12

مهر

1403


اجتماعی

25 دی 1391 09:40 0 کامنت

این‌روزهای هرمزگان در 25 سال قبل  

آنچه درپی‌ می‌آید گزیده‌ای مطالب واخبار چاپ شده در صبح‌ساحل شماره 100 از سال سوم انتشار این مطبوعه وبه تاریخ یک‌شنبه 4 بهمن 1366 مطابق با 4 جمادی‌الثانی 1408 و 21 ژانویه 1988 می‌باشد، صبح‌ساحل این شماره را در 8 صفحه وبه قیمت 2 تومان منتشر شده است.

 

کشف ماده معدنی ارزشمند در بشاکرد

 صبح ساحل، اجتماعی _ در راستای سیاست دولت خدمتگذار درجهت بهره‌گیری هرچه بیشتر از ذخایر طبیعی کشور ماده معدنی با ارزش«تالک» که در صنایع لاستیک‌سازی، کاغذسازی، سرامیک‌سازی، نساجی، ذوب فلزات ورنگ‌های نسوز بکار می‌رود درمنطقه بشاکرد هرمزگان کشف ودرآینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 افزایش هزینه‌‌ها وسرمقاله

«صبح‌ساحل»در سرمقاله خودتحت‌عنوان «سخنی با خوانندگان»با ذکر این نکته که «خوانندگان خوب می‌دانند که دراین چندهفته اخیر تعدادصفحات نشریه کاهش پیدا کرده، راستش نمی‌خواستم مسئله را به این‌جا کشانده وبحث اقتصادی را مطرح کنیم اما برای آنکه واقعیت امر ذبح نشود وتعبیر دیگری برای این مسئله شکل نگیرد لذا جالب است بدانید دریک حساب سرانگشتی از چاپ کاغذ، هزینه‌های تحریریه وپرسنلی صبح‌ساحل برای هرشماره 45 هزار تومان هزینه‌می‌کند که با توجه به قیمت تک‌فروشی وتبلیغات درآمد بدست آمده به 15 هزار تومان هم نمی‌رسد! بهرحال امیدواریم شما مردم عزیز با حمایت خود در خریدومعرفی صبح‌ساحل به دیگران هزینه‌های عجیب موجب تعطیلی صبح ساحل شود. »

اعتبارات عمرانی هرمزگان در سال 1367

توسط کمیته برنامه‌ریزی استان از اعتبارات عمرانی سال‌آینده هرمزگان 8 میلیارد و 476 میلیون ریال برآورد شد. دبیرکمیته برنامه‌ریزی استان با اعلام این مطلب گفت: اعتبارات پیشنهادی جدید حدود 3 برابر اعتبارات مصوب سالجاری هرمزگان است.

 جلسه اصناف وفرماندار

«قاسم کرمی» فرماندار بندرعباس درجلسه بررسی مشکلات اصناف گفت: ما با تخلفاتی که دربازار می‌شود مخالفیم، خود شما نیز مخالف هستید واصولاً متخلف باعث ضربه‌زدن وبی‌اعتباری صنف مربوطه می‌شود، بازاری اصیل با این جریانات واینگونه افرادخاطی که باعث ایجاد وجو بدبینی دربین مردم نسبت به سایربازاری‌ها می‌شود مخالف است، وی درادامه افزود: مشکل بزرگ دیگر که البته خاص بندرعباس نیست واکثرشهرهای کشور و بخصوص شهرهای ساحلی با آن مواجه هستند مسئله دستفروشان است که باید دراین زمینه تدبیرکرد.

نامه انجمن اسلامی هنرستان شهید رجایی 

انجمن اسلامی هنرستان شهید رجایی بندرعباس با ارسال نامه‌ای که به امضاء کلیه نمایندگان هنرجویان این واحد رسیده است خواستار راه‌اندازی اتوبوس‌های هنرستان شهید رجایی شده‌اند، دراین نامه آمده 2 دستگاه اتوبوس برای ایاب‌وذهاب هنرجویان این مرکز خریداری شده ولی اجازه استفاده هنرجویان شهر داده نمی‌شود.

تیم ملی فوتبال درمیناب 

تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران مرکب از 31 بازیکن و 4 مربی به مدیریت پرویز دهداری جهت انجام یک اردوی 10روزه وارداستان هرمزگان شده ودرفرودگاه بندرعباس از سوی «محمود رشیدی» مدیرکل تربیت‌بدنی استان وسایر مسئولین هیئت‌های ورزشی مورداستقبال قرار گرفتند، این تیم که خود را جهت شرکت درمسابقات قهرمانی جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند طی مدت اردوی خود هر روز صبح وبعدازظهر دراستادیوم ورزشی شهید امینی شهرستان میناب زیرنظر مربیان مربوط به انجام تمرینات تاکتیکی وبدنی می‌پردازد. اعضای تیم ملی فوتبال همچنین درنماز جمعه میناب شرکت کرده ودرپایان با حجت‌الاسلام والمسلمین طالب امام جمعه این شهرستان نیز دیدار داشتند.

مصاحبه دهداری با صبح‌ساحل

«پرویز دهداری»سرمربی تیم فوتبال ملی کشورمان درمصاحبه با «علیرضاخورشیدزاده» خبرنگار اعزامی صبح‌ساحل به میناب گفت: ممکن است درشرایط سختی که ایران درگیر جنگ با رژیم بعثی عراق وایادی استکبار است امکان تدارکات گسترده نظیر سایر تیم‌های آسیایی را نداشته باشیم اما شک نکنید بازیکنان تیم ملی با غیرت ودلسوزی وبا قدرت تمام به مصاف رقبا می‌روند «دهداری» وضعیت آب‌وهوایی میناب را عالی توصیف کرد وبا خنده گفت: بی‌جهت نیست که به میناب گلستان جنوب می‌گویند.

 هشداردرمورد شکلات‌های مشکوک

بدنبال توزیع یکسری شکلات‌های حاوی تصاویر زنان برهنه درسطح شهر بندرعباس که ظاهراً تولیدکشور ترکیه است وبصورت قاچاق به بازار ایران راه یافته صبح‌ساحل به مسئولین استان هشدار داد ونوشت: آنچه ما را برآن داشت تا به مقوله تبلیغات شکلاتی بپردازیم، اشاعه ناباورانه این‌گونه تبلیغات درجهت منفی وغیرانسانی است که متاسفانه گریبانگیر جامعه اسلامی شده است هم‌اکنون درشهربندرعباس مواردی از این قبیل مشاهده می‌گردد که درست برخلاف ارزش‌های مکتبی وانسانی ماست، شکلات‌هایی به ضمیمه‌ی عکس‌های آنچنانی وبا نام غیرمعمول وسیاسی تاج بغداد از این گونه موارداست که لازم است درجهت جمع‌آوری‌آنها هرچه زودتر اقدامات لازم صورت گیرد.

سیمای حاجی‌آبادقطع شد

به گزارش خبرنگار صبح‌ساحل از حاجی‌آباد بدنبال بارندگی‌های اخیر یک هفته واندی است که سیمای جمهوری اسلامی ایران درحاجی‌آباد قطع است.

با وانت برو

یک شهروند اهل بندرعباس نیز با ارسال نامه‌ای به «صبح‌ساحل» نوشته است: امان از دست این اتوبوس‌های خط کمربندی که واقعاً مردم را اذیت می‌کنند، بارها به اینها تذکر دادیم که آقایان کرایه 15 ریال می‌باشد،‌جواب می‌دهند ما 2 تومان می‌گیریم، به شاگرد می‌گویی همین جواب را می‌دهد، به راننده می‌گویی می‌گوید: با وانت برو!

پیاده‌رو را خراب می‌کنند

دفتر روابط‌عمومی وارشاد شهرداری بندرعباس اعلام کرد: نظربه اینکه مشاهده می‌گردد گروهی از شهروندان و صاحبان وسایل‌نقلیه اتومبیلهای خود را در پیاده‌رو ومعابر عمومی پارک می‌کنند وباعث ایجاد خرابی پیاده‌رو وسدمعبرعمومی و تجاوز به حقوق عابرین پیاده می‌شوند از این پس با هماهنگی راهنمایی ورانندگی با متخلفین برخورد و خسارات احتمالی به پیاده‌روها از افراد خاطی اخذ می‌شود.

دیدگاه ها (0)
img