13

مهر

1403


اقتصادی

18 آذر 1397 08:42 0 کامنت

صبح ساحل ، اقتصادی - مدیركل تعاون، كار ورفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به ظرفیت های اشتغال در بخش های مختلف در شهرستان پارسیان گفت: استفاده از این پتانسیل ها به همراه تسهیلات اشتغازایی زمینه اشتغال و تولید منطقه را فراهم می كند.

مهندس سلیمی در جمع مردم شهرستان پارسیان افزود: در سال جاری تسهیلات خوبی در بخش های مختلف به استان اختصاص داده شده است كه در بخش اشتغال روستایی 289 میلیارد تومان تسهیلات كم بهره است كه در شهرستان پارسیان تاكنون 49 طرح بالغ بر 13 میلیارد تومان جذب شده است.

وی بیان داشت: در بخش مشاغل خانگی نیز بالغ بر 100 میلیارد تومان با اولویت ارایه تسهیلات به تعاونی ها اختصاص داده شده كه این سهمیه شناور است و شهرستانها با توجه به طرحهای تصویبی می توانند از این سهمیه استفاده كنند.

مدیركل تعاون، كار ورفاه اجتماعی هرمزگان در ادامه از طرح كارورزی بعنوان یكی دیگر از طرح های اشتغالزایی در استان نام برد و گفت: در این طرح فارغ التحصیلان جویای كار می توانند به مدت 6 ماه دوره کارورزی را  آموخته و در صورت جدب كارورز، كارفرما به مدت دو سال از پرداخت سهم حق بیمه معاف خواهد بود كه این یك فرصت برای فارغ التحصیلان جویای كار و كارفرمایان است.

سلیمی در ادامه اظهارداشت: ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی پارسیان كه معمولا همه نگاهها به آن سمت است، پتانسیل بالایی است اما برای جذب حداكثری نیرو در آن منطقه، كسب مهارت و پرورش تكنیسین های ماهر ضروری است و باید به فكر نیروی كار متخصص در منطقه بود كه البته اقدامات اولیه و هماهنگی انجام شده است كه اگر برنامه های آموزشی و مهارتی با نیازسنجی واقعی بازار كار منطقه و همكاری شركتهای سرمایه گذار انجام شود، امكان دستیابی به این هدف محقق خواهد شد.

وی اضافه كرد: ظرفیتها و قابلیت های  بالفعل و بالقوه ای در این شهرستان وجود دارد و صرفا نباید بر استفاده از ظرفیت منطقه ویژه این شهرستان تكیه كرد چرا كه این شهرستان در بخشهای مختلف نیز مستعد ایجاد اشتغال و تولید است.

سلیمی در پایان بیان داشت: ظرفیتی كه در شهرستان مغفول مانده، مشاغلی است كه توسط اتباع خارجی غیرمجاز اشغال شده و ظرفیت كمی نیست و حتی در برخی ساده ترین مشاغل نیز به آنان واگذار شده است كه علاوه بر اینكه غیزقانونی است به اشتغال شهرستان نیز ضربه می زندد كه بایستی جایگزینی این افراد با نیروی كار ایرانی جدی گرفته شود.

دیدگاه ها (0)
img