رئیس اداره دامپزشکی قشم:

مردم گوشت مصرفی را تنها از قصابی‌ها و مراکز مجاز تهیه کنند



صبح ساحل ، حوادث - رئیس اداره دامپزشکی قشم گفت: برای پیشگیری از ابتلاء به هرگونه بیماری مشترک میان انسان و دام، مردم باید گوشت مصرفی خود را تنها از قصابی‌ها و مراکز مجاز تهیه کنند.

امین درا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به شروع فصل گرما و حمل دام زنده از نواحی شرقی هرمزگان و کشور، اظهار داشت: برای پیشگیری از ابتلاء به هرگونه بیماری مشترک میان انسان و دام، مردم باید گوشت مصرفی را تنها از قصابی‌ها و مراکز مجاز تهیه کنند.

وی با اشاره به نظارت‌های ویژه این اداره بر مراکز تولید و عرضه گوشت قرمز در این شهرستان، افزود: با توجه به این شرایط شیوع برخی بیماری‌ها از جمله تب کریمه کنگو در صورت عدم رعایت نکات و هشدارهای بهداشتی دور از انتظار نیست.

رئیس اداره دامپزشکی قشم با تاکید بر تهیه گوشت مصرفی تنها از قصابی‌ها و مراکز مجاز، تصریح کرد: خریداری گوشت ممهور به مهر دامپزشکی هیچ مشکلی برای مصرف ندارد.

درا با بیان این که بیماری تب کریمه کنگو، یک بیماری بومی در استان هرمزگان است، خاطرنشان کرد: شیوع این بیماری در فصل گرم سال همزمان با فصل فعالیت ناقل و مخزن بیماری ( کنه‌ها) احتمال بیشتری دارد و از همین رو مردم باید دقت بیشتری در رعایت نکات بهداشتی داشته باشند.

به گفته وی بیشتر افرادی که در معرض خطر این بیماری قرار دارند، شامل دامداران و کشاورزان، کارگران کشتارگاه‌ها، دام پزشکان و کارکنان بهداشتی و درمانی بیمارستان‌ها هستند.

رئیس اداره دامپزشکی قشم از جمله راهکارهای پیشگیری از این بیماری را مراقبت از دام و هماهنگی با دامپزشکی جهت سمپاشی محل نگهداری دام جهت از بین بردن کنه و معاینه دام‌های آلوده، خرید گوشت از مراکز فروش مجاز و ممهور به مهر دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه در یخچال به مدت 24 ساعت و جگر و دل و قلوه به مدت 48 ساعت قبل از پاک کردن و تکه کردن گوشت تازه توسط خانم‌های خانه‌دار و استفاده از دستکش هنگام پاک کردن گوشت عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری مردم و نظارت دامپزشکی، تاکنون در قشم هیچ نشانه‌ای از فرد مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو دیده نشده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها