همتی در نشست با نمایندگان اصناف و بازاریان استان:

تحقق خواسته‌های اصناف و بازاریان هرمزگان مورد توجه قرار ‌گیرد



صبح ساحل ، سیاسی - استاندار هرمزگان با تاكید بر اینكه نظرات و تحقق خواسته های اصناف و بازاریان را در تصمیم گیری ها مورد توجه قرار خواهیم داد، گفت: تلاش می كنیم تمامی دغدغه هایی كه از سوی نمایندگان اصناف و بازاریان مطرح شده است، در كوتاه ترین زمان ممكن رفع شود.

فریدون همتی در نشست صمیمی با نمایندگان اصناف و بازاریان استان هرمزگان، بازاریان را از افراد آگاه و توانمند جامعه دانست و عنوان كرد: در مسیر خروج از ركود و ایجاد رونق اقتصادی همه از تامین كننده مواد اولیه، تولید كننده، توزیع كننده و فروشندگان باید هماهنگ با هم و با وحدت رویه عمل كنند چون اگر یك بخش از مسیر تعادل خارج شود سایر بخش ها را نیز متاثر خواهد ساخت.

وی با بیان اینكه دشمن بدعهد بر علیه كشور ما جنگ اقتصادی به راه انداخته است، افزود: جمهوری اسلامی ایران برای نشان دادن حسن نیت و اتمام حجت در داخل و عرصه بین الملل وارد مذاكرات هسته ای شد و پایبندی خود به توافقات بین المللی را نشان داد اما آمریكا با خروج از این توافق بدعهدی خود را به اثبات رساند.

استاندار هرمزگان با تاكید بر اینكه ایران اسلامی به دانش، فناوری و تكنولوژی های جدید از جمله فناوری هسته ای نیاز دارد، ادامه داد: ما در حوزه هایی همچون درمان و تولید برق به دانش هسته ای نیاز داریم و مسئولان نیز دفاع از حقوق ملت ایران را وظیفه خود می دانند.

همتی تصریح كرد: دشمنان در طراحی های خود می خواهند اجازه ندهند، ایران به دانش و تكنولوژی های جدید دست پیدا كند اما مردم و مسئولان ما نیز اجازه نخواهند داد، حقوق ملت ایران ضایع شود و با ایستادگی و مقاومت از حق خود دفاع خواهیم كرد.

وی با بیان اینكه در ایران اسلامی، مسئولان از متن مردم برخواسته اند و دولت و ملت از جنس یكدیگر هستند، اظهار داشت: برای رفع مشكلات باید با هم تقسیم كار كنیم و در كنار یكدیگر با اتحاد و همدلی مسائل را حل كنیم.

استاندار هرمزگان خواستار برگزاری منظم نشست اصناف و بازاریان هرمزگان با مسئولان دستگاه های اجرایی استان شد و بیان داشت: در چنین نشست هایی با گفت و گو می توان تدابیر مناسبی برای پیشبرد كارها اندیشید تا خواسته های اصناف و بازاریان محقق شود.

همتی با تاكید بر اینكه نظرات و تحقق خواسته های اصناف و بازاریان را در تصمیم گیری ها مورد توجه قرار خواهیم داد، اضافه كرد: تلاش می كنیم تمامی دغدغه هایی كه از سوی نمایندگان اصناف و بازاریان در این نشست مطرح شد، در كوتاه ترین زمان ممكن رفع شود.

وی با بیان اینكه اجرای مناسب طرح تجارت كالاهای ملوانی موجب رونق بیشتر در بازار هرمزگان خواهد شد، خاطرنشان كرد: باید از ظرفیت ملوانان و لنج های حمل كالا و معافیت های گمركی در نظر گرفته شده برای آنان در هرمزگان هم برای صادرات و رونق تولیدات و هم برای واردات و رونق فروش محصولات در بازار استان استفاده شود.

استاندار هرمزگان افزود: همچنین پیشنهاد ما این است كه نمایشگاه های عرضه مستقیم كالا در استان توسط اصناف و بازاریان هرمزگان برگزار شود و آنها بتوانند با در نظر گرفتن تخفیفاتی كالاهای خود را عرضه كنند.

همتی گفت: برای تامین كالاهای مورد نیاز دستگاه های اجرایی و بنگاه های هرمزگان از بازار استان بخشنامه صادر خواهیم كرد و تا جایی كه مقررات اجازه دهد علاقه مندیم تمامی دستگاه ها خرید كالاهای خود را از بازار استان انجام دهند اما در این زمینه قوانینی وجود دارد كه دستگاه ها باید خرید خود را از طریق یك سامانه ملی انجام دهند و دستگاه های نظارتی نیز بر این موضوع نظارت دارند.

وی ضمن قدردانی از عملكرد خوب و آگاهانه بازاریان و اصناف هرمزگان، عنوان كرد: اصناف و بازاریان هرمزگان اجازه ندادند، عده ای از مسائل صنفی آنها سواستفاده كنند و با همكاری مناسب شرایط به تعادل خوبی خواهد رسید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها