لزوم اصلاح قانون تدفین اموات بی بضاعت ها



رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس‌ با اشاره به تدفین رایگان یا تخفیف اموات بی‌بضاعت، گفت: جهت رایگان یا تخفیف تدفین اموات افراد بی بضاعت ابتدا باید قانون و بخشنامه‌ها به نفع این افراد اصلاح شود.

  

به گزارش صبح ساحل به نقل از فارس، آبتین امیری در ارتباط با قیمت بالای تدفین اظهار داشت: تدفین اموات افراد بی بضاعت برای رایگان یا تخفیف براساس بخشنامه وزارت کشور منع شده است.

وی در ادامه افزود: سال گذشته شورای شهر مصوبه ای جهت حمایت از این افراد در صحن علنی شورای شهر به تصویب رساند، اما فرمانداری با توجه به بخشنامه وزارت کشور به این مصوبه ایراد گرفت و مجدد به شورای شهر بازگشت داده شد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی بندرعباس، خاطر نشان کرد: پیشنهاد دیگری از سوی شهرداری در سال جاری مبنی بر تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصدی برای تدفین اموات خانواده‌های مستمند و شهدا ارائه شده و در شورا در حال بررسی است.

  

شورا تصویب کرد، اما فرمانداری رد کرد

در ادامه، امیری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص اینکه با توجه به مصاحبه مدیر عامل سازمان آرامستان شهرداری مبنی بر اینکه سال گذشته شورا با لایحه پیشنهادی شهرداری جهت تدفین رایگان و تخفیف مخالفت کرد، ابراز داشت: به هیچ عنوان این گونه نبوده و نیست، اتفاقا سال گذشته شورا این لایحه را تصویب کرد و جهت تایید به فرمانداری ارسال کرد،اما فرمانداری به لحاظ ایراد قانونی این مصوبه را رد کرد.

  

قانون تدفین اموات بی بضاعت اصلاح شود

عضو شورای شهر بندرعباس در پایان تاکید کرد: برای حل مشکل تدفین اموات افراد بی‌بضاعت ابتدا باید قانون و بخشنامه‌ها به نفع افراد مستمند اصلاح شود، چون تا قانون تغییر نکند اگر شورا شهر باز تصویب کند دوباره مصوبه اش از سوی فرمانداری رد می‌شود.

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها