مدیر کل استاندارد خبرداد:

درآمد استاندارد هرمزگان به 149 میلیارد تومان افزایش یافت



  صبح ساحل ، اقتصادی - محمد خداکریمی//  مدیر کل استاندارد استان هرمزگان از کسب درآمد 149 میلیارد تومانی این اداره کل خبرداد.

عیسی باقر زاده در جمع خبرنگاران با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و  با اشاره به جایگاه نخست این اداره کل  در کسب درآمد در کشور گفت: این اداره کل در ده ماه امسال  149 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است که این رقم نسبت به سال گذشته 26 میلیارد تومان افزایش داشته است.وی ابراز امیدواری کرد که این میزان درآمد تا پایان سال جاری به بالای 170میلیارد تومان برسد. 

وی اضافه کرد : 30 درصد از درآمد سازمان ملی استاندارد ایران توسط  استاندارد هرمزگان تامین می شود.وی در ادامه به فعالیت های این اداره کل در سال جاری پرداخت و ابراز داشت: طی این مدت، در حوزه تدوین استانداردهای ملی 778 پیشنهاد به سازمان ملی استاندارد ارسال شد که از این تعداد 94 استاندارد مورد پذیرش قرار گرفت و تاکنون 33 مورد به نتیجه رسیده و به عنوان استاندارد ملی منتشرشده است که تا پایان سال به 50 مورد افزایش می یابد.وی گفت: در ده ماه گذشته  58 هزاراظهارنامه گمرکی در حوزه صادرات و واردات  بررسی شد.به گفته باقرزاده در سال جاری 68 جلسه برای تایید صلاحیت مدیران کیفیت واحدهای تولیدی و کارخانجات برگزار شد که 42 مدیرکنترل کیفیت جدید هم اضافه شده است. 

مدیر کل استاندارد استان هرمزگان با اشاره به اهمیت رعایت استانداردهای لازم در جایگاه های سوخت سی ان جی در استان و انجام بازرسی از 19 جایگاه در مناطق مختلف هرمزگان گفت:بازرسی ها به پایان رسیده و در حال جمع بندی گزارش ها هستیم وبازرسی ها نشان از مساعد بودن وضعیت استانداردی جایگاه ها دارد وخطری شهروندان را تهدید نمی کند، گرچه نیاز به استقرار کامل استانداردجایگاه داریم.به گفته باقرزاده 9 شرکت بازرسی جایگاه سوخت  سی ان جی در استان هرمزگان نیز فعال هستند.

این مقام مسوول از اجرای طرحی با همکاری اداره کل حمل و نقل و شورای ترافیک برای بررسی خودروهایی که از گاز سی ان جی استفاده می کنند خبرداد و افزود: از طریق آزمایشگاهی که راه اندازی شده و دومین آزمایشگاه بزودی به بهره برداری می رسد، مخازن گاز سی ان جی این خودروها مورد بررسی قرار می گیرد و سپس می توانند برای انجام معاینه فنی اقدام نمایند.

وی ادامه داد:  در آینده نزدیک با را ه اندازی آزمایشگاه بازرسی از مخازن سوخت سی ان جی در بندرعباس، تعدادآنها  به شش آزمایشگاه افزایش می یابد. وی از راه اندازی آزمایشگاهی دیگر درمیناب خبرداد.

مدیرکل استاندارد هرمزگان با اشاره به فعالیت این اداره کل در تایید صلاحیت آزمایشگاه های همکار استاندارد گفت: از ابتدای سال تاکنون شش مورد گواهینامه آزمایشگاه جدید صادر شده است و 13 آزمایشگاه هم افزایش دامنه فعالیت و 40 مورد هم تمدید گواهینامه داشتند که در استان 66 آزمایشگاه همکار درقالب 42 شرکت فعالیت دارند.

مدیر کل استاندارد هرمزگان در ادامه افزود: در حوزه نظارت اجباری بر واحدهای تولیدی از ابتدای امسال تاکنون 27 پروانه نیز باطل شده است.باقرزاده همچنین گفت : از ابتدای امسال تاکنون، با بازرسی و آزمون از 397 باسکول بزرگ و همکف، 373 مورد مطابق با استانداردها و 24 مورد نیاز به اصلاح داشت.

وی گفت: در زمینه عرضه سوخت مایع نیز 817 مورد بازرسی از نازل های عرضه سوخت مایع صورت گرفت که 799 مورد در بازدیدهای اولیه دارای استاندارد و 18 مورد نیاز به اصلاح داشتند.

وی بازدید از 6 هزار و 800 مرکز تولیدی خرده فروشی ها، 22مورد بازدید دوره ای از آسانسورها، 8 هزار بازدید از مرکزهای تولیدی انباری و صدور کد شناسایی برای 19 واحد تولیدی مصنوعات در حوزه فلزات گران بها را بخش دیگری از عملکرد 10ماهه ابتدایی این اداره کل ذکر کرد.

مدیر کل استاندارد هرمزگان در ادامه داد: بر ایجاد نمایندگی و افزایش نیروی انسانی و لزوم نظارت اداره کل استاندارد در بنادرگمرکی جدید تاکید کرد. 

مدیرکل استاندارد هرمزگان از آموزش 9300 نفرساعت آموزش درون سازمانی برای توانمندسازی مدیران و کارکنان این مجموعه و شش هزارساعت آموزش برون سازمانی مدیران کنترل کیفیت، کارشناسان آزمایشگاه های همکار، شرکت های بازرسی، آموزش در دستگاه های دولتی مرتبط و... خبرداد و افزود: درحوزه کارآموزی دانشجویان در ده ماهه نخست سال جاری 18 نفر با 4670 ساعت کارآموزی را گذرانده اند وبزودی طرح کارورزی باهمکاری بخش خصوصی را هم آغاز می کنیم. وی در پایان از اجرایی شدن  کل مقررات فنی دستگاه های اجرایی در قالب استاندارد ملی در آینده خبرداد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها