در راستای بازسازی ذخایر میگو صورت گرفت

رهاسازی بچه میگو در هرمزگان



 

به گزارش صبح ساحل و به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، عبدالرسول دریایی با بیان اینکه  این پروژه از اواخر اسفند ماه سال گذشته  با صید مولد از آبهای محدوده جزیره هرمز و سیریک و کوهستک آغاز شد گفت: اين عمليات نسبت به سالهاي گذشته دو ماه زودتر شروع شد و تاکنون بیش از ٥٥ میلیون پست لارو میگو تکثیر شده است.

وی افزود : از این میزان ، ۳۰ میلیون عدد به صورت  پست لارو بالای۲۰  روز، از گونه هاي بومي رهاسازی شده است و بيش از  ٢٥ ميلون عدد جهت به وزن رساني تا وزن ١-٢ گرم دراستخرهای خاکی پرورشی نگهداری می شوند كه  با رسیدن به وزن بالای یک گرم آماده رهاسازی در خورهای دارای  جنگلهاي حرا خواهند شد. پیش بینی میگردد تا نیمه های تیر ماه این عملیات ادامه داشته باشد.

دریایی تصریح کرد: در زمان رهاسازی تعدادی از صیادان منطقه حضور داشتند که با ابراز رضایت از این عمل شيلات استان آمادگی خود را جهت همکاری در حفظ ذخائر و صید مجاز میگو درفصل مناسب اعلام نمودند.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان افزود: رهاسازي بچه ميگو در دريا توسط شيلات استان تاثير بسزايي در افزايش صيد ميگو داشته است .

 

وی توسعه صید پایدار، اشتغال مستمر، حفظ ذخایر و جلوگیری از انقراض گونه های با ارزش تجاری آبزیان را از اهداف مهم اجرای این پروژه خواند.

دریایی افزود: چنانچه سازمان برنامه و بودجه استان حمايت لازم را در تخصيص اعتبار براي ترميم و بازسازي استخرهاي خاكي مركز بازسازي ذخایر خليج فارس (كلاهي) انجام دهد می توان ساليانه بيش از ١٠٠ ميليون عدد بچه ميگو ٢ گرميكه دارای بازماندگی بالا در دریا است و باعث افزایش صید خواهد شد را توليد و رهاسازي کرد. همچنين می توان عمليات تكثير و رهاسازي را از يك بار در سال به ٢ بار در سال رساند.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان افزود:  براي بهسازي اين استخرها ٢٥ ميليارد ريال اعتبار نياز است

 
 
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها