فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان:

برای سومین سال پیاپی شهر بندرعباس میزبان اجرای رژه ملی است



   صبح ساحل ، سیاسی - بابک پارسا//سردار رضا ترابی فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان در نشت خبری در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام محرم در خصوص برنامه های هفته دفاع مقدس بیان کرد :در روزهای پایانی شهریور ماه قرارداریم که مصادف است با آغاز جنگ تحمیلی که از سمت عراق و با پشتیبانی اکثر کشورها بر علیه ایران شروع شد و این درحالی بود که کشور ایران هیچ کس آمادگی جنگ و مقابله با دشمن را نداشت،  اما این جنگ ناخواسته تبدیل شد به دفاع مقدس، و جنگ ما به مقاومت و ایستادگی مردم عینیت بخشید.

فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان گفت : البته خوشبختانه بعد از هشت سال دفاع مقدس پیروزمندانه از این دفاع مقدس فارق شدیم و مردم ایران نشان دادند که زیر پرچم ولایت فقیه می توانند از هر امتحانی سربلند بیرون بیایند ، هرچند باید اذعان داشت که از دست دادن عزیزان و دوستان در جنگ بسیار سخت است ، اما مقاومت و پیروزی مقدس است ، ضمن آنکه در اوایل جنگ تحمیلی همه فرماندهان در سپاه پاسداران جوان و بدون اموزش های تخصصی نظامی وارد میدان نبرد شدند اما با گذشت یکی دوسال این جوانان بعنوان فرماندهان اصلی سپاه خدمت می کردند.

فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان بیان کرد: ما در جنگ تحمیلی  با دست خالی با چندین کشور در حال جنگ بودیم و فقط غیرت مردم بود که توانستیم جلوی این جنگ نابرابر ایستادگی کنیم .وی گفت ؛لرها ، عشایر و اعراب غیور خرمشهر با اسلحه های شخصی و حتی دست خالی جلوی دشمن بعصی ایستادند و باید بیان کنم که هفته اول دفاع مقدس بسیار سخت بود،  درحالی که مردم خوزستان آواره بیابان بودند و رژیم بعصی آنان را در همان بیابان بمباران می کرد ، و دیدن این صحنه ها بسیار برای ما سخت بود.

سردار رضا ترابی خاطرنشان کرد : در آغاز گرامی داشت هفته دفاع مقدس هستیم ، هر چند دفاع مقدس در یک هفته خلاصه نمیشود و در تمام طول سال یاد و خاطره این دفاع مقدس با مردم ایران اجین است .

وی گفت ؛ امسال برای سومین سال پیاپی شهر بندرعباس میزبان اجرای رژه ملی است ، که علاوه بر رژه هم زمینی ، رژه قدرتمند مشترک بین نیروهای دریایی سپاه،  ارتش،  نیروی انتظامی و شناورهای بسیجی مردمی و همچنین رژه هوایی با نیروی هوایی سپاه و ارتش در این روز مقدس بخشی توان دفاعی کشور را در معرض دید قرار می گیرد .

دومین روز نیز مانند هرسال مصادف با شروع مدارس تحت عنوان علم و صنعت و نخبگان و روز سربازنام گذاری شده است، برنامه در مدارس سطح استان، روز دوشنبه نیز روز سوم از این هفته برای جوانان برنامه ریزی شده است.

سه شنبه روز چهارم با عنوان مردم سالاری و استکبارستیزی است. چهارشنبه با عنوان اقتصاد مقاومتی و و افتتاح پروژه های مقاومتی وپنج شنبه 5 مهر بازدید از خانواده شهدا و غبارروبی مزار شهدا و بیعت مجدد با آنان می باشد.

روز جمعه برپایی نماز سیاسی عبادی و شنبه 7مهر روز پایانی هفته دفاع مقدس نیز روز بزرگداشت از فرماندهان و پیشکسوتان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها