جانشین فرمانده انتظامی استان درهمایش طلایه داران ترافیک



به گزارش صبح ساحل،طلايه داران و نمونه‌های ترافيکي هرمزگان تجليل شدند و از روزنامه صبح ساحل به علت تلاش در توسعه انضباط ترافیکی و بهبود شاخصهای ایمنی در راستای اهداف پلیس راهنمایی و رانندگی تقدیر شد. در این همایش جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان در حضور دانش آموزان و مسئولان راهنمایی و رانندگی، جمعی از همیاران پلیس و مدیران دستگاه‌های مرتبط با حمل‌ونقل و ترافیک استان هرمزگان سخن می‌گفت بابیان اینکه باید در خصوص وقوع سوانح جاده‌ای و جان‌باختگان احساس مسئولیت کنیم گفت: باید دستگاه‌های مرتبط در بحث جاده و راهنمایی و رانندگی که کوتاهی می‌کنند پاسخگو باشند ما این کوتاهی را نمی‌پذیریم سرهنگ بهدانی فرد افزود: ما که نباید کوتاهی دستگاه‌های مختلف را به دوش بکشیم ،از طریق رسانه به همه اطلاع‌رسانی می‌کنیم که کدام مسئولی در وظایف خود کوتاهی کرده است.وی بابیان اینکه حفاظت از جان نيروهاي انساني از اهميت خاصي برخوردار است تصریح کرد:در تصادفات 3 عامل نقش دارند خودرو ، انسان و جاده که به نظر من ، جنگ بین انسان ،خودرو و جاده است.سرهنگ بهدانی فرد در بخش پیشگیری از تصادفات ، آموزش از طریق مدارس را مهم دانست و افزود: معلمان به‌عنوان فرهنگ یار پلیس و دانش‌آموزان به‌عنوان همیاران پلیس نقش قابل‌توجهی را در آموزش فرهنگ رانندگی بر عهده‌دارند. این مقام مسئول اضافه کرد: آموزش‌های ارائه‌شده به دانش‌آموزان در کاهش سوانح رانندگی تأثیر داشته و تخلفات را کاهش داده است. وی وسایل هوشمند ،زیرساخت‌های شهری ،علائم هشداردهنده و... را از عوامل پیشگیری از تصادفات و تلفات جاده‌ای ذکر کرد.سرهنگ بهدانی فرد این را هم گفت: اساس اقتدار پليس با كمك و همياري مردم معنا پيدا می‌کند و تعامل مستمر مردم، تضمین‌کننده موفقيت پليس و امنيت اجتماعي در جامعه است

25 هزار تخلف درزمینهٔ تجاوز و سرعت غیرمجاز

رئیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان در این همایش طلایه داران ترافیک گفت: امروز همه مسئولین به این نتیجه رسیدند پلیس بایستی به فناوری نوین مجهز باشد تا بتواند با بهره‌مندی از فناوری‌های جديد ، تخلفات را به‌خوبی کنترل کند و شاهد کاهش تخلفات و تصادفات فوتی باشیم. سرهنگ مجید صالح پور با شعار به شعار پلیس در هفته ناجا \" پلیس هوشمند امین مردم\" افزود: سال گذشته موفق به راه‌اندازی مرکز پایش تصویری شدیم یک دستگاه خودرو را مجهز به کنترل هوشمند کردیم. وی از مرگ حدود 17 هزار نفر در سال سخنانی بیان کرد و گفت: با معضل سرعت غیرمجاز در بندرعباس و حاشیه این شهرستان روبرو هستیم و در حوادث رانندگی استان ما در گروه رانندگان سرعتی قرار دارد.. سرهنگ صالح پور هرمزگان از 25 هزار تخلف درزمینهٔ تجاوز و سرعت غیرمجاز با 68 درصد کشته‌شده‌ها، معلولان و مصدومان در سال گذشته در هرمزگان خبر داد و گفت: 38 درصد جان‌باختگان از راکبان و سرنشینان موتورسیکلت‌ها هستند. رئیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان استفاده کمربند ایمنی، رعایت سرعت مطمئنه ،استفاده از کلاه ایمنی ،هوشیاری رانندگان و پرهیز عدم مصرف مشروبات الکلی از 5 عامل کاهش تصادفات ذکر کرد و از نقش پررنگ همیاران پلیس در خانه و در داخل خودرو در خصوص تذکر ایمنی در رانندگی سخن گفت.

سرقت 60 دوربین ثبت تخلفات در هرمزگان

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان نیز دیگر سخنران این مراسم بود که پشت تریبون رفت و اشاره‌ای به هماهنگی بین مجموعه‌های زی ربط مانند دهیاری‌ها و شورای روستاها ،مجموعه نیروی انتظامی و...در کاهش تصادفات داشت . یوسف عابدینی در خصوص دوربین‌های ثبت تخلفات در جاده‌ها گفت: در حال حاضر 79دوربین ثبت تخلفات رانندگی داریم ولی به علت سرقت در سطح جاده از این تعداد 19 دستگاه فعال است که تا پایان سال 79 دستگاه فعال می‌شوند. وی ادامه داد: 16 دوربین نظارتی در سطح جاده‌ها هستند که تا پایان سال به 20دوربین می‌رسد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها