سال نفس گیر 91 و امید به آینده



صبح ساحل، اقتصادی _ سال1391 یکی از سالهای رکورد شکن در بسیاری حوزه ها و زمینه ها از جمله در حوزه تورم و رشد قیمتها بود. قیمت دلار که به رقم بی سابقه 4000 تومان و طلا به رقم بیش از 130 هزارتومان رسید، نشان از اوضاع بی ثبات اقتصادی کشور داشت. این رشد به  همه کالاها و  اقلام دیگر اعم از وارداتی وصادراتی را تحت تاثیر خود قرار داده وشرایطی ایجادکردکه در فصل پایانی سال دیگر اعتمادی به مبادلات نقدی به دلیل سقوط ارزش ریال وجود نداشت. یکی از حوزه هایی که سخت ترین شرایط را تحت تاثیر اوضاع نابسامان اقتصادی درسال 91  تجربه کرد حوزه مطبوعات ونشر بود. روزنامه ها که از یکسو با رشد بی سابقه قیمت دلار با کمبودکاغذ وگرانی آن مواجه شدند بدون اینکه قادر به افزایش قیمت   نسخه های خود باشند بار هزینه های چند برابر شده را به دوش کشیدند.این موضوع برای روزنامه های مستقلی که هیچ گونه هزینه ای از بودجه دولت و یا سایر  نهادهای سیاسی و مالی دریافت نمی کنند به صورت مانعی جدی برای ادامه فعالیتهایشان ویا رشد کیفی وکمی محتوایشان تبدیل شد.

روزنامه صبح ساحل  از جمله این روزنامه هاست که بحرانی ترین شرایط را تحت تاثیر گرانی دلار و به تبع آن افزایش قیمت کاغذ تجربه می کند. همین شرایط دشوار مانع از انتشار سالنامه 92 شد. درحالی که برای هر روزنامه ای حضور در بین مخاطبان مهمترین هدف است این روزنامه ناچار است به دلیل مشکلات مالی از انتشار چنین سالنامه ای صرفنظر کند. علی رغم اینکه سالهای گذشته این روزنامه تمام تلاش خود برای انتشار سالنامه ای پربار وبا کیفیت که درایام نوروز  کنار مخاطبانش باشد را به کار می برد امسال صبح ساحل به دلیل بروز مشکلات پیش بینی نشده اقتصادی متاثر از اوضاع کلی کشور  آخرین شماره خود را حتی چند روز زودتر از اتمام سال 1391 به زیر چاپ برده است. همچون بسیاری شرکتهای خصوصی که تعطیلات نوروزی امسال را یک هفته زودتر آغاز می کنند چراکه درآمدهای آنها در مقایسه با سالهای گذشته تناسبی با میزان هزینه ای که صرف پرسنل می کنند نداشته است.

روزنامه صبح ساحل همان طور که درعملکرد خود ثابت کرد همواره خود را دور از جریانات سیاسی افراطی حفظ و از وابستگی به یک نوع تفکر سیاسی ویا نهاد اقتصادی خاص پرهیز نموده است. اگر شرایط تحمیل شده فعلی اقتصادی در سال آینده نیزتداوم یابد این روزنامه حتی در ادامه انتشار خود با دشواری روبروست.

سال 1391 را درحالی به پایان می بریم که چشم امیدبه بهبود اوضاع درسال آینده بسته ایم دست کم درحدی که ادامه حیات روزنامه هایی که می خواهند مستقل بمانند فراهم شود.

  حضور در عرصه ملی با تیراژی بی سابقه

با این حال براساس این باور که هیچ چیز ماندگار تر از فعالیت درعرصه آگاهی بخشی به مردم نیست تلاش نموده تا به قولی با سیلی های پی درپی صورت خودرا سرخ نگه داشته و از مسیر پویایی عقب نرویم، و دقیقا با همین اعتقاد بودکه فرزندان شما مردم هرمزگان در صبح ساحل در سال گذشته و علی رغم مشکلات بی شمار موفق شدند با پشتکار وتلاش صادقانه برای اولین بار درتاریخ مطبوعات کشور با انتشار سراسری صبح ساحل، هرمزگان را صاحب یک رسانه مکتوب کشوری نمایند، رسانه ای که دغدغه آن آبادانی هرمزگان  و ایران اسلامی است، و امروز نیز در آخرین ساعات سال با افتخار اعلام می کنیم که به لطف خداوند متعال و درسایه حمایت مردم عزیز«صبح ساحل» با دست یافتن به تیراژی مناسب، که درتاریخ مطبوعات هرمزگان بی سابقه است توانسته سفیر، صادق برای مردم این سامان باشد.

 محتاج دعای شماییم

سر سفره هفت سین وهنگام تحویل سال ما را از دعای خیر خود محروم نکنید، سالی سرشار از سلامتی و سعادت برایتان از خداوند منان خواستاریم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها