سند مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی هرمزگان تصویب شد



به گزارش صبح ساحل به نقل از مهر، فریدون همتی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان اظهار داشت: هفت ملیارد تومان از منابع دولت در راستای تدوین طرح تحقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان هرمزگان هزینه شده است که از انجام آن صمیمانه تشکر می‌کنیم.

 

وی عنوان کرد: این سند یکی از سندهای مهم برای تصمیم گیری در ناحیه ساحلی و کرانه‌ای استان محسوب می‌شود و با تصویب این سند خلاء موجود در تصمیم گیری پر خواهد شد و یک تصویر روشنی جلوی روی مدیران جهت تصمیم‌گیری در این حوزه قرار خواهد گرفت.

استاندار هرمزگان بیان داشت: پس از تصویب، این طرح یکی از مرجع‌های تصمیم‌گیری محسوب می‌شود و باید به صورت جدی به آن توجه کرد.

 

همتی تصریح کرد: مدیران و کارشناسان تصمیم‌گیر در حوزه دریا و ساحل باید در خصوص طرح تحقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان هرمزگان آموزش ببینند و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان برنامه آموزش اجباری را با کمک سازمان بنادر و دریانوردی تدوین کند تا آموزش‌ها به سرعت برگزار شود.

استاندار هرمزگان افزود: سند مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان هرمزگان و جزیره ابوموسی با شرط ضرورت مطالعه جزایر دیگر مصوب شد.

 

همتی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی واگذاری زمین همواره باید پیشرفت را رصد کنند، گفت: دستگاه‌ها و کارگروه‌هایی که متولی واگذاری زمین هستند باید شرط زمان را مشخص کنند که اگر در زمان مشخص طرح انجام نشد، زمین از فرد گرفته شود یا با تشخیص دستگاه مهلت تمدید شود.

وی اذعان کرد: رویکرد استان حرکت روستاها به سمت تولید و خروج از مصرف گرایی است.

 

همتی مطرح کرد: در بازدید از ورزشگاه خلیج‌فارس مشخص شد که این پروژه در حال مستهلک شدن است چراکه در مرحله نگه‌داری اقدامات مناسبی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در نظر داریم که این پروژه به شهرداری یا بخش خصوصی واگذار شود تا با تغییر کاربری خود ورزشگاه بتواند خود را از نظر اقتصادی اداره کند.

 

همتی تصریح کرد: به دلیل تاخیری که سازمان بنادر و دریانوردی در واگذاری پسکرانه داشته است، پسکرانه برای ورزش‌های همگانی و گردشگری واگذار خواهد شد.

وی ابراز داشت: طی بازدیدی که از محله اسلام آباد صورت گرفت مشخص شد که این محله وضعیت بدی دارد و مقرر شد که طی یک هفته شهرداری طرحی برای بهبود و سامان دهی خانه‌ها ارائه شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها