12

مهر

1403


سیاسی

25 دی 1391 09:36 0 کامنت

صبح ساحل، سیاسی _ امام جمعه بندرعباس از برخی اقدامات که در راستای تضعیف جایگاه نماینده ولی فقیه در استانها انجام می شود به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مهر، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس با بیان اینکه تضعیف جایگاه نماینده ولی فقیه به نفع نظام نیست از برخی اقدامات صورت گرفته در این خصوص در هرمزگان انتقاد کرد و اظهار داشت: ما باید این موضوع را بشکافیم که آیا واقعا نماینده ولی ‌فقیه تنها کسی است که روز جمعه تفنگ بی فشنگ دست می‌گیرد و یک ساعت صبحت می‌کند، چون اگر این گونه بود دیگر رهبری نیازی به نماینده ندارند.

  لزوم احترام به جایگاه نماینده ولی فقیه

وی ادامه داد: جایگاه نمایندگان ولی فقیه در استانها همانند جایگاه رهبری در کل کشور است و رهبری نمایندگانی را در استانها قرارداده که مسائل را بررسی کنند، همانطور که استانداران نیز نمایندگان دولت و رئیس جمهور در استانها هستند. نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی ولایی است و کسی که ولی فقیه او را به عنوان نماینده خود در استانی انتخاب کرده باید در جریان امورات آن استان باشد و به این نماینده احترام گذاشته شود اما متاسفانه برخی هرچه نماینده ولی فقیه می گوید، بر علیه آن عمل می کنند.

 به دروغ گفتند بنده به فلانی رای داده ام

نعیم آبادی با اشاره به برخی شایعات مطرح شده در مورد اقدامات وی در هرمزگان، تصریح کرد: بنده 23 سال است در هرمزگان حضور دارم و در هیچ انتخاباتی در مورد برخی مسائل انتخاباتی از جمله نامزدهای خاصی اظهار نظر نکردم اما متاسفانه برخی به دروغ گفتند که من در انتخابات به فلانی رای داده ام که این مسئله کاملا دروغ بوده است. وی با اشاره به دیگر شایعات مطرح شده در راستای تضعیف جایگاه نماینده ولی فقیه در هرمزگان، عنوان کرد: همین دو هفته گذشته نیز در خصوص عدم حضور بنده در نماز جمعه هشتم دی ماه به من تهمت هایی زده شد در حالی که بنده در تهران بودم و به دلیل شرایط بد جوی پرواز تهران به بندرعباس لغو شد و من به کیش رفتم و در آنجا 40 دقیقه در خصوص فتنه و واقعه 9 دی صحبت کردم اما در این مورد جوسازی هایی انجام شد.

  انتقال قبور شهدای گمنام از لحاظ شرعی مشکلی ندارد

خطیب نماز جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله انتقال قبور هشت شهید گمنام بندرعباس اشاره کرد و افزود: در این مورد نیز برخی بنده را مقصر دانسته اند و گفته اند که امام جمعه دستور داده این شهدا را به جای دیگری ببرند در حالی که تمامی این موارد دروغ و تهمت است. نعیم آبادی در تشریح موضوع انتقال شهدای گمنام بندرعباس، گفت: آن روز که زمین مصلی در اختیار ما نبود از تهران گفتند ما می خواهیم شهدای گمنام را در این زمین دفن کنیم و آن زمان طبق نقشه ها مکان فعلی قبور شهدای گمنام حیاط مصلی بود اما سپس نقشه مصلی تغییر کرد و قبور شهدا در وسط مصلی قرار گرفت و خود مسئولان در تهران تصمیم گرفتند که قبور شهدای گمنام را به محل مرکز در حال ساخت دفاع مقدس بندرعباس ببرند.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم انتقال شهدا در تهران گرفته شده و از لحاظ شرعی نیز اشکالی ندارد، چون قرار نیست نبش قبر صورت گیرد، بلکه مسئله انتقال قبور است و در تاریخ نیز چنین کاری بسیار انجام شده و حتی کار انتقال قبور شهدای گمنام در استانهایی همچون کردستان و چهارمحال و بختیاری نیز انجام شده و هیچ جا چنین سر و صدایی ایجاد نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: در این روش قبر را کامل با قالب در خواهند آورد و شهدا درکمال احترام تشییع خواهند شد و در مکان جدید نیز مردم می توانند با راحتی بیشتر قبور شهدای گمنام بندرعباس را زیارت کنند.

نعیم آبادی اظهار داشت: در مجموع باید بگویم که تضعیف جایگاه نماینده ولی فقیه کار درستی نیست و من از این مسئله ناراحت هستم و خواستم در این خصوص مردم آگاه شوند.

 خطرات جدی در کمین انتخابات

وی در ادامه خطراتی جدی تر را در کمین انتخابات آینده دانست و بیان داشت: از امروز نیز خطری جدی در کمین انتخابات است و هرچه به انتخابات نزدیکتر می شویم این خطر جدی تر و پررنگ تر می شود و آن هم ارسال برخی پیامک های تحریک آمیز میان مردم است که نباید به پیامک‌هایی که گوینده آن معلوم نیست یک ذره هم عمل کرد.

خطیب نماز جمعه بندرعباس اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران هر تجمعی باید مشخص و با اجازه قانونی انجام شود و اگر به همین پیامک ها در سال 88 پاسخ مثبت داده نمی شد فتنه 88 شکل نیز نمی گرفت و این تجمعات و پیامک ها و بی دقتی برخی افراد و اقدامات غیرقانونی ریشه شکل گیری فتنه 88 بود.نعیم آبادی در ادامه سالروز رحلت پیامبر بزرگوار اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) را تسلیت گفت و هفته وقف را نیز گرامی داشت.

دیدگاه ها (0)
img