معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان:

54 میلیارد بودجه برای بخش آبخیزداری



معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: با توجه به اثر بخشی ابخیزداری در حفاظت خاک و تغذیه سفره های آب زیرزمینی و اشتغال و... امسال مبلغ 54 میلیارد تومان جهت اجرای پروژه های ابخیزداری از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی هرمزگان؛ ابراهیم جعفری تختی نژاد بااشاره به اثربخشی آبخیزداری و ابخونداری در حفاظت و تقویت خاک و جلوگیری از بروز سیلابها و فرسایش خاک اظهار داشت: امسال مبلغ 54میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به طرح های ابخیزداری اختصاص یافته است که ازاین مبلغ 35میلیارد تومان جهت آبخیزداری،6 و نیم میلیارد تومان فنی ،4 و نیم میلیارد تومان یگان و 750میلیون تومان ترویج و ... تخصیص یافته است.

وی از دو برابر شدن اعتبارات ابخیزداری در سال 98 خبر دادو  افزود: مجموع این اعتبارات جهت 29حوزه و 11شهرستان و جزیره قشم جهت اجرای پروژه های ابخیزداری و ابخوانداری صرف خواهد شد.

جعفری تختی نژاد بیان داشت: امسال پروژه هایی در قالب عملیات مکانیکی، بیومکانیکی  وبیولوژی در سطح 400هزار هکتار از اراضی استان انجام می شود وبا توجه به تزریق اعتبارات استانی قطعا استان به یک کارگاه عظیم ابخیزداری تبدیل می شود.

معاون ابخیزداری منابع طبیعی هرمزگان گفت: سال 97 با مشارکت مردم 510 سازه ابخیزداری در قالب دربند و کش بند در شهرستان بشاگرد اجرا شده که قطعا امسال دوبرابر میزان سال گذشته پروژه اجرا خواهیم نمود و شاهد یک نهضت ابخیزداری در بشاگرد خواهیم بود.

وی با اشاره به شرایط خاص بشاگرد و ضرورت اجرای سازه های ابخیزداری افزود: با توجه به کوهستانی بودن شهرستان بشاگرد ، باران های فصلی رگباری و فقر پوشش گیاهی نیازمند اجرای دربند وکش بند جهت  حفظ رسوبات حاصلخیز جهت کشت محصولات کشاورزی هستیم .

تختی گفت: سیل و خشکسالی دو روی سکه هستند با توجه به خشکسالی 18ساله دراستان و قرار گرفتن هرمزگان برروی کمربند خشک و گرم و باران های رگباری در دو ماه ازسال وضع ابی استان مناسب نبوده و از 79دشت استان حدود 40دشت ممنوعه می باشد که این مسئله ضرورت اجرای ابخیزداری را در استان بیشتر می کند.

معاون ابخیزداری منابع طبیعی هرمزگان تاکید کرد: اثرات خوب ابخیزداری شامل تامین اب دامداری و کشاورزی و شسشو در روستاهای کوچک می باشد.

وی در پایان گفت: ابخیزداری در کشور کوهستانی ایران تنها راه توسعه پایدار روستاها خصوصا روستاهای دور افتاده در استان همچون بشاگرد و کوهشاه احمدی و ... می باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها