رئیس کل دادگستری استان:

ارتقاء امنیت و توسعه عدالت الکترونیک اولویت‌های دستگاه قضایی در شرق هرمزگان



صبح ساحل ، حوادث - رئیس کل دادگستری استان هرمزگان  در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین معتمدی فر امام جمعه شهرستان میناب از  همگرایی موجود میان مسئولین  این شهرستان به منظور ارائه خدمت صادقانه به مردم تجلیل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری اطاله دادرسی را از عوامل مؤثر در کاهش رضایتمندی عمومی عنوان کرد و بر ضرورت هم افزایی و تشریک مساعی به منظور تسریع در روند دادرسی و احقاق حقوق عامه تأکید کرد.

وی در ادامه کاهش فاصله زمانی میان ارتکاب جرم و اجرای مجازات را عاملی مهم در تأثیرگذاری آراء محاکم عنوان کرد و با بیان این مطلب که دستگاه قضایی  یگانه ملجاء ستم دیدگان است، سرعت و دقت در روند رسیدگی های قضایی را دو مؤلفه اساسی به منظور تحقق رضایتمندی عمومی ،کاهش آمار وقوع جرم و ارتقاء سطح بازدارندگی عنوان کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین اکبری همچنین تأمین نیروی انسانی متخصص ، کارآمد و متناسب با حجم وظایف محوله را  شاخصی مؤثر در تسریع روند رسیدگی ها  بیان کرد و بر ضرورت تربیت نیروی انسانی متخصص وکادرسازی از سوی مراکز دانشگاهی استان تأکید کرد. 

وي  ضمن اشاره به  بخشی از دستاوردهای شورای حفظ  حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان ، لزوم پیگیری مستمر و قاطعیت در برخورد با زمین خواران و متصرفین غیرقانونی را یادآورشد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن تأکید بر اهمیت توجه به اقدامات پیشگیرانه فرهنگی و قضایی به موازات یکدیگر و نقش مؤثر آنها در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی ؛ با بیان  به این مطلب که اجرای طرح توسعه سواحل مکران ، انگیزه سودجویان به منظور دست اندازی به اراضی مرغوب این حوزه جغرافیایی را تقویت نموده است ،خواستار اتخاذ تدابیر پیشگیرانه  به منظور مقابله با هرنوع سوء استفاده احتمالی شد.

وی در بخش دیگری از بیانات خویش  به  عضویت 22 دستگاه و نهاد  در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان  اشاره نمود و ضمن تشریح  محورهای مورد بحث و مصوبات این شورا ،خاطرنشان ساخت: ارتقاء شاخص امنیت در حوزه شرق استان هرمزگان ،توسعه عدالت الکترونیک قضایی و کاهش آمار وقوع آسیب های اجتماعی ،  اولویت دستگاه قضایی استان هرمزگان می باشد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان  با اشاره به مطالبات به حق رهبر معظم انقلاب  اسلامی (مد ظله العالی ) به منظور مقابله همه جانبه با آسیب های اجتماعی  به عنوان عامل تضییع سرمایه های ملی؛ بالندگی و رشد اجتماعی را در گرو کنترل و کاهش جرایم وآسیب ها و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه با مشارکت دیگر دستگاه های متولی عنوان کرد.حجت الاسلام و المسلمین اکبری مقابله با جرایم مهم از جمله گروگانگیری ، آدم ربایی، سرقت های مسلحانه ،قاچاق عمده مواد مخدر و مشروبات الکلی را  راهبرد عملیاتی دستگاه قضایی استان هرمزگان برشمرد و با اشاره به صدور دستورالعمل ویژه نحوه  برخورد با این نوع جرایم؛  لزوم مدیریت پرونده های مهم را در مراحل مختلف دادرسی و از لحظه وقوع تا زمان اجرای حکم خواستار شد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین معتمدی فر  امام جمعه شهرستان میناب ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و دیگرمسئولین قضایی استان؛ از عملکرد موفق و جایگاه ارزنده  دستگاه قضایی استان هرمزگان در عرصه خدمت رسانی به مردم تجلیل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معتمدی فر با اشاره به این مطلب که د ر پی اقدامات قاطع و مؤثر دستگاه قضایی استان هرمزگان آمار ارتکاب جرام مهمی چون گروگانگیری در سطح شهرستان میناب به صفر  رسیده است، مقابله  بی امان و بدون اغماض با معضل گرایش به مشروبات الکلی ، جرایم مرتبط با موادمخدر و منکرات اخلاقی را خواستار شد.امام جمعه شهرستان میناب در بخش دیگری از بیانات خویش ضمن تأکید بر لزوم تمایز میان کوله بر و قاچاقچی ، عمل به منویات داهیانه  مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) را در خصوص  رسیدگی به این موضوع خواستار شد.

شایان ذکر است : طی مراسمی  با حضور حجت الاسلام والمسلمین اکبری  رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ،  امام جمعه شهرستان میناب ،فرماندار ، اعضاء شورای تأمین شهرستان و تعدادی از مسئولین قضایی و اجرایی ؛ نخستین  دفتر خدمات الکترونیک قضایی  شهرستان میناب  افتتاح و به بهره برداری رسید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها