معاون رئیس‌جمهور عنوان کرد:

اختصاص 30 درصد پست‌های دولتی به بانوان در دولت دوازدهم



 صبح ساحل ، سیاسی - معاون رئیس‌جمهور در حوزه زنان و خانواده گفت: تشویق پوشیدن لباس سنتی بانوان هرمزگان از سوی استاندار هرمزگان امری قابل‌ستایش است که به نشاط اجتماعی، حمایت از تولید ملی، رعایت حجاب و حفظ سنت‌ها امری ارزشمند بوده و باید در سایر استان‌های نیز اجرا شود. 

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در دومین جلسه شورای اداری استان هرمزگان در سال جاری، افزود: با وجود تمامی هجمه‌هایی که دولت را ناکارآمد جلوه می‌دهد، دولت با تلاش و جدیت به دنبال خدمت به مردم است تا همگرایی و رضایت عمومی را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد دولت با تمام کارآمدی‌اش حرکت کرده و فضای روانی القای یاس کنونی را باکار خوب و نتایج ملموس آن مقابله کند، اظهار کرد: یکی از مطالباتی که از تمامی دولت‌ها صورت گرفته، عدالت اجتماعی بوده است که عدالت جنسیتی و برابری فرصت‌ها خود یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایش است و سرلوحه برنامه و سیاست‌های دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

ابتکار با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های دولتی مکلف‌اند که عدالت جنسیتی را برقرار کنند، اضافه کرد: توجه مناسبی به حوزه ورزش شده اما بانوان در این خصوص عقب‌ماندگی جدی دارند و برای جبران آن باید تلاش کرد تا کم‌تحرکی و مشکلات روحی و روانی به بار نیاورد.

وی با بیان اینکه باید عقب‌ماندگی‌ها را دانست و برای جبران آن تلاش کرد، خاطرنشان کرد: اینکه دختری از تحصیل بازبماند به‌هیچ‌وجه زیبنده نیست و باید این موضوع را با برنامه‌ریزی مرتفع کرد که به‌طور مشخص در سیستان و بلوچستان برای جبران آن کار ویژه‌ای در حال انجام دادن است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تکلیف اختصاص 30 درصد پست‌های دولتی به بانوان تا پایان دولت دوازدهم از برنامه‌های مهم رئیس‌جمهور است، بیان کرد: به‌طور مرتب این موضوع را از سوی وزرا، استانداران و فرمانداران در حال پیگیری هستم.

وی ادامه داد: هشت مدیرکل خانم در استان هرمزگان امری خوب است اما همچنان باید این آمار بالاتر برود تا شاهد استفاده از بانوان توانمند در دستگاه‌های اجرایی باشیم.ابتکار با بیان اینکه هدف‌گذاری ما خانواده شکوفا و ضرورت ارتقای گفتگوی درون خانواده و آموزش‌های قبل، حین و بعد ازدواج است، تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار به‌طور خاص موردتوجه دولت بوده و حتی کارگروه ویژه‌ای تشکیل‌شده است.

وی ادامه داد: پنج‌صدم درصد بودجه استانداری‌ها برای پایش، رصد و پیشبرد سیاست‌ها در مسائل بانوان به اداره کل حوزه زنان و خانواده اختصاص می‌یابد.معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بازاریابی امری مهم است، اضافه کرد: امروزه کالاهای ارزشمندی در حال تولید است و حتی بزرگ‌ترین بندر کشور در هرمزگان قرار دارد اما بازاریابی مناسبی وجود ندارد تا زنجیره تولید، ارزش و آموزش همچون سایر نقاط کشور کامل شود که برای این موضوع هم برنامه‌های ویژه داریم.

تقویت فرهنگ بومی و بنیان‌های محلی استان هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی در تقویت، احیا و تکریم فرهنگ بومی و بنیان‌های محلی استان هرمزگان تأکید داشته و در جهت تقویت آن گام بردارند. فریدون همتی نیز  دراین  جلسه افزود: وضعیت هرمزگان به لحاظ بارش کم در رتبه اول قرار دارد و معدل بارندگی استان 48 میلی‌متر است پس باید طبق برنامه پیش رفت.

وی با بیان اینکه دولت به جد در این بخش ورود کرده و کارگروه ویژه‌ای شکل‌گرفته است، اظهار کرد: تمامی ظرفیت‌ها بررسی‌شده و انتظارمان از دستگاه‌های دولتی، نظامی و بنگاه‌ها اقتصادی این است که از برنامه تعیین‌شده پیروی کرده تا تابستان سخت امسال را به شکلی مناسب سپری کنیم.

همتی با اشاره به اینکه باید شهروندان در این زمینه همکاری کرده و با صرفه‌جویی مناسب بتوانند در این مسیر همراهی کنند، اضافه کرد: امیدوارم با فضای خوبی که در تولید از سوی بانوان وجود دارد و ظرفیت عظیمی را شامل می‌شود، بتوانیم با حمایت و پشتیبانی دولت در تولید اشتغال و ارتقای سطح تولید نقش موفقی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آموزش و تأمین و بازاریابی تولیدات بانوان امری مهم و ضروری است، خاطرنشان کرد: در مرحله تأمین نیاز بانوان چه در زمینه تسهیلات و چه تأمین مواد اولیه مشارکت داشته و پس از آن در بازاریابی تولیدات همکاری کنیم.

عالی‌ترین مقام دولت در استان هرمزگان با اشاره به اینکه ظرفیت کم‌نظیری در تولیدات بانوان وجود دارد، بیان کرد: باید در تبلیغات و عرضه محصولات بیشتر از پیش تقویت شود تا به هدف دولت در افزایش اشتغال عمومی برسیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی باید این موضوع را جدی بگیرند و از وظایف مهم خود تلقی کنند.همتی با بیان اینکه نقش زنان هرمزگان در طول تاریخ استان نقشی بی‌بدیل و برجسته بوده است، تصریح کرد: در حفظ ارزش‌ها، در سنگر تولید و دفاع از حریم خانواده نمی‌توان منکر نقش بانوان هرمزگان بود.وی عنوان کرد: تنوع فرهنگی وسیع در کشورمان ظرفیت عظیمی است که باید آن‌ها را تقویت کرد و همین خرده‌فرهنگ‌ها قادر خواهند بود شبیخون فرهنگی را پس زنند.

همتی با بیان اینکه تنوع پوشش زنان هرمزگان بی‌نظیر است و آنچه در این پوشش دیده می‌شود کامل و مناسب است، تصریح کرد: فرهنگ و پوشش محلی قابلیت ماندگاری دارد و باید در زمینه‌های دیگر تعمیم یابد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه امروزه شاهد افتخارآفرینی زنان ورزشکار هرمزگانی در میادین بین‌المللی هستیم، اضافه کرد: زنان هستند که آینده کشور را با پرورش فرزندان فرهیخته می‌توانند، تضمین کنند و تمامی دستگاه‌های اجرایی در تقویت، احیا و تکریم فرهنگ بومی و بنیان‌های محلی استان هرمزگان تأکید داشته و در جهت تقویت آن گام بردارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها