آغاز فصل گردشگری در هرمزگان،تجربه لحظات رویایی در سواحل بکر و زیبا



به گزارش صبح ساحل،به نقل از شبستان، با شروع پاییز رنگارنگ  و کاهش دما  که ورود گردشگر در بیشتر استان‌های کشور به علت سردی هوا کاهش می‌ یابد، هوای بهاری در هرمزگان، فرصت مناسبی را برای رقم زدن یک سفر خاطره انگیز فراهم می کند و این استان یکی از جذاب ترین گزینه ها برای مسافرت های پاییزی و زمستانه است.

 

پاییز و زمستان بهترین ایام برای سفر به اقصی نقاط استان پهناور و دیدنی هرمزگان، دیدار با مردمان دریادل، خونگرم و مهمان نواز این خطه از ایران زمین، بازدید از جاذبه ها و مناظر دیدنی طبیعی و آثار بر جای مانده از پیشینیان و آیین و سنن مردمان این دیار است.

 

نوار ساحلی، خورهای بین المللی، جنگل های منحصر به فرد حرّا، مناطق آزاد قشم و کیش، جزایرزیبای هزار رنگ هرمز، لارک و دیدن شیطنت و بازی گوشی های دلفین ها در مسیر جزیره لارک و تخم ریزی لاک پشت های پوزه عقابی در شیب دراز قشم و خرید از مجتمع های تجاری بندرعباس، قشم و کیش، بندر تاریخی کنگ، شهر بندری کوهستک، باغات انبه میناب، باغات لیموی رودان، آثار باستانی بستک و بندرلنگه، سواحل زیبای پارسیان، مناطق بکر بشاگرد، دیدنی ها جاسک و ... بخشی از مناظر طبیعی و تاریخی هرمزگان است.

 

 

یکی از شهروندانی که  از شیراز با خانواده به ساحل بندرعباس سفر کرده، می گوید: در هوای خنک و مطبوع هرمزگان چند روز آخر هفته به بندرعباس سفر کردیم  این هوای بهاری در زمان بارش برف و باران در دیگر شهر‌ها روحیه ما را زنده می‌کند.

 

هم وطن دیگری هم که با خانواده اش از کرمان برای بازدید از هرمزگان و زیبایی های آن آمده، می‌گوید: این خطه از جنوب بسیار زیباست و برای دیدن جزایر و لذت بردن از سواحل بکر و بی نظیرش به این استان سفر کرده ام.

 

این روزها بسیاری از نقاط کشور با کاهش دما روبروست، اما در هرمزگان آسمان آفتابی و هوا مطبوع است و دمای ایده آل دارد که فرصت خوبی برای یک گردشگری به خصوص بهره مندی از سواحل زیبا و بکر است.

 

توی این هوای خوب، در کنار ساحل، از فلافل بندری و یخ دربهشت خوب هم نمی شود به راحتی گذشت.

 

 

اسب سواری هم یکی از تفریحات خانواده ها در کنار ساحل است.

 

یکی از شهروندان هرمزگانی نیز که در کنار ساحل مشغول اسب سواری است، می گوید: همیشه که با خانواده به پارک ساحلی می آییم، معمولا اسب سواری می کنم چون کنار ساحل اسب سواری خیلی لذت بخش است.

 

ورزش کردن  در کنار ساحل هم یه حال و هوای دیگه ای دارد هم تمرین است هم راهی برای خالی شدن انرژی جوان ترهاست.

 

تعدادی از نوجوانان که کنار ساحل مشغول فوتبال بودند، می گویند: هر شب در ساحل  با دوستان مان برای لذت بردن از یک تفریح سالم  دور هم جمع می شویم.

 

 

محمد یکی از این فوتبالیست های جوان که مشغول پنالتی زدن است، می گوید: ما هر شب با بچه ها جمع می شویم برای  چالش پنالتی و به نظر من خیلی چالش خوبی است و لذت بخش هست، به خصوص در کنار ساحل که هوای خنک بهاری هم لحظات رو برات شیرین تر می کند.

 

هرمزگان سالانه میزبان میلیون ها گردشگر داخلی از استان های کرمان، فارس، یزد و حتی شهرهای دو تر نظیر تهران و استان های شمالی و مشهد است.

 

 

علاوه بر سواحل بی نظیر هرمزگان، منطقه حفاظت کوه گنو، گنبد‌های نمکی، جنگل‌های حرا، سواحل مهتابی سیریک، دره ستارگان قشم، حمام گله داری و قلعه پرتغالی‌ها از دیگر مناطق گردشگری استان هستند.

 

در کنار مشغله های کاری که این روزها داریم چه خوب است برای آرامش خودمون هم که شده از این حال و هوای بودن در کنار دریا استفاده کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها