رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان:

پارسیان مبدا صادرات موادمعدنی به کشور قطر می‌شود



صبح ساحل ، اقتصادی - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: تلاش داریم تا شناورهایی نظیر لندینگ‌ها را برای صادرات سنگ گابرو از بندرلنگه و پارسیان به کشور قطر فعال کنیم.

خلیل قاسمی با اشاره به خلاء موجود در حوزه صادرات استان هرمزگان، اظهار داشت: عدم وجود زیرساخت‌ها در بنادر شرق و غرب استان از اصلی‌ترین مشکلات موجود در زمینه توسعه صادرات هرمزگان است.

وی در ادامه افزود: با ورود استاندار هرمزگان به این حوزه دستور رسیدگی ظرفیت‌های صادرات در شرق و غرب هرمزگان صادر شد، اما مشکلات عدیده‌ای در غرب و شرق استان وجود دارد که برای هرکدام یک برنامه ضربتی، کوتاه مدت و بلند مدت تعریف شده است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد: تلاش داریم با توجه به اولویت‌بندی‌های صورت گرفته، تصمیمات موثری را در این راستا اخذ و عملیاتی کنیم.قاسمی از بندر شیوء در شهرستان پارسیان به عنوان اولویت توسعه و ارتقای بنادر استان یاد کرد و اظهار داشت: تلاش داریم تا بتوانیم شناورهایی نظیر لندینگ‌ها را برای صادرات سنگ گابرو از غرب استان فعال کنیم و علاوه بر بندرلنگه از ظرفیت شهرستان پارسیان نیز برای صادرات به کشور قطر استفاده کنیم.

وی با اشاره به قول اداره کل بنادر و دریانوردی استان، گفت: مقرر شده تا زیرساخت‌های این بندر ظرف دو هفته آینده آماده و دستگاه‌های متولی صادرات در این بندر مستقر شوند.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در پایان تاکید کرد: امیدواریم با آغاز این حرکت، همه بنادر کوچک استان از ملوانی به تجاری ارتقاء یابد و در مدت یک هفته، طی یک برنامه اجرایی با مدیریت استاندار هرمزگان، همه بنادر هرمزگان  همانند بندر شهید رجایی توانمند شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها