همتی در دیدار معاون امور حقوقی و مجلس وزیر اقتصاد:

گمرکات در شرق و غرب استان فعال شوند



صبح ساحل ، سیاسی - استاندار هرمزگان گفت: از مدیركل جدید اقتصاد و دارایی استان انتظار داریم که تغییرات مثبتی در این دستگاه داشته باشد و کار جذب اعتبارات و اسناد را به شكل مناسب انجام دهد تا همه منابع اعتباری استان را جذب کنیم.

فریدون همتی در دیدار با معاون امور حقوقی و مجلس وزیر اقتصاد و دارایی و مدیران شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان هرمزگان با اشاره به معرفی مدیركل جدید اقتصاد و دارایی هرمزگان، عنوان كرد: مدیریت ها یک امانت است و وقتی فردی در منصب مدیریتی قرار می گیرد، باید بداند که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت مهمی برای سازندگی و پیشرفت بر عهده دارد.

وی ادامه داد: این انتظار و توقع وجود دارد که هر تغییر مدیریتی، تحولات، فکر و روش جدید و خلاقیت و نوآوری به همراه داشته باشد و یکی از راه های گردش نخبگان نیز تغییرات مدیریتی است.استاندار هرمزگان عملكرد مجموعه دستگاه های اقتصادی استان را خوب توصیف كرد و افزود: کارهای خوبی در نتیجه این هماهنگی و نگاه واحد میان دستگاه های اقتصادی صورت گرفته و اجرای برنامه ها سرعت یافته است.

همتی استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه اداره كل اقتصاد و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی را دو بازوی مهم استانداری و دستگاه های دیگر در استان دانست و بیان داشت: از مدیركل جدید اقتصاد و دارایی استان انتظار داریم که تغییرات مثبتی در این دستگاه داشته باشد و کار جذب اعتبارات و اسناد را به شكل مناسب انجام دهد تا همه منابع اعتباری استان را جذب کنیم.

وی گفت: آقای امانی زاده مدیركل جدید اقتصاد و دارایی هرمزگان سوابق مدیریتی خوبی در استان دارد و نیروی بومی هرمزگان محسوب می شود كه توقع داریم به عنوان یک مدیر بومی بسیار پیشروتر از دیگران کارها را به سرعت انجام دهد و ما نیز در همه امور این مجموعه را حمایت خواهیم كرد.

استاندار هرمزگان با بیان اینكه هرمزگان استانی دارای ظرفیت های بسیار است، خاطرنشان كرد: این استان مهم و استراتژیك به مدیران قوی و پرتلاش نیاز دارد.

همتی بر تسهیل روند سرمایه گذاری در استان تاكید كرد و اظهار داشت: برای این كار مركز خدمات سرمایه گذاری هرمزگان فعال شده و زمان دو هفته ای را برای صدور مجوزهای سرمایه گذاری مقرر كرده ایم.

وی تصریح كرد: اداره كل اقتصاد و دارایی استان باید ارتباط خوبی با سازمان سرمایه گذاری خارجی برقرار كند و تلاش وسیعی از طریق سفارتخانه ها و اتاق های بازرگانی برای جذب سرمایه گذاران داشته باشد.

استاندار هرمزگان اضافه كرد: در زمینه بودجه نیز انتظار داریم اداره كل اقتصاد و دارایی به سایر دستگاه ها در استفاده از ردیف های اعتبارات ملی کمک کند.

همتی یکی از رویکردهای مهم در هرمزگان را فعال کردن گمرکات در شرق و غرب استان اعلام كرد و بیان داشت: این كار در راستای افزایش تجارت با کشورهای همسایه و همچنین پشتیبانی دیگر استان ها در امر تجارت انجام می شود.

وی گفت: با فعال سازی طرح تجارت کالای ملوانی، میزان بیکاری در نیمه دوم سال گذشته در هرمزگان کاهش یافت كه نشان می دهد این طرح به طور کامل تاثیرگذار بود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان كرد: باید تلاش کنیم تا در شرایط جدید اهداف دولت در عرصه های ایجاد اشتغال و صادرات محقق شود.

همتی یادآور شد: آقای ابراهیمی مدیركل سابق اقتصاد و دارایی استان نیز از مدیران خوب استان بود که باید از ظرفیت ایشان در دیگر بخش ها استفاده شود.

وی با بیان اینكه روحیه همکاری خوبی در استان هرمزگان وجود دارد، افزود: امیدواریم با این تغییر مدیریتی شتاب خوبی در حوزه اقتصاد و دارایی و دیگر دستگاه‌های اقتصادی استان ایجاد شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر اقتصاد و دارایی نیز در این دیدار عنوان كرد: دکتر همتی استاندار هرمزگان دارای تجارب بسیار خوبی در سه حوزه اجرایی، تقنینی و نظارتی هستند و حضور ایشان برای استان هرمزگان یک فرصت است.اسماعیل جلیلی با اشاره به معرفی محمدعلی امانی زاده به عنوان مدیركل جدید اقتصاد و دارایی هرمزگان و قدردانی از زحمات شش ساله علی ابراهیمی مدیركل سابق اقتصاد و دارایی استان، افزود: رویکرد در تغییر مدیران حرکت به سمت بهبود وضعیت است.

وی تصریح كرد: استان هرمزگان به مدیری نیاز دارد که بتواند تعامل قوی ایجاد کند و تلاش بیشتر داشته باشد و از سوی مدیریت اقتصاد و دارایی باید با عوامل اثرگذار در حوزه اقتصادی تعامل ایجاد شود كه اثربخشی آن به رشد اقتصادی استان كمك خواهد کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها