رکورد بارندگی در امارات شکسته شد


نویسنده: سامیه طهورنیان

 

بارش شدید باران که هرمزگان از روز یک شنبه 25 فروردین ماه آغاز و تا روز دوشنبه هفته گذشته ادامه داشت، شدت بارندگی در برخی مناطق به گونه‌ای بود که سبب آبگرفتگی معابر، تگرگ، طغیان رودخانه‌های فصلی و مسدود شدن برخی مسیرهای ارتباطی شد و تردد در بنادر مسافری استان متوقف شد. در همین زمان امارات متحده عربی نیز دچار بارندگی‌های شدیدی شد که تقریباً 48 ساعت سطح این کشور را درگیر ساخت.

در این بارندگی‌ها ودی شاه یا به انگلیسی (wadi shah) در رأس الخیمه امارات، رکورد 247.4 میلی متر باران را زد و رکورد سال 2003 را در ابوظبی که در 189.8 میلیمتر بود، را شکست و در صدر نشست.

البته بنا به اظهارات پلیس امارات طی این دو روز در اثر بارندگی سنگین تعداد 3،072 شکایت شد.

 سدهای رأس الخیمه در آن دو روز با سرریز شدن باعث شدند صدها تن از مردم اهالی منطقه خانه‌های خود را ترک کنند.

حتی مسافرین که که در حوالی رأس الخیمه بودند گرفتار سیلاب‌های محلی شدند و همان روز توسط امداد گران نجات یافتند.

طبق گزارش مرکز ملی هواشناسی امارات متحده (NCM)، سد وادی البیه که در سال 1982 در رأس الخیمه ساخته شده بود، در طول بارندگی‌های اخیر ظزفیتش پر شد.

منطقه ودی شاه در رأس الخیمه با ثبت رکورد بارندگی 247.4 میلی متر آب باران رکورد ملی بارندگی را در این کشور شکست.

به نقل از گلف تایم دو روز بعد از پایان بارندگی‌ها کمیته اورژنس رأس الخمیه شروع به بررسی ملک‌های آسیب دیده در این بارندگی کرد و از ساکنین خواست که شکایات خود را به شماره‌ای که از پیش اعلام کرده بودند بدهند. پلیس رأس الخیمه، در بیانیه‌ای گفت: "در دو روز گذشته پلیس 3، 072 شکایت از مردم دریافت کرد.ه است و  همچنین تیمی را برای بررسی وسایل نقلیه عمومی و خصوصی آسیب دیده در سیل اختصاص داده است.

سرلشکر علی عبدالله بن الوان النعیمی، فرمانده پلیس رأس الخیمه و رئیس تیم مدیریت اضطراری و بحران  امارت ،در هفته بارندگی به ساکنان هشدار داده بود که که اخبار ناشی از انفجار پس از سیلاب‌های امارات متحده عربی را منتشر نکنند که در صورت هرگونه انتشار خبر جعلی با جریمه‌ای به مبلغ 1 میلیون درهم مواجه خواهند شد.

در قانون مبارزه با فساد اداری فدرال امارات که در سال 2012 در مورد مبارزه با جرائم سایبری منتشر شده هر گونه گسترش شایعات که منجر به صدمه زدن به صلح و نظم عمومی و ایجاد صدمه به "صلح ملی"، شود دولت امارات متحده عربی را مجبور به محاکمه افراد متخلف. می‌کند که این مجازات از زندان گرفته تا جریمه نقدی یک میلیون درهمی است.

باران سنگین  که به مدت دو روز در امارات متحدهٔ عربی بارید،، بیشترین میزان بارش را در رأس الخیمه بود ثبت کرده و در جریان آن سیلاب هایی روانه شد که تعدادی از خانه‌ها و مسیرها را از بین برد.همچنین اورژانس اعلام کرد که 702 نفر از اهالی رأس الخمیه میان آب‌ها گیر افتادند  که تیم امداد و نجات سریعاً اقدام به نجات آنها کرده است و  برای اقامت 20 خانواده آسیب دیده هتل اقامتی ارائه دادند . 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها