13

مهر

1403


اقتصادی

03 دی 1397 10:08 0 کامنت

صبح ساحل ، اقتصادی - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: زیرساخت های مورد نیاز برای فعال شدن بنادر جدید استان با هدف توسعه صادرات غیر نفتی، رونق اقتصادی و تمركز زدایی با جدیت از سوی دستگاه های اجرایی متولی دنبال شود.

ایرج حیدری در  دوازدهمین جلسه كارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت فعال شدن بنادر جدید در مناطق مختلف استان، تصریح كرد: فعال شدن بنادر جدید در مناطق مختلف استان كه مجوز آنها از وزارت كشور دریافت گردیده است، موجب تمركز زدایی ، رونق اقتصادی  و همچنین كاهش آسیب های اجتماعی  در این مناطق می شود.

وی خاطرنشان كرد: اداره كل بنادر و دریانوردی استان به همراه گمرك با برنامه ریزی مناسب نسبت به فعال سازی بنادر رسمی جدید استان با همكاری سایر دستگاه های اجرایی متولی اقدام نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت فعال  نمودن خط مسافربری با كشور قطر، عنوان كرد: اداره كل بنادر و دریانوردی استان فعال شدن خط مسافربری بندر شیو پارسیان به سمت كشور قطر را با جدیت دنبال  كند.

حیدری خاطرنشان كرد: اتاق تعاون استان موضوع خواهر خواندگی بندر شیو پارسیان را با بندر الرویس كشور قطر را دنبال و در این زمینه گزارش اقدامات را منعكس نماید.

وی خاطرنشان كرد: توسعه میز های صادراتی با كشورهای حوزه خلیج فارس و سایر كشورهای همسایه از جمله مباحث دیگری از كه باید از سوی اتاق تعاون با همكاری دستگاه های اجرایی مرتبط با جدیت برای رونق شاخص های اقتصادی دنبال گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به تفویض اختیار مهم وزیر صنعت به استان در زمینه ثبت سفارش كالا، عنوان كرد: صادركنندگان با تفویض اختیاری كه از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان در زمینه ثبت سفارش كالاها صورت پذیرفته است قطعا در این زمینه دیگر با مشكلی روبرو نخواهند شد.

وی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از تفویض اختیاری كه وزیر محترم صنعت در زمینه ثبت سفارش كالا ها به استان داده است برای توسعه صادرات غیر نفتی استان نهایت بهره را ببرد و زمینه ارز آوری برای كشور را فراهم نمایند و با استفاده از این ظرفیت نیاز های ارزی استان و كشور تامین گردد.

حیدری تصریح كرد: با اقداماتی كه صورت پذیرفته همه شرایط برای صادرات غیر نفتی توسط صادركنندگان با كمترین دغدغه در هرمزگان فراهم است و از این فرصت باید نهایت بهره را برد.

دیدگاه ها (0)
img