گلف تایم:

دوحه میزبان غذا دوستان جهان می شود


نویسنده: سامیه طهورنیان

 

بیش از 150 غرفه غذا و نوشیدنی در جشنواره بین‌المللی غذایی 2019 کشور قطر (QIFF) شرکت می‌کنند. از 20 تا 30 مارس برابر با 10 فروردین 1398 شمسی در «اکسیژن پارک» با شعار «طعم‌های غذای جهان» برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند.

 اضافه کنیم که اکسیژن پارک یکی از پارک‌های بزرگ با فضای 130 هزار مترمربع در دوحه است که به‌عنوان ریه شهر شناخته می‌شود. این پارک زیبا باهدف برگزاری انواع رویدادهای آموزشی و تفریحی ساخته‌شده و با طراحی آبشارها چشمگیر و تولید هوای تمیز، مکان سالمی برای بازدیدکننده‌ها فراهم آورده است.جشنواره غذایی قطر چیست؟

یکی از جشنواره‌های محبوب و پربازدید در کشور قطر است، این رویداد امسال دهمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد و طبق گزارش‌های رسیده بخش‌های خود را متنوع‌تر از سال‌های پیش ارائه خواهد کرد.

راشد القریشی از شورای ملی گردشگری قطر (QNTC) روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: «ما شاهد یک دهه از موفقیت و توسعه پیشرفت این رویداد بزرگ بوده‌ایم. قطعاً اهداف بزرگ‌تر و بیشتری در آینده برای این رویداد در نظرخواهیم گرفت.جشنواره‌ها در سراسر سه منطقه اختصاص داده‌شده‌ی پارک اکسیژن برگزار می‌شود. تقریباً هر 130 هزار مترمربع پارک زیر طرح جشنواره خواهد رفت.

رویداد امسال شامل انواع غذاهای اصلی و محبوب و معروف عربی، آموزش و تولید انواع غذاهای کودک و همچنین تولید و آموزش غذاهای کافه‌ها و رستوران‌ها در کنار آموزش و تولید انواع غذاهای خیابانی سالم و اسنک‌های محبوب است.

راشد القریشی از شورای ملی گردشگری گفت که QIFF یا همان جشنواره غذایی قطر برنامه‌های ویژه‌ای در خصوص سرگرمی بازدیدکننده‌ها و گردشگرانی که از سراسر دنیا به قطر می‌آیند را دارد که در خلال جشنواره اعلام خواهد شد.

طبق گفته محمد فهرو، مدیر اجرایی کمیته این جشنواره و توسعه سازمان غیردولتی قطر، اکسیژن پارک در سال جاری، محل برگزاری، طرح و قالب جشنواره را به نمایش می‌گذارد.

دانش آموزان از 50 مدرسه در سراسر قطر به این رویداد خواهند پیوست. دانشجویان از سراسر قطر در تاریخ 10 الی 14 مارس (اواخر اسفند) برای مشارکت در جشنواره برنامه‌های خود را با همکاری کمیته اجرایی این رویداد، ارائه خواهند داد.

یکی از برنامه‌های آن‌ها آموزش و آگاهی غذای سالم و روش زندگی سالم به دانش آموزان و دانشجویان است. این قسمت از جشنواره با مشارکت کتابخانه ملی قطر صورت می‌گیرد.

جشنواره بزرگ غذایی قطر علاوه به این‌یک رویداد بزرگ برای بالا بردن سطح کیفیت غذای مردم قطر است یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای کارآفرینان و رستوران‌داران و حتی تولیدکنندگان و فروشندگان ظروف و محصولات تزیینی غذا و آشپزخانه است.

«طی سال‌ها، این جشنواره نه‌تنها کارآفرینان را به معرفی رستوران‌ها و ظروف نوآورانه تشویق کرد، بلکه راه را برای برگزارکنندگان رویداد برای معرفی جشنواره‌های غذایی تخصصی فراهم ساخته است.

به گفته سازندگان، این رویداد  QIFF  به‌عنوان یک پلتفرم برای کارآفرینان محلی برای تبلیغ محصولات خود و ارائه پیشنهادهای ابتکاری آن‌ها خدمت کرده است. امسال قرار بر این است که بنیاد کشاورزان قطر نیز در این رویداد شرکت کند و قریب به 23 کسب کار جدید و یا استارت آپ ویژه برای کسب‌وکارهای غذا در این جشنواره معرفی شود.

جشنواره غذای دوبی از زمان آغاز آن در سال 2010، کماکان در حال بزرگ‌تر شدن است، تنها در سال گذشته بیش از 400،000 بازدیدکننده به خود جذب کرده است.

 سرمایه‌گذاران این رویدادها شرکت‌های متعدد و انواع نمایندگی محصولات و بخش‌های حمل‌ونقل هوایی ازجمله قطر ایرویز (Qatar airways) و تولیدکنندگان نوشیدنی در قطر هستند. مسئولان اجرایی جشنواره غذای قطر امیدوارند که برگزاری این رویداد 2019 باشکوه‌تر و جذاب‌تر از سال‌های گذشته باشد.وب‌سایت رسمی این جشنواره به همراه اطلاعات جامع از برگزاری مراسم:

http://www.qifoodfestival.qa/

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها