خدمتی ماندگار از شهرداری بندرعباس؛

بهره‌برداری از بلوار 45 متری شهید رجایی بندرعباس آغاز شد



صبح ساحل، اقتصادی _ شهرداربندرعباس از بهره‌برداری بلوار 45 متری شهید رجایی خبرداد. محمدجوادسلطان‌زاده درنشست خبری با بیان این خبر افزود: تحولات شهربندرعباس درهمه عرصه‌ها چشمگیر است. وی گفت: سرانه فضای سبز طی 2 سال اخیر 38 درصد رشد داشته است و از 5/4 متر به 8/6 متر به ازای هر نفر رسیده است. محمدجوادسلطان‌زاده با بیان اینکه سازندگی وتوسعه عمرانی همواره با مشکلاتی روبرواست، اظهارداشت: با تمام مشکلات موجود، پروژه‌های عمرانی شهرداری فعال است. شهردار بندرعباس ساخت پلاژ بانوان را یکی از پروژه‌های مهم شهرداری عنوان کرد که مراحل اجرایی آن پیشرفت خوبی داشته است.

  بهره‌برداری از بلوار 45 متری

وی درادامه این نشست از اجرای تقاطع غیرهمسطح رسالت به عنوان نخستین طرح دراستان وتجربه شهرداری نام بردوافزود: اختلاف با کسبه، گرانی وتورم، مشکلات اقتصادی از جمله مواردی بود که اجرای آن را با تاخیر روبرو ساخت. سلطان‌زاده اضافه کرد: 3 پل (تقاطع) دیگر در پل‌خواجو، 4 راه جهانبار و ورودی بلوار 45 متری که به دفاع مقدس می‌رسد دردستور کار شهرداری قرار دارد. وی اعتبار اولیه برآوردشده این پروژه‌ها را 240 میلیارد ریال اعلام کردویادآور شد: کلنگ‌زنی این پروژه‌ها امسال خواهد بود. به گفته‌ی وی 10 کیلومتر از بلوار 45 متری شهید رجایی درمحدوده روستای ایسین به بهره‌برداری رسیده وتردد درآن جریان دارد.وی اعتبار آن را 250 میلیارد ریال عنوان کرد. این بلوار از جاده بندرعباس-سیرجان آغاز و به انتهاب بلوار راه‌آهن ختم می‌شود.

وی یادآور شد: 3 کیلومتر باقی مانده آن تا دهه فجر به بهره برداری می رسد.

  کلنگ‌زنی برج فانوس

شهردار بندرعباس با اشاره به طرح‌های شهرداری بندرعباس گفت: عملیات اجرایی برج فانوس که در شرق کتابخانه شهدا جانمایی شده تا پایان سال آغاز می‌شود. سلطان‌زاده اعتبار اولیه این پروژه‌ را 180 میلیارد ریال اعلام کرد. این فانوس با پیش‌بینی 2هزار مترمربع زیربنا محصور دریا به صورت مدور و به شکل فانوس دریایی ساخته می‌شود.

  بازار روز جابجا می‌شود

این مسوول شهری از انتقال بازارروز خبردادواظهارداشت: با هدف کاهش بار ترافیکی، ارایه خدمات مناسب به شهروندان در شرق وغرب شهربندرعباس، غرفه‌هایی در صادقیه و بازار حسین‌آباد ایجادشده که بازار روز به این مکان‌ها منتقل می‌شود. وی ابراز امیدواری کرد با تعامل ایجادشده با کسبه ومسوولان ، کار انتقال بازار روز به این دو بازار تا دهه‌فجر انجام شود.

 180 میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت معابر

شهردار بندرعباس همچنین گفت: نهضت آسفالت خیابان‌ها ومعابر شهر بندرعباس به عنوان یک ضرورت آغاز می‌شود. وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده درمدت یکسال 60تا70 درصد خیابان‌های بندرعباس آسفالت می‌شود. به گفته‌ی سلطان‌زاده برای انجام این عملیات 180 میلیاردریال اعتبار موردنیاز است. آسفالت شهرک نبوت چون در بودجه دیده نشده سال آینده اقدام خواهد شد.  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها