13

مهر

1403


اجتماعی

17 اردیبهشت 1397 07:57 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - صدف محمودی//  روز شنبه در کافه-کتاب گرام از کتاب «هزار و یک دختولوکپ» رونمایی شد. این کتاب  به همت موسسه ساحل خلیج فارس ( موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان ) منتشر شده است و کلیه حقوق فروش آن مریوط به کودکان مبتلا به سرطان است. 

سارا عباسی شاعر و تصویرگر کتاب «هزار و یک دختولوک»در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار صبح ساحل عنوان کرد: به سفارش موسسه متنی انتخاب شد و من داستان آن را گسترش دادم، هزار و یک دختولوک کتاب شعری برای کودکان ( گروه سنی ب ) است که با تصاویری همراه است. 

وی ادامه داد: تصاویر و متن کتاب دو قصه مجزا را روایت می کنند. عروسکی که در کتاب هزار و یک دختولوک از آن استفاده شده در واقع نماد موسسه ساحل خلیج فارس است. همچنین در این کتاب سعی شده از قصه ها و فضاهای بومی استفاده شود.  

در توضیح این عروسک آمده:

سلام، من دختلوک هستم نمادی از هنر هرمزگان که به اندازه آفتاب وشرجی این سرزمین قدمت دارم درجای ،جای این سرزمین اسم من متغیر بوده از بیچک وبیچه تادختلوک ومردولوک گاه جزء صنایع دستی محسوبم کردندوگاه میراثی ازگذشته گانم شمرده اند

اما از زمانی که موسسه ساحل خلیج فارس مرابه عنوان نمادخود برگزیده است خود را نه اسباب بازی می دانم و نه شی تزئینی بلکه خود را پیام آورمی دانم.

پیام آورسپاس و صبوری و پایداری. آرزویم این است که درخانه هایتان مهمان شوم تاهرگاه سختی های زندگی خاطرتان را آزرد با دیدن من کسانی را به یاد آورید که آرزومند لحظه ای زندگی سالم و بدون درد هستند .

کودکانی که با سرطان دست وپنجه نرم می کنند همانهایی که باخرید من (دختلوک ) حمایتشان کرده اید ونویدشان داده اید فردا های روشن را که برای هیچکس دور نیست اگر امید باش. عروسکی پارچه ای هنردست پیشینیان هرمزگانی است. موسسه برای زنده نگاه داشتن میراث کهن شهر و دیارمان این عروسک زیبا را که سخنان زیادی برای گفتن دارد انتخاب نموده است. دختلوک جدید بااستفاده ازدختلوک قدیمی و ایده جدید توسط خانم گلشاه نیکنام طراحی شده است. 

دیدگاه ها (0)
img