متاسفانه شهروند پروری نکردیم



 

یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس شهر با موضوع گرامی داشت روز شوراها برگزار شد.

نکته جالب این جلسه حضور روسای اسبق ادوار گذشته شورای شهر بندرعباس در این جلسه بود.

فیصل دانش رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تبریک روز شوراها بیان کرد: اعضاء تمامی ادوار شورای شهر تمام وقت خود را صرف مردم ک حل مشکلات آنها کرده اند.

وی ادامه داد: امروز آیین شورایی را جشن میگیریم که هماهنگ با اصول دینی ما می باشد و نتیجه بلوغ اجتماعی جامعه است.

رئیس شورای شهر اسلامی شهر بندرعباس افزود؛ اگر شوراها زجر نمیکشیدند و تلاش نمی کردند امروزه همچین پیشرفت و توسعه ای را در شهر شاهد نبودیم.

وی گفت: فراموش نکنیم که سن شورا جوان است و حدود بیست سال است که بصورت جدی در حال خدمتگذاری است، لذا اگر اکنون هم کم و کاستی هایی در کار شورا دیده میشود از مردم عذرخواهی میکنیم.

فیصل دانش تصریح کرد: قطعا ایرادهایی در عملکرد شوراها وجود دارد، زمانی که بررسی میکنیم که دنیا چکار می کند و ما چکار میکنیم اختلاف سطح ها نمایان میشود، در جوامع غربی گروه ها با انتخاب شهردار برنامه خود را به مردم ارائه میدهند و مردم در واقع به شخص رای نمیدهند بلکه به برنامه رای میدهند آن گروهی که برنامه شان مورد تایید مردم است تصمیم گیرنده شهر میشوند و این یعنی سرعت در توسعه و پیشرفت.

اعمال سلیقه در ادوار شوراها دیده میشود 

کیانوش جهانبخش عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه بیان کرد: اگر یک نگاه گذرا از گذشته تا کنون داشته باشیم متوجه اعمال سلیقه در عملکرد شورا و شهرداری ها خواهیم شد و این صورت نگرفتن توسعه متوازن به همین علت بوده است و نشست و هم اندیشی با اعضاء گذشته میتواند در راستای توسعه بهتر اثر گذار باشد.

فقط با همدلی بین اعضاء شورای شهر می‌توان شهر را توسعه داد

اسماعیل بواشه عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در جلسه شورای شهر و در روز شوراها بیان کرد: چند مشکل در شهر و شورا وجود دارد؛ اگر اعضاء استقلال رای داشته باشد، فارق از از دیدگاه میتواند به نفع شهر و مردم باشد و وقتی که منافع شهر در میان باشد فقط وحدت و همدلی بین اعضاء شورای شهر اتفاق خواهد افتاد

از نخبگان در توسعه شهر باید استفاده شود

همچنین حجت الاسلام و المسلمین عامری عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد؛ همه اعضاء شورا از سرمایه های ارزنده شهر هستند و باید بصورت کامل از این ظرفیتها استفاده کرد، آیا در حال حاضر از همه نخبگان بصورت استفاده میشود آیا از آنها در راستای توسعه شهر استفاده میشود؟ دولت اصلاحات جان تازه ای به شوراها بخشید

آبتین امیری دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: از دولت اصلاحات باید تشکر کرد که شوراها را جانی تازه بخشید، هرچند خیلی ها مخالف تشکیل شوراها بودند ولی خوشبختانه امروز شاهد قدرت شورای اسلامی شهر هستیم

هنوز زیرساختهای مناسب برای توسعه حمل و نقل عمومی نداریم

مجید عسکری زاده عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز بیان کرد: زیر ساختهای مناسب برای توسعه حمل و نقل عمومی نداریم، ۱۰ اردیبهشت روز خلیج فارس است، ما برای این دریا چه کرده ایم؟ آیا از معتمدین و متخصصین شهر بندرعباس در توسعه شهر استفاده شده است؟

آیا صنایع غرب فقط باید آلودگی‌شان را سهم بندرعباس کنند؟

غلامحسین دریانورد، اولین رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) برای سپردن مسائل مردم به دست خودشان دستور ایجاد شوراها را داد، قوانینی که در ابتدا دست و پای اعضاء شورای بسته بود و سقف خواسته های مردم بسیار زیاد بود، هر چند امروزه کمی بهتر شده ولی کماکان دست و پای اعضاء شورای شهر بسته است، متأسفانه شهروند پروری نشده، شهروند کسی است که خودش را در قبال شهر متعهد میداند، نه اینکه دست به تخریب المانهای شهری بزند، نه اینکه در نظافت شهر همکاری نکند.

شوراها با همین اختیارات کنونی هم می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند

علیرضا حیدری پوری، دومین رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز بیان کرد؛ اگر شوراها حتی با همان اختیارات قانونی خود عمل کنند هم کار بزرگی را انجام داده است، لذا اعضاء باید با تمام قوا در راستای توسعه شهر قدم بردارند مردم بهترین داور عملکرد شوراها هستند

صالح دریانورد سومین رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: شورای اسلامی شهر یک ظرفیت خوب و اساسی داشته و دارد، اما اینکه تا چقدر شوراها در سطح کشور موفق بوده است باید در سطح کلان آسیب شناسی شود، اما اعتقاد دارم شوراها معدل خوبی را به خود اختصاص داده است، توسعه و ایجاد امید یکی از خروجی های شوراها بوده است، البته مردم بهترین داور هستند و میتوانند ادوار شوراها را داوری کنند.دریانورد ادامه داد اتحاد بین اعضاء شوراها منجر به توسعه خواهد شد، وی گفت با همین قانون کنونی و اختیارات شوراها میتوان به مردم و جامعه کمک کرد و باید از ظرفیت همه استان و شهر در این راستا استفاده کنند

باید از بهترین مشاور ها استفاده شود

ابراهیم شهابی پور چهارمین رئیس شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه بیان کرد: خوشحالم که بیان کنم در دوره ای که خدمتگذاری میکردم بیشترین تعامل را با رسانه ها داشتم.وی ادامه داد: گاها مشکلاتی را که با آن مواجه هستیم یا با کارشناسی نادرست و یا با مطالعه نادرست اتفاق می افتد، لذا از دوستانم در شورای اسلامی خواهش میکنم، در انتخاب مشاورین دقت لازم صورت گیرد و بهترین تصمیم گیری ها را انجام دهند، همچنین از پتانسیل بخش خصوصی استفاده بیشتری شود.

از شهرداران شهر باید تشکر کرد

علی حاجی پور پنجمین رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز  بیان کرد: از شهرداران کنونی مناطق سه گانه شهر باید تشکر کرد، وی ادامه داد در نظافت شهری و فضاسازی باید دقت بیشتری شود

متأسفانه هیچ تبلیغاتی در شهر به مناسبت روز شوراها دیده نشد

طاهر قریشی هفتمین رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در جلسه شورای شهر نیز، ضمن تشکر بابت ترتیب دادن همچین جلسه ای، بیان کرد متأسفانه در سطح شهر هیچ تبلیغاتی در راستای روز شورا انجام نشده است.

شورا یارها کمک بزرگی به  توسعه شهر کردند

رئیسی هشتمین رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: از همه زحمات عزیزان تشکر میکنم، تلاشی را در ادوار گذشته داشتیم و آن راه اندازی شورایارها بود، هرچند نتوانستیم بطور کامل این مهم را انجام دهیم، اما با همین اوضاع نیز این شورا یار ها کمکهای شایانی به شورا و توسعه شهر میکردند.همچنین اگر در دوره ریاستم کوتاهی انجام دادم از همه ردم شهر عذرخواهی میکنم

بدست آوردن دل همه مردم سخت است

نهمین رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس راحله ملایی نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به تجربه ای دارم بدست آوردن دل همه مردم بسیار سخت است و اینکه متأسفانه شورا دچار یک روزمرگی شده است، آیا شورای اسلامی شهر میتواند پابه پای دیگر دستگاه ها حرکت کند؟ متأسفانه برخی از دستگاه ها شورای اسلامی شهر را جدی نمی گیرند، لذا امیدوارم شورای اسلامی به جایگاه واقعی خود برسد.

با ایجاد دبیرخانه ادوار گذشته شوراها از تجربیات همه استفاده شود

پرویز سالاری دهمین رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تبریک روز شوراها و روز ملی خلیج فارس بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) به خوبی عمل کردند و با سپردن کار مردم به خودشان اقدامی بزرگ را انجام داد، پیشنهاد میکنم یک دبیرخانه شورای ادوار تشکیل شود که از تجربیات و ظرفیتهای همه به خوبی استفاده شود

دور همی روسای ادوار گذشته شوراها  کار جالبی بود

مهران نجاتی یازدهمین رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه بیان کرد: خوشحال هستم که در خدمت پیشکسوتان این عرصه هستم، از آقای دانش هم بابت این ایده زیبا و دعوت از روسای ادوار گذشته شورای اسلامی شهر بندرعباس تشکر میکنم. دور همی روسای ادوار گذشته شورای کاری جالب بود.

شورا یک جوان بیست ساله است

با فرمان تاریخی امام (ره) در نهم اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ مبنی بر تشکیل شوراهای محلی در شهرها و روستاها و سپردن امورات مردم به خود آنان، سرفصلی جدید در بالابردن سطح مشارکت عمومی در اداره امور جامعه توسط مردم و نمود عینی از مردم سالاری دینی به منصه ظهور گذاشته شد و اکنون به حول و قوه الهی و همت عالی مردم و مسئولین روز به روز این نهاد، بالنده تر و با تجربه تر از پیش در جهت ارائه «خدمت خالصانه و بی منت» و تصمیم گیری در حوزه وظایف و اختیارات خود بر اساس آیه «و امرهم شوری بینهم» گام بر می دارد.

فلسفه وجودی شوراها ارتباط مستقیم با مردم است

عباس امینی زاده شهردار بندرعباس ضمن گرامی داشت یاد امام و شهدا و تبریک روز شوراها بیان کرد: این عزیزان (شهدا) جانشان را فدا کردند که ما امروز در آزادانه در کشور زندگی کنیم.

وی ادامه داد؛ شوراها همیشه در خدمت مردم بوده و هستند و جا دارد تشکر کنیم از این همه زحمت اعضاء محترم شوراها، همچنین میتوان گفت اگه توسعه ای در شهر صورت گرفته است مرهون تلاش همه عزیزان در ادوار گذشته بوده و ریشه در هویت شهر و مسئولان گذشته بوده است، اما فلسفه وجودی شوراها همین ارتباط مستقیم با مردم است، هر کدام از اعضاء شورا انتخاب شده توسط مردم است و تلاش این اعضاء قطعا در راستای توسعه شهر و حل مشکلات همین مردم خواهد بود.

شهردار بندرعباس ادامه داد؛ خوشبختانه تلاشهای خوبی برای توسعه شهر صورت گرفته است، همه ما آسیب های شهر را میدانیم و لذا امیدوارم همگی و با همدلی هم در رفع مشکلات شهر قدم برداریم،

 از تمام ظرفیتهای بندرعباس در راه توسعه باید استفاده گردد

کناری زاده فرماندار بندرعباس در جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تشکر و تبریک روز شوراها بیان کرد: از آقای فیصل دانش بابت دعوت از روسای ادوار گذشته شورای تشکر نمود.

وی همچنین از شهردار بندرعباس نیز بابت زحمات ایشان تشکر کرد.کناری زاده افزود: شهر بندرعباس بعنوان یک مرکز تجاری کشور حائز اهمیت است و بسیار ظرفیتهای دیگری هم دارد که هنوز شناسایی نشده است، لذا از همه اعضاء شورای شهر در همه ادوار میتوان در راستای شناختن این ظرفیتها کمک گرفت و به ما جهت بدهید.فرماندار بندرعباس ادامه داد؛ در جلب مشارکت واحدهای اقتصادی و تجاری شهر نیز میتوانید به خوبی به ما جهت بدهید برای تعامل بیشتر با آنان، فقر و بافت فرسوده شهر را باید برطرف کنیم، مگر همه ما اعتقاد نداریم که بندرعباس دروازه اقتصادی کشور است؟ پس چرا باید شاهد فقر در شهر باشیم؟

کناری زاده گفت: دوست دارم همه کمک کنند برای نظم پیدا کردن شهر بندرعباس، از دست فروشان تا ساخت و سازها و خوشحال میشوم که ایده ها نظرتتان را عنوان کنید.وی خاطرنشان کرد: یک شهردار توسط خود شما انتخاب شده و نقاط قوت شهرداری را قوت بیشتری دهید،

شوراها نمونه ای از مردم سالاری دینی است

ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان بندرعباس در جلسه شورای شهر بیان کرد: مقام معظم رهبری در در خصوص شوراها همیشه تاکید داشتند و شوراها را بسیار مهم میدانند، ابراهیمی ادامه داد: شوراها به تحکیم پایه های انقلاب نیز کمک بزرگی میکند، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان بندرعباس ادامه داد؛ تمامی تلاش ها و این جلسات و ادارات باید منجر به حل مشکلات مردم شود و هدف اصلی نظام هم همین است و مردم سالاری دینی در صدر نظام قرار دارد و شورای شهر هر شهری بطور ملموستر با مردم در ارتباط هستند، ضمن آنکه اعضاء شورای اسلامی هر شهر توسط همین مردم انتخاب می شوند و رفتار اعضاء شورای شهر میتواند اطمینان و اعتماد مردم جلب نماید و برعکس.

ابراهیمی پیشنهاد داد: امیدوارم ترتیبی اتخاذ میشد که از تجربیات روسا و اعضاء اسبق شورای شهر در راستای توسعه شهر استفاده میشد،وی در پایان گفت؛ آرزوی موفقیت برای همه اعضاء شورای شهر را دارم و باید عنوان کنم موفقیت اعضاء شورا منجر به رضایتمندی جامعه خواهد شد

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها