در آبانماه گذشته؛

بیش از 20 خانه در بندرعباس طعمه حریق شد



 صبح ساحل، حوادث _ آتشنشانان بندرعباسی در آبان ماه گذشته،به جنگ  72مورد حریق  رفتند و آنها را از پا درآوردند.10مورد شعله های آتش  براثر گاز، 9مورد اتصالی برق، 4مورد مواد نفتی، یک مورد شیمیایی و  48 سایرایجاد شد.48 مورد عامل آتش سوزی عمدی، 31مورد غیرعمدی به ثبت رسیده  است.

به گفته  مدیرعامل سازمان آتش سوزی و خدمات ایمنی بندرعباس، از این 72مورد، 21مورد آن مربوط به آتش سوزی منزل مسکونی بوده است.9مورد حریق منزل مربوط به گاز، 4مورد اتصالی برق، یک مورد مواد نفتی و 7مورد سایر گزارش شده که 19مورد آن غیرعمدی بوده است.آتش پادسوم فرجاد دانش علت آتش سوزی منازل را 13مورد سهل انگاری و 7مورد نقص فنی اعلام کرد که در این مورد یک نفر زن مجروح ، 13 نفر نجات یافتند.

وی بالاترین تعداد حریق را مربوط به ضایعات دانست و تصریح کرد: در طی این مدت، 25 مورد حریق ضایعات به ثبت رسیده که همگی عمدی بوده است.آتش پادسوم دانش، حریق فضای سبز را 13مورد ذکر کرد که همگی افراد آن را به صورت عمدی انجام داده بودند.

دانش با بیان اینکه دراین یک ماهه گذشته  4 دستگاه خودرو سبک دچار حریق شد که 2مورد براثر اتصالی برق و 3مورد نیز غیر عمدی بوده است افزود:همچنین 2خودرو بر اثر نقص فنی و دیگری بر اثر سهل انگاری دچار حریق شدند. این مقام مسوول از اطفاء حریق 3باب مجتمع تجاری، 2باب مجتمع صنعتی، 2باب تاسیسات برقی، یک باب انبار ویک دستگاه موتورسیکلت خبر داد.

66 مورد نجات و امداد

مدیرعامل سازمان آتش سوزی و خدمات ایمنی بندرعباس در این باره گفت: در طی این مدت، امدادگران این سازمان پس از 66 تماس به محل  های مورد نظر اعزام شدند  که19 مورد حادثه ها  بر اثر نقص فنی، 22 مورد سهل انگاری، 6مورد عدم رعایت ایمنی،9 مورد بلایای طبیعی و 10مورد سایربوده است.وی ادامه داد: در این رابطه 10نفر زن و10 نفر مرد مصدوم، 2نفر مرد فوت شدند و 70 نفر نجات یافتند.

آتش پاد سوم دانش، محبوس شدن افراد در منزل را 9 مورد، گیر کردن در آسانسور را 10 مورد به علت نقص فنی، نجات خزندگان را 7 مورد، گیرکردن انگشتر در انگشتان را 12 مورد،گیرکردن خودرو در کانال 4و ساحل یک مورد، سانحه  خودرویی را  4 مورد، تهدید به خودکشی 2مورد و اقدام به خودکشی 2مورد نام برد.وی عنوان کرد که  امداد به 3مورد حادثه سیلاب و 2موردشکستگی لوله،  3مورد افتادن درخت ، یک موردسقوط انسان در چاه،  یک مورد نجات حادثه دیده ناشی از گاز و بخارهای سمی ، یک موردبرق گرفتگی تاسیسات و یک مورد ریزش آوار بر اثر زلزله  از دیگر اقدامات آبان ماه گذشته است. مدیر عامل سازمان آتش نشانی بندرعباس ، صدور شناسنامه ایمنی اصناف را 18مورد، صدور پروانه ساختمان را 71مورد ، پایانکاری ساختمان 72مورد ، نصب جعبه در ساختمان های مرتفع را 243 دستگاه، نصب خاموش کننده پودر، گاز و co2در ساختمان ها را 580 دستگاه نام برد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها