برای اولین بار در استان هرمزگان

عمل جراحی تراکئوستومی پوست انجام شد



صبح ساحل ، حوادث - برای اولین بار در استان هرمزگان عمل جراحی تراکئوستومی از طربق پوست که روشی نوین در عمل جراحی می باشد، در مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم (ص)  بندرعباس محقق گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، دکترمهرداد ملک شعار  این عمل برای  بیمار بستری در بخش آی سی یو جنرال بدون انتقال به اتاق عمل و در بالین بیمار انجام گردیده است. 

این پزشک متخصص بیهوشی با بیان این که عمل تراکئوستومی از طریق پوست به عنوان یک روش نوین درمانی می باشد، گفت: این عمل شامل باز کردن شکاف و روزنه ای کوچک از جلوی گردن به داخل نای به منظور تأمین راه هوایی مناسب برای تنفس بیمار می باشد.

ملک شعار با عنوان این که این روش  را بر بالین بیمار و با همکاری دکتر وطن خواه به انجام رسانیده است  گفت انجام این عمل نیاز به تبحر و دقت عمل بالایی دارد که امروز توسط پزشکان بیهوشی مجتمع درمانی پیامبر اعظم(ص)  در صورت لزوم انجام می گردد.

وی عدم نیاز به جابه جایی و انتقال بیمار به اتاق عمل، کاهش عوارض بعد از عمل ، کاهش خونریزی و افزایش سرعت عمل و مقرون به صرفه بودن  را از مزایای عمل تراکئوستومی از طریق پوست برشمرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها