رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور:

هدف ازتأسیس مدارس استعدادهای درخشان تربیت دانش آموزان تست زن نیست



به گزارش صبح ساحل ، فاطمه مهاجرانی عصر یکشنبه در آئین بهره برداری از مدرسه دخترانه همیاری2 میناب(استعدادهای درخشان) ضمن تقدیر از تمامی خیرینی که در مسیر بالندگی کشور همگام با آموزش و پرورش هستند، اظهار داشت:دانش آموزان باید یاد بگیرند که از آنچه دارند و فراگرفتند به دیگران ببخشند بعنوان یک شهروند بخشنده، ایثار گر و مسئولیت پذیر وارد جامعه شوند.

وی افزود: خیرین مدرسه ساز واژه گذشت از آنچه دارند را بخوبی معنا بخشیدند و در مسیر سخت تربیت شهروند کارآمد برای فردایی روشن، همراه دستگاه تعلیم و تربیت هستند.

مهاجرانی ادامه داد: این گذشت خیرین از آنچه دوست دارند ، می تواند نکته آموزنده مناسبی برای دانش آموزانی باشد که بعنوان مسئول، آینده کشور را رقم خواهند زد. 

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه به ساحت های ششگانه تربیت بسیار ضرورت دارند و مدارس تیزهوشان نباید خلاصه در ساحت علمی شود.ما به دنبال تربیت دانش آموزان تست زن در این مدارس نیستیم و نباید به بهانه کنکور، جنبه های دیگر تربیت مورد اغفال قرار گیرد .

مهاجرانی تربیت نیروی خلاق و متفکر را از اهداف اصلی مدارس سمپاد ذکر کرد و بیان داشت: برای اینکه دانش اموزان خوب تربیت شوند باید همزمان با داشتن بینش علمی افرادی متفکر و خلاق باشند و این تنها در سایه توجه به ساحت علمی حاصل نمی شود بلکه دانش اموزان باید چگونه تفکر کردن و نظم فکری را یاد بگیرند.

وی افزود: دانش آموزان مدارس سمپاد از نخبه های جامعه هستند که باید یاد بگیرند که چگونه خوب فکر کنند و چگونه انسانهای ارزشمندی در جامعه باشند. دانش آموزان امروز امانت دار نسل های پیشین هستند پس باید درست بیندیشند، کارآمد باشند و خلاقیت را در جامعه آینده ترویج دهند.

این مسئول خاطر نشان کرد: دولت و مسئولین در تلاش هستند که مسئولیت خود را انجام دهند و دانش اموزان نیز باید به وظیفه خود که همان بعد های مختلف تربیتی از جمله ساحت علمی، اعتقادی، اقتصادی، محیط زیست، سیاسی و غیره است تلاش کنند و مسیر آبادانی کشور را هموارتر سازند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها