مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبرداد:

پوشش حفاظت مشارکتی بیش از ۷۸۰ هزار هکتار از مراتع هرمزگان



صبح ساحل ، اقتصادی - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در سال گذشته بیش از ۷۸۰ هزار هکتار از مراتع هرمزگان تحت پوشش حفاظت مشارکتی قرار گرفت.

امید ذاکری اظهار داشت: به استناد ماده ۱۲ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی که دولت را مکلف به افزایش ضریب حفاظتی از جنگل‌ها و مراتع کشور نموده است اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان با برنامه‌ریزی و مطالعات لازم نسبت به اجرای پروژه حفاظت مشارکتی با تشریک مساعی مرتع‌داران که دارای مدارک مثبته شامل قرارداد اجرای طرح مرتعداری و یا پروانه چرا و در نتیجه حق بهره‌برداری از مراتع استان را دارند اقدام نموده است.وی افزود: در این پروژه پس از برگزاری جلسات آموزشی بمنظور تشریح هدف از اجرای طرح و تبیین شرایط و چگونگی اقدام نسبت به ارزیابی میزان پوشش گیاهی شامل گیاهان علوفه‌ای و درختان محدوده سامان عرف مرتعداران نسبت به تبادل تفاهم‌نامه مربوطه اقدام و درنهایت کارت مرتع‌بانی صادر می‌گردد. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تاکید کرد: دارندگان کارت مرتع‌بانی بعنوان همکاران و همیاران ضابطین خاص دادگستری که همان کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری می‌باشند نسبت به مراقبت و محافظت از منابع‌طبیعی و اطلاع‌رسانی به موقع به یگان حفاظت منابع طبیعی با سامانه تلفنی ۱۵۰۴ اقدام می‌نمایند.

وی افزود: در 12 ماهه سال 96 این اداره کل با مشارکت قابل توجه مرتع‌داران استان موفق به تبادل 124 تفاهم‌نامه حفاظت مشارکتی در سطح ۷۸۳ هزار هکتار گردید. 

ذاکری گفت: بیشترین  تعداد تفاهم‌نامه حفاظت مشارکت مبادله شده در سال مذکور به ترتیب در شهرستان‌های حاجی‌آباد، بشاگرد، رودان و بندرلنگه قرار دارد.از سال شروع این پروژه یعنی سال 94 تاکنون بیش از 2 میلیون هکتار به عبارتی 50 درصد از مراتع استان تحت پوشش این پروژه قرار دارد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها