گلزاری «خواننده»، امین باسره «عود»، قنبر راستگو «نی جفتی و خواننده»، علی پر «دهل گپ»، یوسف پویان»دهل گپ»، علی یادگاری «کسر» و محمد شریف گلزاری «نی جفتی اعضای گروه موسیقی هرمزگان در کنسرت شب گذشته بودند.


برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها