بنادر شرق هرمزگان مستعد گردشگری دریایی و فعالیت های تجاری است



صبح ساحل ، اقتصادی - معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور بنادر شرق هرمزگان را مستعد و دارای ظرفیتی مناسب برای گردشگری دریایی و فعالیت های تجاری دانست.

محمدرضا اله یار در مراسم افتتاح اسکله مسافری و گردشگری در بندرگاه خور آذینی شهرستان سیریک با تبریک سال نو، توسعه زیرساخت های گردشگری دریایی را از اهداف مهم سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد و عنوان کرد: در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی در سال گذشته، 9 فروند اسکله شناور مسافری در مناطق مختلف ساحلی استان هرمزگان که پذیرای گردشگران هستند، احداث و به بهره برداری رساند.

وی ادامه داد: برای ارتقاء بیشتر ایمنی مسافرت های دریایی در هرمزگان، جانمایی، احداث و نصب 10 فروند اسکله مسافری و گردشگری جدید برای سال 97 در این استان هدف گذاری شده است که امیدواریم شاهد بهره برداری از این اسکله ها نیز باشیم.

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی سواحل مکران در شرق هرمزگان را از جمله ظرفیت های مهم این استان برشمرد و افزود: طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی هرمزگان با هدف شناسایی توان بالقوه مناطق ساحلی و با رویکرد برنامه ریزی جهت توسعه پایدار و متوازن این مناطق توسط سازمان بنادر و دریانوردی تدوین شده است.

اله یار تصریح کرد: براساس مطالعات انجام شده در این طرح، ظرفیت 30 نوع گردشگری در مناطق ساحلی و دریایی هرمزگان وجود دارد که می تواند مبنای توسعه بیشتر این استان باشد.

وی با بیان اینکه سواحل شرق هرمزگان نیز با داشتن خورهای زیبا از ظرفیت مناسبی برای گردشگری دریایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: برای استفاده مناسب از این ظرفیت، اسکله مسافری و گردشگری در بندرگاه خور آذینی شهرستان سیریک نصب شد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ظرفیت بندر سیریک برای توسعه بیشتر، اظهار داشت: بندر سیریک در شرق هرمزگان با داشتن 52 هکتار پسکرانه و حوضچه مناسب، از ظرفیت فعالیت های تجاری و گردشگری برخوردار است.اله یار بیان داشت: بندر سیریک از بنادر مهم شرق هرمزگان است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته و با انجام مطالعات، به دو پست اسکله تجاری مجهز می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها